• stenbruden

    Göteborgsbrudar 2008

    Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

    stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • valkyriana

    Stenbruden
    Det kanske blir en liten made in .... Vart ni nu ska på smekmånad.

  • valkyriana

    Just det!
    Jag har faktiskt köpt tärnklänningar också. Jag ska 3 (!) tärnor och var lite orolig över att det skulle sticka iväg ekonomiskt, men jag hittade jättefina på Vila för 400 kr styck. Oslagbart! De kan dessutom ha klänningarna fler gånger så de inte hänger och samlar damm.
    Jag köpte en likadan själv dessutom.
    Man verkligen såg hur expediten undrade då jag köpte dem. Jag hade hängt undan dem dagen innan och hon jag talade med då visste ju varför jag skulle ha så många.

    Jag är lättroad så jag lät exp. nr 2 fortsätta fundera. Hon tänker kanske fortfarnade.
    Muahaha

  • malinlars

    nu håller jag på å baka kolakakor.. luktar jättegott här hemma!!

    Synd att jag inte kan komma på lördag som jag från början trodde.. typiskt..

    Frågat förut; Kan man ha bruna skor ist för vita??

    Valkyria: Hej igen, välkommen!!

    Stenbruden: visst är det underbart med bebisar. VAr hos en liten kille som är född 5 veckor för tidigt.. hur liten som helst!! Underbart!!

    Astriden: såna vill vi med ha.. men då spricker vår budget.. har tänkt att alla gästerna skall få varsitt ljus å ställa sig som en allé till vår bil när vi skall åka till hotellet på natten. Det är väldigt mysigt, har varit på bröllop där de gjort detta & sjungit en jättefin sång..

    Barba: Låter ju helt underbart! Grattis!!

  • BarbaBruden

    Malin
    Bruna skor? Mnja.....svårt att säga innan man sett det. Jag tycker ju det är hemskt snyggt med vita till vita stayups...

    Bakar du alltid, Malin?

  • malinlars

    Ja kan liksom inte bestämma mig.. FÖr det är ju ur snyggt med vita skor!! Hmm.. får tänka lite till å se om jag hittar snygga bruna skor..

    Jo ja.. jag bakar ganska ofta!! :) Love it! Just nu bakar jag till på lördag, min systerdotter skall döpas. Skall baka fyra sorter till å 5 tårtor.. måste börja i tid!!

  • mrsD

    malinlars - duktigt!!
    me skorna där, jag tycker d skulle va snyggt me bruna skor om d följer temat o om du har ngt annat brunt oxå, ex ngt i buketten, i håret, band i midjan eller ngt..

  • malinlars

    såg precis på AFV på kanal 5.. en massa bröllopstårtor som välte å brudpar som slängde tårta/tårtbitar på varann.. såg väldigt roligt ut.. men det är tur att man inte har den traditionen här!!
    Tänk vad hemskt om tårtan välter..
    Men jag skrattade så tårarna rann..

  • malinlars

    mrsD: ja vi har brunt, grönt å vitt tema.. tänkte ha vit klänning, vita tulpaner som bukett å murgröna i håret.. men hade inte tänkt ngt annat brunt.. hmm.. kanske är snyggare då med vita skor??

  • mrsD

    malinlars - då tycker jag du ska köra på vitt!

    hehe, såg oxå AFV, tuuuur att vi inte har den traditionen nej!
    ahh, har lite panik över transporten av tårtan.. ska nog låta konditorn fixa d..

  • malinlars

    ja det är nog bäst tror jag!! Litar inte riktigt på att npgon kan köra försiktigt.. dessutom så slipper man väl stå för kostnaden om de själva skulle göra ett misstag, så att säga..

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008