• stenbruden

    Göteborgsbrudar 2008

    Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

    stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • Majsis2008

    mm får se om jag kan få den utskrivet...d löser sig...är nog bara och säga att man vill ha en kort klänning...

  • stenbruden

    Hallå tjejer!!

    Va synd att det är så många som inte kan på fredag!

    Känns skit att jobbet tar upp hela min tid nu, hinner ju inte med alla bröllopsgrejer! Gaaaaa
    Jag hade tänkt att kolla på klänning förra veckan, resan, tårta och inbjudningskort. Men jag hann bara äta sova jobba, kul liv man har

    Vi ska nog försöka hinna med att ringa om resan idag. Men vi är superkluvna, Maldiverna eller Australien. Vill till BÅDA!
    Vart ska ni åka? Stjärnis vet vi (underbart att ha bokat va?) men ni andra?

    Funderar på att beställa min klänning nu bara... hinner ju aldrig prova.. Känns säkert! Bara färgen som jag inte vet..

    Något bra tips på Tårt ställe i GBG?? Har inte hunnit läsa ikapp allt ni har skrivit

  • Majsis2008

    Jag är här...vi har inte bokat nån resa, men kommer åka till new york 2009 istället, då slår vi ihop två saker typ, svärfar fyller 60 och ska åka dit då...plus man hinner kanske skaffa en liten med som jag hoppas vi kan börja försöka med efter bröllopet...

    Vi har pratat massa tårtställen, bland annat burgården och ester mosessons, även engelska tårthuset...sen vet jag att hanis hembageri ute i torslanda är bra med, och inte så dyra, nån har skrivit om det på bröllopstorget innan men kom inte ihåg vad dom tog för bit, för mig det inte var mer än 30...vet dock inte om man får bestämma själv hur den ser ut...

  • Grundsund

    Svårt det där med tårtor. Jag har fått besked att restaurangen gör tåtan själv så jag hoppas att de är duktiga för man vill ju inte att den ska se ut hur som helst. Man skulle ju vilja provsmaka också men det går säkert inte Dessutom har jag sett att tårtställningen är sådär sné och jag vill ha en på höjden men förhoppningsvis har de en sådan också.
    Vi har fått offert på 85 kr /pers(bit) (inkl kaffe)

  • Amor Eterno

    Hej tjejer!!

    Mycket här på jobbet idag!!
    Majsis vet att KIK har mycket fina och korta klänningar de har butik på götabergsgatan i dtan!! Så se där och i deras hemsida!!

    Försökte idag ringa till Ster Mosesson om tårta men kom på att det är ju november lov så de kanske har stängt!! Får ringa nästa vecka.

    Angående klänning så måste jag skriva att man har en bild hemma och sedan när man provar så blir det något helt annat!! Det man tycker är snyggt på nätet tycker man inte alls om när man provar och vice bersa... Så var det för mig.. Så ut i djungeln och prova på en massa modeller :)

  • Majsis2008

    Tack amor...

    weeiii blir litet knytkalas med maten i halloween tema i helgen...ska bli kul...

  • mrsD

    knepigt allt d här me bröllop e.. berättade just på en annan tråd, att först blir man beroende av bt (såklart)
    o inatt, drömde jag om hur vi skulle ha våra ljus på borden! helt sjukt..
    övervägde allvarligt att gå upp ur sängen o skriva upp d lilla bröllopsboken jag har, men nä, där gick gränsen! jag låg kvar.

    men så på redovisningen idag i skolan så va vi klara o va tvungna att lyssna på de andras, då kom jag på mig själv me o rita de jäkla ljusen i blocket!

    hallå, e d bara jag som e såhär galen?

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008