• chiqit­ita
    Äldre 9 Jul 11:27
    4076 visningar
    2 svar
    2
    4076

    Vad gör man åt bråck i benet?

    Min pappa har bråck bakom knät som verkar påverka hans gång. Han har även fått ont i foten så pass att han knappt kan gå på den. När han åkte in på akuten så tog dom blodprover och röntgade och kunde inte se något fel alls. Dom skickade hem honom med en inlindad fot och en kräm att lägga på. Kanske det var en infektion, enligt dom. Han haltar nu omkring och man undrar om det är en propp för han hade en som dom medicinerade bort. Och då kan man ju undra om den istället gick ner i foten.
    Eller om det är bråcket som spökar. Han åkte in till akuten igen igår för att dom skulle ta ultraljud om det var värre. Men nu tyckte min pappa att det var lite bättre och då gör dom ju inte ultraljud. Här ska det ju sparas pengar och inget blir gjort i onödan. Men idag är det ju illa igen. Enligt honom så görs det inget år det här. Stämmer det verkligen????

  • Svar på tråden Vad gör man åt bråck i benet?
  • Snowse­e
    Äldre 9 Jul 16:38
    #0

    Både min morfar, morbror och mamma lider av åderbråck i benen. Det finns inte så mycket att göra åt det... Mamma har dock opererat bort en del av dem i omgångar och det har väl blivit lite bättre, men de återkommer. Hon brukar smörja i benen med ngn kräm, vad den heter vet jag tyvärr inte. Hon använder även stödstrumpor som minskar värken och "krypet" i benen.. Tyvärr är det så att åderbråck är ärftligt, så det är bara att hålla tummen för att jag slipper det....

  • Jeska
    Äldre 25 Jul 20:12
    #0

    Bråck behandlas med stödstrumpa, i vissa fall tillämpas kirurgi.

Svar på tråden Vad gör man åt bråck i benet?