• Magda8­4
    Äldre 12 Jul 22:49
    72026 visningar
    17 svar
    17
    72026

    Går det att förminska ringar?!

    Jag har gått ner 15 kg i vikt och min förlovningsring har blivit förstor! Undrar nu om det går att förminska ringar?! Nån som vet? Provat? Var det dyrt?

  • Svar på tråden Går det att förminska ringar?!
  • August­i-06
    Äldre 12 Jul 23:20
    #0

    Det går... Lättare om det e en slät ring utan stenar, men både och går...

  • HarEli­s
    Äldre 12 Jul 23:24
    #0

    dyrt...det beror vart du vänder dig vissa ställen e ganska dyra medans andra tar ett helt ok pris bättre å vända sig till en mindre affär å ingen stor butikskedja...

  • Magda8­4
    Äldre 12 Jul 23:29
    #0

    det är en slät ring med lite mönster i kanten. ska ringa lite olika ställen och kolla vad det kan kosta. nån som vet hur dom gör?

  • August­i-06
    Äldre 12 Jul 23:35
    #0

    Bästa e väl att kolla där ni köpt ringarna, de kanske kan va schyssta o göra det åt er. "Vår" guldsmed tog ut min m2b:s ring en storlek medan vi väntade o tog inte betalt.

  • kezell­a
    Äldre 13 Jul 00:21
    #0

    det är lättare att göra en ring större, betydligt krångligare att göra den mindre tyvärr... vet dock inte vad det kostar.

  • Jenny brud
    Äldre 13 Jul 01:00
    #0

    Vår guldsmed förminskade min ring (kanske en halv - en storlek) på 10 minuter knappt. Han tog inget extra för det alls. (Det var förlovningsringen som blivit för stor vilket han fixade när vi var där för att prata om vigselringen.) Såg inte hur han gjorde, men svårt verkade det ju inte...

  • JosseN
    Äldre 13 Jul 01:05
    #0

    Jag har förminskat min förlovningsring.Han tog inget eftersom vi köpt ringen hos honom men tror att det kostar runt 500kr.

  • mrs_ti­na
    Äldre 13 Jul 10:59
    #0

    Går det även att göra en ring smalare? Min är för bred på fingret. Någon som vet vad det kan kosta?

  • Yllo
    Äldre 13 Jul 11:16
    #0

    Allt går! Att förminska en helt slät förlovningsring är enkelt och går snabbt att göra. Vi förminskade min mans förlovningsring och det kostade inget (bra service hos den guldsmeden).

    Man kan även göra en ring smalare, men då görs den oftast om helt och hållet.

    Priset varierar från guldsmed till guldsmed så det är bara att fråga runt.

  • Jannic­a
    Äldre 13 Jul 23:59
    #0

    tog precis in min vigsel ring (släktring) från storlek 19,8 till 16,5 detta är en ring med 9diamanter och 23carats guld.. Min guldsmed sa att det var jobbigt men inga problem.. Detta kostade mig 900kr ink graveringen.

  • Brud 2008
    Äldre 14 Jul 22:56
    #0

    Jag tog in min ring från 17,5 till 17. Jag fick lämna in den i en vecka, och det skulle ha kostat 300 kr om vi hade betalat fullt pris, men vi fick det billigare. Inget problem alls.

  • Magda8­4
    Äldre 15 Jul 16:17
    #0

    Jag har nu frågat på guldfynd, där kostar det ca 300 kr. ska kolla med guldsmeden där vi köpte forlovningsringarna. har tänkt kolla vigselring där snart...

  • MrsNyb­erg2B
    Äldre 15 Jul 16:38
    #0

    Jag betalade 200 för att förminska min ring från 17,5 till 17..

  • missmk
    Äldre 16 Jul 23:55
    #0

    Det brukar bero på materialet, vi ska ha titan ringar och de går inte att förminska. Men guld funkar.

  • Sanaso­l
    Äldre 16 Jul 23:56
    #0

    En typ av titan går att justera i storleken, en annan inte. Vet att titanringar.com använder sig av en typ som går att justera i storleken.

  • Bride 2007
    Äldre 17 Jul 00:46
    #0

    Dom gick iväg med min ring i 3 minuter och sen va det färdigt- jag tror att dom liksom klämmer ihop den??
    Jag behövde inte betala ett öre..

  • missmk
    Äldre 28 Jul 13:01
    #0

    Min titan ring var naturligvis för stor, provade ringar när det var så vamt och tog ändå en mindre storlek Har kollat med min guldsmed och titan ringar går att förminska men det kostar lite mer eftesom materialet är så svårarbetat

Svar på tråden Går det att förminska ringar?!