• stenbruden

    Göteborgsbrudar 2008

    Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

    stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • mrsD

    nu e jag helt slut!

    ska ut me vavvisen o kissa o sen ska jag snarka gott heeela natten, förhoppningsvis utan dumma bröllopsdrömmar!
    inatt drömde jag att de serverade snaps d första de gjorde på festen (vigseln mindes jag inget av) o sjöng en visa om penisar (okej, jag vet att d e helt sjukt)
    o så va min m2b inte där, o när jag letade efter honom så spelade han dator!!!!!!!!!
    frågade såklart va fasen han gjorde där, då svarade han "jag känner inte den där gnistan mellan oss längre"

    Sen vaknade jag kallsvettig.. detta stiger mig åt huvvet tror jag..så imorn blir d inget bt, bara tentaplugg o hälsa på kompisens nya bebis=)

  • malinlars

    stjärngudinnan: Jag har mörkbrunt dubbelvikt papper (15*15). På framsidan kommer en bred rand imitten som är i mörkt grönt. ett hjärta i mitten som är stämplat på ett vitt papper..
    Det transparata pappret skall vi skriva all info o inbjudningen på & det gröna sidenbandet skall hålla detta papper på plats.. i vikningen av kortet.. om du förstår... Hahha.. knappt min sambo förstår o han ser ju hur jag har gjort prototypen.. hhahah

    Åhh Ullared.. hur kul som helst.. skall dit den 10/11.. längtar.. älskar att shoppa å det är den enda affären jag har råd att shoppa i.. Dessvärre har de inte alltid kläder som jag tycker om.. men de har mycket annat roligt!!! Bra med barnkläder.. tänkt köpa en del till mina syskonbarn å mina vännersbarn!

  • malinlars

    jag hade en kosntig dröm... också.. jag drömde att jag stod på scenen å skulle vi skulle tacka alla.. vi hade nog presenter till alla gäster för de hade på ngt sätt hjälpt till.. tillslut orkade jag inte mer så jag sa att oaketen fanns i påsen: Varsegoda å Tack.. Hahha..
    Sen drömde kag också att jag ramlade i vattnet efter vigseln när jag skulle kliva på Älvsnabben.. (vi skall "fottas" på den)Vaknade med ett ryck.. usch usch..

  • 31 maj 2008

    Angående efternamn - vi heter redan samma, så det var enkelt. Funderade ett tag på att byta till något helt nytt, men det här är ju "vi" ändå, så vi heter det vi heter.

    Inbjudningskort blir nästa sak att ta tag i. Jag tycker att det låter som om vi har ganska lika smak här. Smart att göra en prototyp - har ni gjort helt i vitt papper, eller billigare papper i de färgerna ni ska ha? Vi ska ha vitt och ljusgrönt, tror ni att det behövs någon mer färg för att det inte ska bli tråkigt?

  • Amor Eterno

    Hej tjejer!!

    Jag har inte vaknat särkilt kry känner jag, men har gått till jobbet, mandlarna känns ömma och stora får dricka lite te och hoppas detta inte går längre....

  • 31 maj 2008

    Hej hej...

    Även jag är krasslig, känner som du Amor och stannade hemma idag, har plågat mig igenom de senaste dagarna. Ska försöka jobba lite hemifrån istället, och vila. Inte roligt att vara sjuk till helgen ju.

  • Astriden

    God morgon töser!
    *klagomuren*
    Jag har dragits med en UVI i över en vecka nu & börjar få ont i ryggen men drar mej alltid för att gå till läkaren.
    Slipper helst Penicillin oxå.

    Annars är jag pigg & ser fram emot imorgon.
    Ska bli skoj att få ansiken på er!

  • Majsis2008

    Hej!
    Nu har jag läst ikapp era tre sidor som ni har skrivit medans jag har varit och jobbat.

    Angående inbjudningskort, mina känns ju jättefula jämfört med era, för jag gjort d så lätt för mig...man ska inte jämför jag vet men d blir lätt så.

    Sen efternamnet kommer att jag tar hans. Har oxå ett sson efternamn. Och hans är lite mindre vanligt. Får bli min bror som för familjenamnet vidare. Gäller bara och inte svara med det nya efternamnet i telefon har svärmor varnat mig för, då blir d bara massa dåliga skämt.

    Längtar tills imorrn och få komma ut...hade varit roligt och se er men d kommer ju en träff snart igen...

    Ska oxå till ullared men i början av december....då blir det att vässa armbågarna och sätta skydd på hälsenorna...och akta sig för dom galna kärringarna som bara går rätt fram utan att väja för någon...

  • Majsis2008

    Förresten ska ha halloween knytkalas på lördag och jag har fått efterätten på mitt bord att göra....har kollat på arla och coop och tasteline efter recept men hittar inget kul, nån som har nåt tips? tårta känns så tråkigt...

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008