• Chanel
    Äldre 11 Aug 18:52
    4241 visningar
    11 svar
    11
    4241

    Psoriasis i ansiktet

    Jag har efter en halsinfektion fått psoriasis. Från början fick jag utslag över hela kroppen i princip, men dom har försvunnit. Nu får jag bara utslag i ansiktet då och då. Har märkt att jag får dom när jag är trött el stressad.
    Finns det ngn riktigt bra kräm eller liknande som fungerar lugnande mot psoriasis i ansiktet??? har ngn något tips? tacksam för tips :)

  • Svar på tråden Psoriasis i ansiktet
  • ninjan
    Äldre 11 Aug 18:54
    #0

    har tyvärr inget tips, men blev lite nyfiken på hur dina utslag ser ut, eftersom jag tror att jag oxå har fått psoriasis.

    Var i ansiktet kommer dom? Mina kommer på armbågarna och kliar nåt för jä*ligt!

  • tattar­-Emma
    Äldre 11 Aug 19:05
    #0

    Om du läser här på BT så har det funnits ett gäng trådar, och folk rekommenderar allt från olika kosttillskott till tjärtvål. Kanske kan du prova dig fram bland dessa huskurer?

  • sexydo­ktor
    Äldre 16 Aug 19:08
    #0

    hej på er tjejer. jag har själv haft psoreasis i drygt 3,5 år nu. jag provade det mesta, men inget hjälpte.
    nu har jag använt badyolja när jag duschar o sen smort in min med babylotion. o mitt försvann.
    hoppas det löser sig. kram på er

  • Chanel
    Äldre 16 Aug 19:28
    #0

    tack för tipset! kan ju vara värt att prova..:) Är så jobbigt när man får dom där utslagen...det syns ju så väl när det är i ansiktet..

  • Chanel
    Äldre 16 Aug 19:30
    #0

    --->iza-isadora

    Utslagen blir liksom som röda, torra fläckar..ibland kliar dom, men oftast inte..Och jag brukar ha dom precis vid ögonbrynen och bredvid näsan..är sååå jobbiga..Att sola brukar hjälpa mig lite..

  • ninjan
    Äldre 16 Aug 19:33
    #0

    ahaa..det jag får på armbågarna är först små kliande utslag/prickar, som sen, efter lite kliande, blir mer som en hård fläck. Har märkt att det blommat ut nu när jag har haft det stressigt på jobbet.

    Jag brukar smörja in med hydrokortisonsalva, och det lindrar lite. Blir "bra" efter 1-2 veckor om man smörjer varje kväll.

  • Chanel
    Äldre 16 Aug 19:39
    #0

    aha,,ja, "vanlig" psoriasis brukar ju vara så som du beskriver. Men jag har en annan slag psoriasis. fick den efter en halsinfektion, och då får man utslag över exakt hela kroppen, ser hemskt ut,sen fick jag kortisonbehandling och då försvann allt utom de i ansiktet :( Har du ngn i släkten som har psoriasis??? det
    är ju ärftligt.

  • ninjan
    Äldre 16 Aug 19:45
    #0

    kan man få psoriasis av halsinfektioner oxå? Låter jobbigt att få utslagen över hela kroppen!

    Den enda i släkten med psoriasis som jag vet om är min farbror. Men jag har inte varit på nån kontroll, så det är inte fastställt att det är psoriasis jag har. Men det tyder i alla fall på det :(

    Var det kortisonsprutor du fick, eller vad för typ av behandling? Du kan ju köpa en tub kortisonsalva på apoteket och smörj på, ifall det skulle ge med sej!

  • drömbr­ud
    Äldre 16 Aug 19:58
    #0

    Jag ahr en JÄTTE bra psoriasissalva! Dock receptbelagd men det är ite så svårt att få. Den heter Elocon. Mina utslag försvinner på några dagar när ja använder den.
    Super!!
    Ta kontakt med din läkare!
    huden.nu/produkter/rx/elocon/

  • Sign
    Äldre 16 Aug 22:26
    #0

    Marykay har ett bivax som funkar!!

  • Chanel
    Äldre 17 Aug 09:50
    #0

    Har också elocon,och den är ju väldigt effektiv om man säger så... men det är ju en kortisonkräm/salva. Jag skulle vilja prova nått annat..kortison är ju rätt starkt för huden..så om det finns ngr alternativ skulle det var bra. Det där bivaxet från marykay ? hur fungerar det??? var köper man det???

Svar på tråden Psoriasis i ansiktet