• Trulis
    Äldre 16 Jul 15:28
    5864 visningar
    16 svar
    16
    5864

    Foton på partytältdekoration

    Någon som gift sig, hade middagen/festen i ett partytält och vill dela med sig idéer och foton på dekoration?

    Jag funderar på hur jag ska dekorera väggar/tak och vet knappt hur de tält vi kommer ha ser ut...

  • Svar på tråden Foton på partytältdekoration
  • Trulis
    Äldre 16 Jul 21:26
    #0

    *puff*

  • Trulis
    Äldre 17 Jul 12:31
    #0

    Bara jag som har middagen i ett partytält? :)

  • Becomi­ng mrs F
    Äldre 17 Jul 12:55
    #0

    Vi ska också ha festen i tält. Det kommer ca 65 gäster och tältet är 11 m x 6 m. Vi ska ha vita dukar med gröna löpare ovanpå längst hela bordet.
    På borden ska vi ha glaslyktor med ljus som brinner 50 timmar ( finns på Martin Ohlsson).
    Mitt på varje bord mellan ljuslyktorna, ska vi ha låga, runda glasskålar med murgröna och någon annan blomma (har inte bestämt ännu).
    I taket ska vi en ljuskedja med klara glödlampor som ska hänga i "vågor" längs hela tältlängden och runtom taket ska vi ha ljusslinga. Utanför tältet ska vi ha facklor i bambu och strålkastare som belyser buskar och träd. Hoppas du fått lite inspiration!

  • Trulis
    Äldre 17 Jul 13:15
    #0

    Becoming mrs F: Wow! Hur många ljusslingor räknar ni med att behöva köpa? Var köpte ni era? Vi ska ha 3 st 4*8 tält för 120 personer. Har ingen aning hur många slingor som behövs...

  • gunsan­droses
    Äldre 17 Jul 13:23
    #0

    Var har ni fått tag på era tält?

  • grönt är skönt!
    Äldre 17 Jul 13:32
    #0

    Vi ska också ha festen utomhus i vår trädgård. Den 28 juli går det av stapeln = jäkligt snart...

    Vi har fått låna 3 st partytält som är 4x6 m per styck. Hoppas för min Gud att det är uppehåll åtminstone så vi slipper ha väggarna till tälten uppsatta.

    Vi ska ha gröna löpare, vita blockljus, gröna äpplen och kanske ekblad som dekoration.

  • Becomi­ng mrs F
    Äldre 17 Jul 13:38
    #0

    Trulis:
    Rusta har billiga slingor. Guld- eller vitfärgad 7-metersslinga kostar 69 kr. Vi kommer också att måsta skarva slingorna, men det kommer inte att synas. Dom har även superfina "kristallslingor" som ni kanske kan ha som dekoration på ev buffé- barbord. Bambufacklorna ( vi köpte dom största) kostade bara 29 kr på K-Rauta. Prova att belysa buskar eller träd, det blir superhäftigt, rekommenderas!!

  • Becomi­ng mrs F
    Äldre 17 Jul 13:40
    #0

    gunsandroses:
    Vi hyrde på rentatent.se. Dyrare än partytält, men regn- och stormsäkert . Dessutom har tältet inga "snubbeltrådar2 utanför.

  • jagärs­åkär
    Äldre 17 Jul 14:30
    #0

    vi kommer nog ha partytält, iaf en dag av tre minst.

    men har inga bilder att komma med...

  • Trulis
    Äldre 17 Jul 15:54
    #0

    gunsandroses: Vi hyr lokalt av ett företag på Åland: Tältfixarna. De sätter upp tälten på fredagen och tar ner dem på söndagen (vi har 3-dagarsfest).

    Vi har också tänkt oss slingor men jag vet inte hur många.

    Becoming mrs F: Hur många slingor köper ni? Lägger ni slingor längs med alla sidor på tältet?

  • Becomi­ng mrs F
    Äldre 17 Jul 17:36
    #0

    Vet inte ännu vilka slingor vi ska köpa. Vet att det finns ljusslingor på Claes Ohlsson också och jag ska kolla där om det finns en mer passande längd. Vi ska bara ha ljusslingor där vägg möter tak, så att säga. Tänkte att det kan rama in tältet på ett fint sätt.

    Om man köper slingor som inte är helt runda ( typ krulliga med små lysdioder om du förstår vad jag menar) så syns det ju inte om man skarvar. Förresten allihopa: Vi kommer att ha dom mysigaste festerna!!! Om det blir sol blir det toppenfint att köra utan väggar, om det regnar eller är mulet blir det urmysigt med ljusslingorna i tältet!

  • Trulis
    Äldre 18 Jul 07:46
    #0

    Ja, jag hoppads på fint väder med regn är också mysigt.

    Förresten...har ni fixat med värme i tälten? Kyla är en värre party-killer än regn skulle jag säga...

  • Becomi­ng mrs F
    Äldre 18 Jul 08:10
    #0

    Trulis:
    Vi skrev i inbjudan att gästerna skulle ha med sig varma plagg eftersom festen är utomhus. Hoppas att alla har anammat det för vi har inte hyrt några gasolvärmare....Vi har dock samlat ihop lite filtar för dom som ändå fryser. Har ni hyrt porslin? Vi ska engångstallrikar.

  • Trulis
    Äldre 18 Jul 09:07
    #0

    Restaurangen som vi caterar tar med sig porslin, vilket känns skönt. Vi har engångtallrikar till övriga måltider på fredagen och söndagen.

  • Becomi­ng mrs F
    Äldre 18 Jul 09:34
    #0

    Så ni ska ha fest i dagarna tre? Vad mysigt det låter! Vi tänkte ha brunch dagen efter med några utvalda gäster. Vi hyrde s.k bänkset till vårt tält som ska stå i tre rader. Buffébordet ska stå längst ner mot utgången och mitten ska vi ha en enorm öltunna med is i. Hur har ni möblerat tältet?

  • Trulis
    Äldre 18 Jul 20:30
    #0

    Becoming mrs F: Yes, precis. Fest i dagarna tre. Ska bli skoj. :)

    Jag har inte tänkt så mycket på möbleringen faktiskt, för jag vet inte vad som är möjligt att göra och har inte sett tälten. Just nu tänker jag mig nog ändå 6 längor á cirka 24 personer med 'scen' och matbord längst in i tälten.

Svar på tråden Foton på partytältdekoration