• Gyllan

    Knasiga kommentarer?

    Är det fler än jag som fått sin beskärda del av knasiga kommentarer? Tänkte vi kunde fylla på med såna där maninte vet om man ska skratta eller gråta...
    Här kommer mina exempel:

    * Var med min tärna i en brudbutik i centrala Stockholm för att köpa hennes klänning. Till saken hör att både jag och tärnan är ganska unga, 23 år. När vi kommer fram till kassan kvittrar expediten "åh, ska ni på skolbal"? Nej, det e till bröllop säger tärnan och expediten ser frågande på oss.

    * Jag är som sagt 23 och min m2b äldre än mig, han blir 35 i höst. Vi var igår och skulle prata igenom våran tårta, vad vi ska ha för fyllning, hur den ska se ut osv. Har stått där och pratat med konditorn ganska länge och frågar om de har några brudpar att sätta på toppen. Han tar fram några olika och vi pratar lite. Min m2b säger att "den här gillar jag". Då tittar konditorn på honomoch frågar, "är det du som ska gifta dig". Ja svarar min m2b, lite förvirrad och då frågar konditorn "är hon blond". Han hade alltså inte förstått att det var jag som var bruden, fast vi stått och pratat i säkert 15-20 min.

    Så, någon annan med knasiga kommentarer?

  • Svar på tråden Knasiga kommentarer?
  • Bedbug

    Miss Cee: Tack, jag borde nog ta ett snack med henne för jag tror inte att hon alls förstår hur ledsen hon gör mig.

  • Bedbug

    Bröllopsnerver och graviditetshormoner i dum mix kan få en bli upprörd över vad som helst. Mamma menade inget illa alls men bad så mycket om ursäkt när hon förstod at jag hade tagit illa upp. Det kommer inte att upprepas.

    Så, nog om detta! Fler mysko kommentarar som jag kan skratta åt! :)

  • kela81

    jag hadde en gäst som ringde här om dan och ville ha lösenet till önskelistan...

    "jaha...så ni kommer då eller? (de hadde inte svarat)
    Klart vi kommer...det är ju självklart...så jag tyckte inte att jag behövde ringa"

    jaha....självklart för vem? Inte för mig iallfall

  • majasmarie

    Min kusins dotter blev fly förbannad när hon läste inbjudan, hon är 11 år och har planerat sin klädsel väldigt länge för det här bröllopet. "Va? KAVAJ!?! Jag vill inte ha nån kavaj på mig, det matchar inte min klänning..." :)

  • Limegrön

    Vilken kul tråd!!!
    Men vilka är det egentligen som jobbar i bröllopsbutikerna??? Alla andra butiksinnehavare är ju måna om att få tillbaks kunderna, men bröllopsbutikerna kan tydligen strunta i all service - man köper ju bara brudklänning en gång (förhoppningsvis )
  • Medeltidsbrud

    senaste samtalet med min mor.
    Jag. vi har i princip bestämt oss för den här lokalen.
    M. jaha
    Jag. ja som det ser ut nu så blir det den, vi får den med störstasanolikhet gratis.
    M. (säger något istil med)Jaha vart blir vigseln.
    Jag. Vi har börjat kolla ställen runt badelunda och irsta.
    M. fast det kanske inte blir som ni vill, vigsel förättaren har kanske andra tankar.
    Jag. Tror inte det blir något problem.
    M. Har du ringt XX (min systers komfermationspräst)
    Jag. Nej dels är han präst se visade han upp ett betende vid YY s dop som gör att jag inte skulle vilja ha honom om vi skulle gifta oss kyrkligt han är desutom lite högtravande (något vi inte ska då ingen av oss tror på gud, och hon vet det).
    M. Ja i pingstkyrkan är inga präster det och du ska se deras möten som dom kallar det. ( och så fortsatte hon)

    Grejen är att ingen i min familj är pingstvän eller med i pingstkyrkan och har aldrig varit det.
    Föutom hon som verka ha blivit det på gamla dagar.

  • Secondhandbarn

    MajasMarie: Fan vilken skön kommentar. Framtida fashionista tydligen :)

  • Secondhandbarn

    Jag är från Colombia, min pojkvän ubersvensk. Vi var på sjukhuset när jag opererades. Då tilltalade sköterskorna honom som min PAPPA!!! Till saken hör alltså att vi inte ens ser det minsta lika ut - och att vi hånglade en massa....

    snacka om fördomar hehe

  • brud i Amerika

    Efter att min m2b bad mig gifta mig med honom ringde jag till mina foraldrar. Vi bor i USA sa nar jag ringde var klockan 3 pa morgonen har.
    Mamma svarar- ga och lagg dig igen det ar bara din pappa som har tryckt pa knapparna pa mobilen och har ringt och vackt dig.
    Jag-Nej mamma det ar jag som ringer till er. Vill beratta att ni ska fa en ny svarson.
    Mamma-Har du traffat nagon ny?
    De ser val honom som familj redan.

    Vantade ett par timmar och ringde sedan mina syskon och medelade glatt att vi har forlovat oss.

    Syster: Gjorde han det ratt? Jag-vad menar du? Hon- Pa kna. Jag- nej, vi satt vid ett bord pa en restaurang. Hon- hmmm.

    Lille bror- Du vet val skillnaden mellan en diamant och en sirkonia?

    Store bror- Ar du gravid?

    I bland maste man ju alska slakten

  • förhoppningsis

    idag hos skräddaren hörde jag ena expediten säga till 2 andra kunder
    - jaha så ni är systrar båda 2?

    eh hur skulle det funka om bara den ena var syster till den andra

Svar på tråden Knasiga kommentarer?