• Pysset­roll
    Äldre 16 Jan 19:48
    26006 visningar
    16 svar
    16
    26006

    Hur stor stor är en full size resp. en queen size?

    Kollar på massa amerikanska hotel, men jag undrar hur stor är en full size, en king size eller en queen size säng?

  • Svar på tråden Hur stor stor är en full size resp. en queen size?
  • discod­ivan
    Äldre 16 Jan 19:50
    #0

    queen brukar väl vara 120cm, och king 160 eller 180

  • Pysset­roll
    Äldre 16 Jan 19:55
    #0

    Oj är dom verkligen så jäkla små? Trodde de var större. Hur får alla tjocka amerikaner plats???

  • Jonas fru
    Äldre 16 Jan 20:29
    #0

    Nej, en queen är en 160 cm och king en 180 cm.

    "Oj är dom verkligen så jäkla små? Trodde de var större. Hur får alla tjocka amerikaner plats???"

    Tycker det låter ganska illa när du skriver så där. Men bara min åsikt.

  • HLS
    Äldre 16 Jan 20:32
    #0

    hmm.

    amerikanerna är ju ett stort folk. därefter är sängarna i regel större än här.

    till skillnad från spanien. där är människorna mindre. och sängarna med.

    vet inte om det är fult att säga, men det är ju sant.

  • Peppar­myntan
    Äldre 16 Jan 20:37
    #0

    Jonas fru har rätt. En queen size är 160 cm och en King size är 180 cm. Långt ifrån alla amerikaner är feta. Visst finns det tjockisar men det finns det i spanien och i sverige också.

  • Jonas fru
    Äldre 16 Jan 20:45
    #0

    Ja, som sagt det är bara min åsikt. Vill inte starta någon diskussion här inne. Det var bara min spontana reaktion när jag läste det inlägget, att oj så illa det lät.

    HLS:
    Det kan hända att det finns mer överviktiga människor i USA än resten av världen. Men bara för att något är sant har jag alltid fått lära mig att man inte måste påpeka det. Och sen kan man skriva saker på olika sätt. Men alla är vi väl uppfostrade olika.

  • Pysset­roll
    Äldre 16 Jan 20:48
    #0

    Tackar för era svar men undanber mig kommentarer om mina åsikter. Det är faktiskt kliniskt bevisat att amerikanerna är världens fetaste folk utan någon direkt konkurens så det är inte så att det är taget ur luften.

    Feel free att tycka vad du/ni vill men allt jag ville veta var måtten på sängen. That´s it!

  • Jonas fru
    Äldre 16 Jan 20:57
    #0

    Ja, och det har du ju fått.

  • Pysset­roll
    Äldre 16 Jan 21:07
    #0

    Ja nästan! Vet ju fortfarande inte hur stor en fullsize är?

  • Peppar­myntan
    Äldre 16 Jan 21:41
    #0

    Fullsize är lika stor som Kingsize alltså 180 cm.

  • Pysset­roll
    Äldre 16 Jan 21:49
    #0

    Men stämmer verkligen det att en fullsize är 180 cm? De rummen är ju billigast och sen kommer queen och därefter king. Antog att fullsize skulle vara typ 140 eller nått? Annars verkar det ju helskumt när det i övrigt är likadana rum?! Knepigt system detta tycker jag..

  • söta_b­ruden
    Äldre 16 Jan 23:23
    #0

    kommer och lägger mig lite i, men jag tror att en queensize är 140 el 160 cm?

  • Peppar­myntan
    Äldre 16 Jan 23:41
    #0

    Har nu dubbelkollat vad som gäller. I storleksordning från minst till störst är: full, queen, king.

  • **hone­y**
    Äldre 17 Jan 08:42
    #0

    Queen är 153 cm och king 203 cm

  • fridol­utten
    Äldre 17 Jan 16:16
    #0

    Dom gånger jag har sovit på hotell i USA så har det varit TVÅ Queen el king i rummet, så en säng i var.

  • Beachy­2
    Äldre 20 Jan 09:52
    #0

    Full är som en vanlig enkelsäng här i Sverige och King är ca 200 cm, inte 180.

Svar på tråden Hur stor stor är en full size resp. en queen size?