• Cira
    Äldre 4 Jul 09:24
    1603 visningar
    5 svar
    5
    1603

    Shoppa bröllopssaker i Stockholm?

    Jag och min sambo funderar på att ta en dag i Stockholm för att kolla runt på saker till bröllopet. Allt från papper till inbjudningar till hans kläder, mina kläder o.s.v. Har ni tips på affärer som man absolut inte får missa? Var har ni handlat era saker? Var hittar man de bästa priserna?

  • Svar på tråden Shoppa bröllopssaker i Stockholm?
  • Cira
    Äldre 5 Jul 16:25
    #0

    Kom igen nu då! :)

  • Miai
    Äldre 5 Jul 18:30
    #0

    Vi köpte papper och sånt till inbjuda på Matton Butiken. Den ligger på Norrlandsgatan. www.mattonbutiken.se/brollop

    Om ni hittar det ni letar efter där är det ju nära att promenera till Panduro på Norrlandsgatan. Dom har ju massor, men jag tror att dom är lite dyrare än Matton. Lycka till!

  • Miai
    Äldre 5 Jul 18:31
    #0

    Oj, skrev fel Panduro ligger ju på Kungsgatan.

  • scotti­shwife
    Äldre 5 Jul 19:41
    #0

    jag handlade mitt papper till inbjudan på ljunggrens papper köpmangatan 3 i gamla stan, ett benvitt papper mede silver i, jättefint och de har en del att välja på samt stämplar.

    sidenband på mattssons band kungsgatan (vet inte numret)ligger på höger sida om man går mot stureplan, en liten butik som knappt syns.

    brudklänningen hittade jag på ehrlings brud och festkläder på karlavägen 66.

    tårtdekoration (brudpar) på pralinhuset drottninggatan

    hårnålar på nätet tiaror.se

    örhängen på eivy flodin (tror jag affären heter)nybrogatan 6

    till maken så är det fixat i storbrittanien för han ska ha kilt eftersom han är skotte så där kan jag inte tipsa om något.

    underkläder på victor & victoria, grev turegatan 18

    löshår till håruppsättning perukshopen på gamla brogatan (vet inte vilket nummer men på väsnter sida om man går mot pub och drottninggatan)

    jag tror att ehrlings kan ha kläder till män också men är inte säker, ni kan ju ringa och kolla. sen finns ju bröllopsbutiken uppe på sankt eriksgatan och en del butiker på östermalm som är lite mindre och kanske lite mer personliga än de stora. det ligger även en stor butik på birger jarlsgatan som heter garamaj, de har också brudklänningar.

    kan inte komma på något mer sådär på rak arm, hör av dig om du vill ha mer tips i sthlm.

  • Cira
    Äldre 6 Jul 14:40
    #0

    Superbra! Nu har jag lite att gå på, tack!

Svar på tråden Shoppa bröllopssaker i Stockholm?