• chiqit­ita
    Äldre 24 May 14:42
    4506 visningar
    5 svar
    5
    4506

    Billigare att köpa hus i USA eller Sverige?

    Jag är inte så insatt i husköp varken i Sverige eller USA. Men jag är bara nyfiken på vart det är billigast att köpa bostad och vad skillnaderna är. Och kan man verkligen tjäna på att äga hus i Sverige som man kan i USA? Går det upp på samma sätt?

  • Svar på tråden Billigare att köpa hus i USA eller Sverige?
  • Miss Cykel
    Äldre 24 May 14:51
    #0

    Kan egentligen inget om USA (bor själv i England), men spontant skulle jag säga att man varken kan generalisera Sverige eller USA. Det måste ju skilja enormt mycket om du köper hus i Stockholm eller Jokkmokk, alternativt på Manhattan eller någon liten håla i Utah. Så du får nog studera områden först! :)

  • Kristi­na07
    Äldre 24 May 15:03
    #0

    Precis!

    Storstad som storstad, vart du dig i världen vänder...

    Flyttade från en amerikansk småstad till Stockholm och fick inte ens råd med ett skjul! Flyttar man från Stockholm till en mindre stad i USA borde det däremot bli pengar över!

  • Lena+M­attias­=sant
    Äldre 24 May 15:11
    #0

    Väljer du rätt området kan priserna gå upp massor och du kan tjäna stora pengar. Dock blir nog mera av vinsten skatt i sverige.

  • Kaffem­oster
    Äldre 24 May 19:53
    #0

    Om man jämför Västerås och Raleigh (North Carolina), så får man ett större hus för slantarna i USA. Flyttar man till Dallas, får man ett ändå större hus ...
    Vårt hus har gått upp ganska mycket i värde under de 7 år vi haft huset. Vi köpte det för 182 tusen dollars, och liknande hus på gatan sålde nyss för 245 tusen dollars ...

  • mi11a
    Äldre 24 May 20:08
    #0

    Manhattan är dyrare än Falun men Stockholm är dyrare än Hatch, Georgia

Svar på tråden Billigare att köpa hus i USA eller Sverige?