• Flygar­innan
    Äldre 14 Aug 17:12
    32587 visningar
    30 svar
    30
    32587

    mens i 4 veckor

    hej alla,
    är det någon som har någon idé på varför man har mens i flera veckor?
    Nu är jag inne på min 4.e vecka med mens och jag har alltid haft regelbunden mens annars, har inte ätit hormon/P-piller på över 1,5år...
    börjar bli orolig nu..

  • Svar på tråden mens i 4 veckor
  • Lena+M­attias­=sant
    Äldre 14 Aug 17:15
    #0

    du kan inte ha varit gravid så det är ett väldigt tidigt missfall?
    Hur länge brukar du ha mens?

  • rockon
    Äldre 14 Aug 21:45
    #0

    Jag har haft samma problem i flera flera år. Det spelade ingen roll ifall jag åt p-piller eller inte, jag hade tvärtom-mens = var mensfri 4 dagar upp till en vecka om jag hade tur. Har varit på gyn oändligt många gånger och där sa de alla att "det kan bli så ibland". De satte mig på olika p-piller"kurer" och p-spruta men ingenting hjälpte. Nu har jag fått sätta in en hormonspiral för jag orkar inte med all mens längre.

    MEN mitt råd är att gå till en gynekolog. Min senaste försökte i alla fall utesluta saker vilket ingen annan har gjort. Hon kollade i min livmoder (kommer inte ihåg ordet,,,hyskopi?)samt tog en biopsi från den (skitont) för att se så att det inte fanns några cystor där och tog prover för bla sköldkörteln vilket tydligen kan ge långdragna blödningar. Jag har fortfarande inte fått svar på vad det kan vara men ger nu spriralen en chans.

    Tja, det här var ju ingen hjälp för dig men at least you´re not alone.

    Lycka till!

  • MKD
    Äldre 14 Aug 21:51
    #0

    Oh no my dear, you´re not alone ;) Har haft så ibland jag med, kan inte förklara det, kanske inte hjälper dig, men det verkar finnas ett par stycken till med samma knas-mens :)

  • Flygar­innan
    Äldre 14 Aug 22:57
    #0

    hej lena+matthias
    jag brukar ha mens i ca.4-5 dagar. har aldrig haft detta förut..känns inte som ett missfal(har iof aldrig haft det) men jag har ju inte ont el så utan känner mig helt som vanligt...kanske lite extra trött bara. Men skumt e det. Blir snart ruinerad av all tros+tampong+skydd inköp tröttsamt börjar det blir o undra när det går över...min nästa fråga är om det är ngn som kan rekomendera en bra gynekolog i centrala Göteborg??
    Tack alla, för era svar!

  • rockon
    Äldre 14 Aug 23:05
    #0

    Känner inte till Göteborg (bor i Stockholm) men där jag blev tagen på allvar var på mama mia och det finns ju även i Göteborg.

  • Fröken­_S
    Äldre 15 Aug 23:03
    #0

    Oj då, om det inte brukar vara så bör du absolut kolla upp det... ring till närmaste MVC om du inte kan få rekommendation på någon annan gynekolog. Att du är trött kan bero på järnbrist (det är ju ganska troligt att du fått det), så du kanske borde ta järntabletter?

  • pickol­ina
    Äldre 16 Aug 11:44
    #0

    Jag tycker absolut att du ska ringa gyn och boka tid. Hoppas du hittar någon mottagning som du trivs med, vilket kan vara svårt ibland.

    För att minska dina kostnader så kan jag tipsa dig om menskoppen. www.menskopp.se Lite annorlunda mensskydd. Vill du läsa vad folk här på BT tyckt om den så kan du anv sökfunktionen, ämnet ha diskuterats lite då och då. :)

    Hoppas du får ordning på problemen.

  • Emeral­d
    Äldre 18 Aug 09:23
    #0

    Hade jag varit dig,hade jag kollat om jag var gravid.
    Samma sak hände nämligen mig, och jag var helt övertygad om att jag inte var gravid eftersom jag hade ju "mens", Men så var icke fallet. KOlla för säkerhets skull.

  • Mrs G to be
    Äldre 24 Aug 13:06
    #0

    Kan säga av egen erfarenhet att jag verkligen håller med alla som säger att du ska kolla upp det. Det kanske inte är något, men då vet du i alla fall. För min del var det en stoooooor tumör i ena äggstocken och från mitt första gyn-besök tog det bara tre veckor tills jag var opererad. Jag menar verkligen inte att skrämma dig, bara att tala om att sådana här saker ska man inte vänta med. I mitt fall var kontinuerliga blödningar bara det sista symtomet som gjorde att jag tog tag i det. Andra symtom hade jag bortförklarat, men blödningarna gjorde att jag förstod att något verkligen var fel!

    Jag ringde till gyn-mottagningen på sjukhuset och fick en tid. Jag bor inte i Göteborg, men jag belv rekommenderad en gynekolog där. Avenykliniken, 031-81 82 83 Ulla Sellgren. Jag har inte provat själv, men hon ska tydligen vara bra.

  • Lena+M­attias­=sant
    Äldre 27 Aug 10:58
    #0

    Flygarrinnan: Hur gick det?

    Emerald: kan du beskriva din "mens" lite mer? Hade du mensvärk?

Svar på tråden mens i 4 veckor