• stenbruden

    Göteborgsbrudar 2008

    Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

    stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • mrsD

    ne, det verkar jättebra! o att man får skickat foto till sig o sådär, o får prova den innan man betalar resten

  • Majsis2008

    jag la d så d bara följer...nu ska jag te allum, men e d nåt fråga mig eller så frågar du serenity...

  • Amor Eterno

    Gud vad ni skriver!! Lite fika här och sedan tre sidor att läsa!!!

    Jag gifter mig i år ingen utav min släkt skall ha bröllop då.. Men min barndomsvän han bokade bröllop för i sommar oxå... Nu är det så att de bokade två veckor inann mig och i samma lokal annorlunda kyrka, då vi hade först bokat Stora Holms säteri.. Inte så förtjust i början men tänkte att det bli kul ändå då jag vet att mitt koncept är annorlunda...

    Sedan tyckte vi att lokalen var för liten och bytte till aschbergska eken... Så nu blir det inte samma han gifter sig 2 veckor innan... Och det skall bli jättekul att vara på hans och sedan mitt eget..

    På tal om syskon rivalitet.. Kan säga att jag är yngst min bror har alltid varit den som haft det lite svårt och inte vetat vad han ville ha.. Men har två barn med två kvinnor och har flytta ifrån göteborg och vi har inte haft någon bra relation... Tills för 2 månader sedan då han sträckte ut handen..

    Jag har haft skuldkänslor och mått ibland dåligt utav att jag alltid vetat vad jag vill, planerar, rest, jobbat utomlands och gjort precis som jag velat!!! Vet att hans första alltid kommer att vara speciell för mina föräldrar... Men han är ju såå underbar :) Vet ändå att mina päron är så stolta över mig och de är helt underbara.

    Min m2b syster är samma historia som min bror hon är äldre tre små pojkar och har det kämpigt men de är underbara ihop..
    Hon har själv sagt att hon har varit lite sotis på oss, men jag tyckte att hon var så ärlig och ändå modigt att säga så..

    Nu jag och Jonas det är ju klart att alla tycker ju att sitt eget förhållande är speciell.. men jag tycker verkligen vi har haft en otrolig historia..
    Nu har vi bestämmt att vi skall gifta oss köpt ett underbart hus och skall skaffa barn direkt efter giftemålet..

    Nu, pressen att få en flicka för det har vi inte :)
    Nä.. det viktigaste är ju att den är välskapt såklart... Men önskar mig en flicka :)

    Men håller med att så fort vi sa att vi skulle gifta oss..Ja nu skall Jonas 3 kollegor ifrån jobbet oxå gifta sig alla till sommaren....

    Men som sagt inget att jämföra för det är ju så annorlunda koncept vi har, snälla jag säger inte att det är bättre utan att det bara är annorlunda :)

    Angående bridezilla tror kanske att de dyker upp längre fram, men inte så farligt för mitt jobb är ju att planera och har man framförhållnig och alltid back up planer så skall det inte vara större problem.

  • BarbaBruden

    Det bor en bridezilla i oss alla, Amor! Rätt som det är dyker hon upp ska du se...

    Vilka dilemman tjejer!
    Det är väl inget att blunda för: den dagen vi gifter oss vill vi stå i centrum och vara snyggast! precis som Astriden sa!
    Ni får känns ilsak och besvikeles då det faktiskt skuggar er dag!

    Grund
    Jag hade blivit totalt rabiat om nån hade gjort så mot mig! Svårt att råda vad du ska göra men förlj hjärtatt och tala om för henne precis hur du känner. Du ska ju inte behöva flytta på dig bara för att hon har låg självkänsla och lever genom andra...Stå på dig!
    Kram! *gah, blir förbannad bara jag tänker på det!!!!*)

    Malin
    Berätta tärnahistorien NU! Vi är ju såå nyfikna!

  • Amor Eterno

    Barbabruden!! titta på dina kort i galleret och fullkomligt älskar din inbjudningskort och askar!!

    Vad duktig du är :)

  • BarbaBruden

    Amor
    Tack! Är själv lite tveksam men tror ändå att det kommer bli bra. Ska åka iväg ni och inhandla papper till ilagan, foto kommer snart

  • BarbaBruden

    Astriden
    Nu fick jag svar från PRV! 2 av våra 7 förslag var inte bra, resten funkar att söka....Nu ska vi bara komma överens om vilket

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008