• Theres­e_
    Äldre 12 Jul 00:26
    4454 visningar
    50 svar
    50
    4454

    Förslag på bröllopsvals!!!!!!!!!!

    Hej! Jag har lite paniken.. Jag vet inte vad man skall ha för bröllopsvals!!
    Skulle vilja ha något lite kul.. Inte det gamla vanliga. Finns det någon fin låt som man känner igen som man kan ha?? Känns tråkigt att ha någon istrumental låt..
    Blir jätteglad för alla förslag!!

  • Svar på tråden Förslag på bröllopsvals!!!!!!!!!!
  • Rickar­d&Mari­a
    Äldre 14 Jul 13:10
    #0

    Therese_

    Nä, det är "Catch the moon"-Stefan

  • Lyckli­gt gift!
    Äldre 14 Jul 13:14
    #0

    "Catch-the-moon-Stefan" sjön i kyrkan när min syster gifte sig, istället för psalmer....en sån rysare!!! Helt underbart!!

  • Rickar­d&Mari­a
    Äldre 14 Jul 13:33
    #0

    * Blir avundsjuk *

  • Lyckli­gt gift!
    Äldre 14 Jul 14:09
    #0

    Mmm...vem blir inte det?!
    Men jag tog ditt tips om cdon o beställde cd´n. Beställde även skiva med U Lundell, vi ska ha en av hans låtar som utgångsmusik. Säkert en av dom vanligaste, men det bryr jag mig inte om. Den är jättefin och jag tänker att den är gjort för just oss...åtminstone den dan:)

  • Rickar­d&Mari­a
    Äldre 14 Jul 15:04
    #0

    Jag har dock fuskat lite med låten. Jag klippte ner den till en kortare version eftersom min sambo ville dansa med sin far till en annan låt. Annars hade vi fått valsa runt lite väl länge.

  • Theres­e_
    Äldre 15 Jul 11:41
    #0

    Är det i dag är det bara du och jag? Den är ju jätte fin!

    Skall ni ha bröllopsmarchen när ni går in eller skall ni ha någon annan?

  • barbi
    Äldre 18 Jul 19:57
    #0

    Kanske ni inte behöver dansa vals???
    Vi ska själva klippa ihop två låtar till en... Vi börjar med en vals till Åsa Jinders Av längtan till dig, för att sedan övergå till att salsa. Då blir det både traditionellt och nytt, personligt och speciellt.

  • solros­blad
    Äldre 18 Jul 20:29
    #0

    Vi ska ha Busshunters låt.... "åh min sötnos, min fina sötnos, jag är så kär i dig, åh min älskling min fina älskling... osv.... Annorlunda och gullig och töntig

  • choko
    Äldre 12 Aug 11:50
    #0

    En dum fråga....vem har skrivit av längtan till dig?

  • Ninno - 79
    Äldre 12 Aug 12:10
    #0

    Cajsa-Stina Åkerström, väl?

  • Ninno - 79
    Äldre 12 Aug 12:13
    #0

    Är "Båtlåt" den med texten

    "Det var en båt som sa till en annan, vad du är stilig.... vi borde borda varan´" osv osv????

  • _Ella_
    Äldre 12 Aug 12:35
    #0

    Vi ska ha "Våra värsta år" (Bundy) låten - Love and Marriage (Frank Sinatra som sjunger den). Min blivande är en känd Bundyfanatiker, dels så "speglar" den oss. Det kommer nog bli mest en kul grej, den ska övergå till en lite seriösare låt sedan.

  • CarroK
    Äldre 12 Aug 12:36
    #0

    Solrosblad: Är det en valslåt eller? Den är bra töntig men ganska gullig med. Vi funderar på den men jag vet inte riktigt...

  • Smurfa­n_JM
    Äldre 12 Aug 13:25
    #0

    Av längtan till dig är det Åsa Jinder som skrivit, men Cajsa-Stina Åkerström sjunger den.

  • Lollo0­70707
    Äldre 12 Aug 13:48
    #0

    Av längtan till dig
    Text: Åsa Jinder, Musik: Jan Krantz

    Sång: Cajsa-Stina Åkerström

  • choko
    Äldre 12 Aug 23:02
    #0

    Tack för upplysningen, ska kolla upp Åsa Jinder och se eller rättare sagt höra om vi också tycker om den. Den verkar ju onekligen väldigt poppis!

  • Lyckli­gt gift!
    Äldre 15 Aug 11:21
    #0

    Här kan man lyssna på Av längtan...

    www.biarne.nu/vackraste.html

  • nenne7­8
    Äldre 15 Aug 11:34
    #0

    vi ska ha Miraklet med Tomas DiLeva

    *längtar*

    har redan provdansat hemma (oh, jättesvårt att öva tryckare...) och min m2b bara bölade...

    Jag är så glad för du är hos mig.... *nynnar*

  • Örebro­brud
    Äldre 13 Sep 15:11
    #0

    Puff, puff. Fler förslag...

  • Theres­e_
    Äldre 14 Sep 11:17
    #0

    Hej på er!!

    Jag kan ju tala om för er så här två dagar innan den stora dagen att det är Grymmlings med där gullvian blommar som vi kommer valsa runt till.

    Håll tummarna för att vädret skall hålla i sig!!

Svar på tråden Förslag på bröllopsvals!!!!!!!!!!