• Thaila­nds brud
    Äldre 7 Jun 13:43
    32504 visningar
    168 svar
    168
    32504

    Nutrilett i 2 veckor-pepptråd, vill du hänga på?

    Har börjat med nutrilett idag, både pulver och bars. Någon som vill hänga på och peppa varandra lite?

    Ska byta ut alla måltider i 2 veckor, därefter vissa måltider.

    Väger nu 79 kg, målet är 70 men jag är nöjd med 72 också.

    Kom igen nu brudar!

  • Svar på tråden Nutrilett i 2 veckor-pepptråd, vill du hänga på?
  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 7 Jun 18:38
    #0

    Hej! Jag har också tänkt byta ut alla måltider i två veckor :) Precis lagom till att man får äta lite grillat på midsommar ;)

    Jag hade tänkt använda Allevo istället. Men det är ju egentlgien samma sak. Vi kan ju tipsa varandra om vilka smaker som är hemska och vilka som är okej.

    Jag vet inte om jag kommer klara det. Men måste göra något åt mitt småätande.

    Vågen står just nu på 75 kg och jag vill komma till 65 i mitten av oktober.

  • Kropps­nära
    Äldre 7 Jun 22:51
    #0

    Har tänkt att byta ut måltider mot nutrilett eller naturdiet så långt som jag orkar. Startar ordentligt på måndag men har börjat idag.

    Väger nu 70.5 kg och mitt mål är 63-65 kg.

  • Thaila­nds brud
    Äldre 7 Jun 23:21
    #0

    Chokladen är fruktanvärt äcklig...men det går! Ska prova med jordgubb imorgon....

  • 21/8-0­4
    Äldre 8 Jun 09:59
    #0

    Tjena tjejer!
    kroppsnära-du oxå här?

    Iallafall har jag med tänkt köra nutrileet men blandad kur. Klarar inte köra ren när jag jobbar...Jag kör igång på måndag...pepp e de som gäller nu alltså
    kom igen tjejer

  • 21/8-0­4
    Äldre 8 Jun 10:00
    #0

    Förresten väger nu 77 vill komma till 70.

  • kickid­iamond
    Äldre 8 Jun 16:23
    #0

    Jag ska också börja på måndag med nutrilett i ca två veckor.
    Väger nu 76 men tänker att gå ner till 65 innan 4 september.
    Kul att vi kan peppa varandra för det behövs verkligen hehe

    ps skogsbärs smaken är jätte äcklig enligt mig. Jag tänker enbart köra barer med jordnötssmak. Dyrt men det får man kosta på sig i ett sånt här läge.

  • Charmt­rollet
    Äldre 8 Jun 16:23
    #0

    Dag 1 :)
    Åt gröt till frukost. Sprang sedan till affären och köpte pulver för ungefär 4 dagar. Allevo choklad och potatis/purjolök.

    Chokladen är helt okej. Smakar.. "bra". Varken mer eller mindre. Känns som att jag kommer tröttna på den efter ett tag dock. Jag är inte hungrig. Däremot så är jag sugen konstant! på vad kvittar, jag tar lika gärna emot kexchocklad som paprika :)
    Förhoppningsvis försvinner suget efter 3 dar eller nått.

    Imorgon blir det en prövning dock. Jag ska vara på ett lajv (levande rollspel/interaktiv teater). Där brukar det flourera pizza och godis :P

    Lycka till! Pepp till oss alla!

  • Thaila­nds brud
    Äldre 8 Jun 17:45
    #0

    Jag känner mig jätte trött och matt av de här jädra pulverna! Orkar ingenting och konstant huvudvärk....

    Men det är väl bara att stå ut, har ätit lite frukt, melon och vindruvor och då känns det lite bättre. Tycker chokladen är super äcklig, håller för näsan när jag häller den i mig och klöks varje gång.... Måtte dessa 2 veckor gå snabbt...

  • Charmt­rollet
    Äldre 8 Jun 17:54
    #0

    Ont i huvudet har jag också fått. Men jag tror att jag dricker för lite vatten. Man ska ju minst dricka 1 ½ liter per dag.
    Och nu är det så varmt så antagligen behövs än mer.

    Fast trött det är jag också.
    Min kompis går ien viktklubb. Där ska man undvika att äta frukt och bröd när man går på pulverkur.
    Istället äta 50 g proteiner (räkor, tonfisk, kokt skinka, kyckling) per dag
    samt 100-150 g grönsaker (färsk spenat, paprika, lök, gurka)

    Då går man lättare in i "en fas jag glömt bort vad den heter). Det tar 4 dagar ungefär. Då kommer du känna dig piggare och mindre hungrig.
    Energi kommer då tas ifrån fett istället för kolhydrater.
    Frukt och bröd kan störa detta :)

    Lycka till!

    (dags att testa potatis/purjolökssoppan)

  • Thaila­nds brud
    Äldre 8 Jun 19:16
    #0

    Aha! Kanske ska ge fasen i frukten då, tycker det är så gott med kall frukt.....

Svar på tråden Nutrilett i 2 veckor-pepptråd, vill du hänga på?