• Bejby

    vestibulit

    Jag orkar inte mer... =( Jag tror jag har vestibulit! Jag har ont efter sex, jag har inte ont med annat, tex fingrar eller även under sex. Bara efter sex. Det svider och brinner. Jag har haft kronisk svamp, men har fått (får) behandling med flukonazol. Svampen har varit borta i ungefär 2-3 månader, men smärtan finns kvar. Vad ska jag göra? Vad har ni som har/haft vestibulit gjort? Har ni blivit bra? Snälla hjälp mig, jag står inte ut längre. Vad har hjälpt er? Har ni blivit 100% bra?

    kramar

  • Svar på tråden vestibulit
  • Malin22

    det låter mer som att det är rakningen som är boven i dramat, tycker jag. tyvärr är det ju så för vissa...

  • pickolina

    Håller med Mailn22, igen... :D
    Låter som att rakning inte fungerar för dig... Om rakningen är den gemensamma faktorn så är det nog rakning i kombination med sex, olika typer av sex som ställer till det... Om dessa typer av sex inte ger några problem när du inte rakat så är det rakningen du måste ta bort från ekvationen. Om du inte vill sluta ha sex... ;) *s*

  • soomzy

    Ett litet tips som fungerar utmärkt mot svamp!!!

    Koka upp en liter vatten. Blanda ihop en tesked salt och en matsked ättika. Därefter låter du det svalna ett tag. Häll lösningen i en flaska och varje gång du går på toaletten tar du lite av lösningen på papper och "torkar" dig själv med det. Varje morgon och kväll smörj på lite barnolja/mandelolja (svårt att få tag på kanske). =)

    Lycka till!

  • martinibruden

    Ä rdet sant? Funkar en sån grej?? Vore ju kanon. Jag gör vadsomhelst för att kurera bort svamp utan mediciner. Fick tips om Fungoral mjällschampo också men det låter inte så nyttigt för lilla musen.

  • Malin22

    det låter ju som att det sänker ph:t och det motverkar ju svamp

  • tattar-Emma

    Jag har haft exakt så, det försvann när jag slutade med p-piller.

  • strikeapose

    Hög igenkänningsfaktor! Jag är också en svampis, har det alldeles för ofta men har för länge sedan slutat med receptfria läkemedel. Min erfarenhet är att de gör större skada än nytta.

    Sen var det ngn som undrade om det kan ha samband med magen o jag är övertygad om det! Har läst ganska mkt om svamp i tarmen o lärt mig om vad man ska undvika osv o har man karaktär så funkar det verkligen. Jag märker t ex direkt att jag blir irriterad i underlivet om jag dricker vin. Men jag fixar inte avstå helt för det....Googla på candida så finns mkt att läsa. Kan även bistå med div tips om ngn undrar ang mat osv.

    Intressant det där med att vi är flera som verkar vara "torrisar" på alla sätt o vis. Jag har väldigt torr hud o slemhinnorna är ingen lek, märker det i näsan men värst är det i underlivet. Jag känner mig väldigt ledsen över just det faktumet, okvinnlig liksom. Vill ju också känna mig superv*t när jag är k*t. för den sexuella lusten är det inget fel på. Vi använder alltid glidmedel o det funkar bra. Men ändå......

  • martinibruden

    jag är intresserad vad det är för mat man ska undvika. Har äntligen blivit bättre från mina besvär mha fluconazol och så har könshåret fått växa ut lite.

  • Malin22

    strikeapose,

    vad jobbigt att du tycker det är så besvärligt med torrheten! Själv har jag aldrig tänkt i de banorna... jag har ju alltid vart "sån här" (torr som fnöske från huvud till tår....) och alltid känt mig väldigt kvinnlig ändå. Men visst är det lite jobbigt när killen jobbar och sliter för att få en våt utan att det händer nått... eller när man blir snustorr mitt i och måste avbryta! DET är ju riktigt jobbigt!
    Men forskningen går ju framåt, hoppas det snart kommer finnas någon bot för oss torrisar!

    martinibruden,

    ett råd som "svampisar" brukar få (har jag hört) är att undvika socker och jäst. Det ska vara bra att äta mycket fil och yoghurt från t.ex. Dofilus, Acidofilus, Bifilus och Onaka. Även provivas serie med fruktsoppor ska vara bra.

Svar på tråden vestibulit