• Lyckli­gtkär
    Äldre 22 May 16:04
    10083 visningar
    16 svar
    16
    10083

    ica Maxi Tårta!!??

    Hejsan! Jag vet att det finns en tråd redan om maxi tårtor men den vrkar vara gammal.. Jag tänkte är det någon som har en bild på en fin maxi tårta förutom de som finns på maxis hemsida?? Vi ska troligtvis beställa därifrån men vill inte alls ha dem så som de är på deras bild.. = tråkig.. Tack för svar snarast!!

  • Svar på tråden ica Maxi Tårta!!??
  • Hanna7­6
    Äldre 23 May 11:56
    #0

    ååh, vill också veta.

    Ska dit efter jobbet idag och diskutera tårtor med dem och se om vi kan komma överrens om något... Men skulle vara kul att se andras bilder, samt info om de var goda..?!

  • fridus
    Äldre 23 May 12:59
    #0

    alltså kan man beställa på vilket ica maxi som hellst?

  • Gyllan
    Äldre 23 May 13:32
    #0

    Vi kommer att beställa våran tårta på ICA MAXI Haninge, och bild på hur vår tårta kommer se ut på ett ungefär finns här:

    www.icamaxihaninge.se/item__51.php
    Längs ner på sidan finns bilder på tårtor, klicka på Bröllopstårtorna så blir de större.

    Det blir den bröllopstårtan med choklad och massvis med bär och frukt. Dels för att vi tycker den ser lite roligare ut ände klassiska vita och dels för att konditorn rekommenderade detta då det inte passar så bra med varken marsipan elelr sugarpaste till de fyllningarna vi valt (mörk chokladmousse samt passions- och mangopannakotta.)

  • tingel­ingeli­ngan
    Äldre 23 May 13:38
    #0

    Är oxå inne på att beställa tårtan från maxi.
    hur mycket fick ni betala per bit??

  • Juni07
    Äldre 24 May 09:40
    #0

    Vi har också beställt tårta från Ica Maxi i Haninge. Vi ska 2 sorters tårta, den ena är mörk chokladmousse samt passions- och mangopannakotta (samma som gyllan) den är super god, köpte två provbitar den handra är en hallonmousse tårta, vi kommer att ha röda bär på alla samt ett choklad "galler" som som står runt kanten på alla, hoppas ni förstår den beskrivningen
    vi betalar 32 kr /bit

  • Lyckli­gtkär
    Äldre 24 May 11:40
    #0

    Tack för alla svar.. Nu har jag lite att fundera på.. Men kan man typ komma in med en bild på en tårta och visa dem på maxi och de gör tårtan efter våra önskemål? Eller är det de som är standard som de endast gör?? Någon som vet?

  • PennyJ­enny
    Äldre 24 May 11:51
    #0

    Vi kommer köpa tårta från ica maxi i visby, men vi kommer inte köpa dem som bröllopstårtor. Det känns inte så viktigt för oss att de står på en ställning och så. Vi köpte en av deras vanliga tårtor, passionsmousetårta som kostade 155 kr för en 10 bitars tårta. Supergod och fin med lite chokladblad som dekoration. Så vi beställer 3 20 bitarstårtor (har för mig att de har så storta) och ställer upp dem på ett bord. Tycker inte att prisskillanden på det dubbla som det ofta blir om man ska ha dem som bröllopstårta är värd det, utan vi nöjer oss med vanliga tårtor.

  • LaNovi­a
    Äldre 24 May 12:24
    #0

    Det står på hemsidan att de gör enligt brudparets önskemål.

  • Skalar­en
    Äldre 24 May 12:26
    #0

    Vi köpte vår bröllopstårta på ICA Maxi i Södertälje. Vi hade egna önskemål både om hur tårtan skulle se ut och önskemål om fyllning, vi valde inte någon av deras standardtårtor. Konditorn där var mycket tillmötesgående och verkade tycka att det var kul att göra efter kundens önskemål. Hon gjorde även brudpar till tårtan i marsipan (efter att vi tjatat lite). Tror att det kan skilja mellan olika ICA Maxi och att det kan bero lite på vilka som jobbar där. Vi var och tittade på ett "vanligt" konditori i Södertälje också, de var inte alls intresserade av att göra något förutom standardsortimentet, som vi tyckte var lite tråkigt. Så det kan nog löna sig att besöka ICA Maxi där ni bor och be att få prata med den som gör bröllopstårtor och lägga fram era idéer.

  • Hanna7­6
    Äldre 21 Jun 08:18
    #0

    Gifte mig i början av juni och vi beställde vår tårta från Ica Maxi. Chokladbotten och passionsmousse.
    Mycket bra då den blev glutenfri och gelatinet som är i moussen var äggvitebaserd. Två av gästerna (mina närmsta vänner) hade inte kunnat äta den annars, men nu fick alla ta av samma tårta. Och den fick mycket beröm!

    Rekommenderas!

    Vi beställde vanliga tårtor, så fick 60 bitar för 800:- istället för att kalla det "bröllopstårta" och betala det dubbla. Smaken var densamma hur som helst.

  • N&N
    Äldre 21 Jun 21:52
    #0

    Vi har också beställt vanliga moussetårtor med vitt överdrag och hyr tårtställningen för 500 kr. För 100 gäster betalar vi 1400 kr! Plus tårtställningen. Då blir det passions- och chokladmousse med vitt överdrag och jag vill dekorera med färska blommor själv. Vi fick också provbitar gratis och det var jättegott.

  • fiancé
    Äldre 23 Jun 20:03
    #0

    Åh, jag vill också veta om tårtor från Ica -tror verkligen på den idén för jag har hört att de ska vara supergoda! Nån som vet om tårtorna på Maxi i Göteborg?

  • Josefi­n_U
    Äldre 24 Jun 22:05
    #0

    Vi ska också beställa från Ica Maxi - var först tveksamma eftersom vi inte vill ha en traditionell flervåningstårta utan bröllopsbakelser som vi inte trodde att de ville ställa upp på.
    Har fått prover och vi får lyxiga, enportionsbakelser med vit choklad/hallonmoussebakelser som ställs upp på ett flervåningsfat. Över förväntan!

    18 kr/biten, kunde knappt tro det själv - var tvungen att fråga en extra gång när konditorn sade det.

  • fiancé
    Äldre 25 Jun 09:20
    #0

    Josefin_U - Vilken Ica Maxi var det?? Det ölät ju verkligen hur bra som helst!! :)

  • Josefi­n_U
    Äldre 25 Jun 16:38
    #0

    fiancé:

    Ica Maxi i Gävle - men jag fick tipset om Ica Maxis bageri av min mamma som bor i en annan stad där dom har Ica Kvantum, så jag gissar att de flesta butikerna i Sverige gör det.
    Det är ju verkligen en toppengrej dom kör med - man kan ju även beställa snittar, smörgåstårtor och härliga fruktfat kanonbilligt!

  • fridus
    Äldre 25 Jun 23:37
    #0

    beställde tårta idag på ica maxi i häggvik, sollentuna 35 kr biten kommer det kosta köppte 70 bitar provade att köpa en tårta för att se om den var god och det var den, det blir dock vanlig princess med vit marsipan och fina dekorationer typ kristyr, sambon gillar inte mousse tårtor, jag var lite sugen på chokladmousse eller hallon men han ska ju mä kunna äta den, men jag hoppas vi blir nöjda.

Svar på tråden ica Maxi Tårta!!??