• mie060­8
    Äldre 13 May 21:24
    16405 visningar
    39 svar
    39
    16405

    Ni som gjort egen tårtställning!

    Hur har ni gjort den? Vill gärna se bilder om ni har. /Marie

  • Svar på tråden Ni som gjort egen tårtställning!
  • GoaSmu­lan
    Äldre 18 May 08:30
    #0

    Nu funkade den.

  • Pilula­ria
    Äldre 18 May 09:49
    #0

    Baileys: Härligt att fler har vitt/lila grönt...

    Det kommer att bli "tok" bra ju!

  • denise­_
    Äldre 18 May 10:00
    #0

    Någon som vet vart man kan köpa en tårtställning???

  • Pilula­ria
    Äldre 19 May 22:20
    #0
  • Mitt hjärta är hemma
    Äldre 20 May 21:19
    #0

    Såg ett kakfat på IKEA idag, 99 kr. Det kanske skulle gå att använda som tårtställning? Man skall montera det själv och det kanske går att montera på olika sätt och/eller bara vissa våningar eller att vända vissa våningar uppochner eller så? Billigare än en traditionell tårtställning iallafall.
    www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductPopUpView&storeId=2&langId=-11&variantNum=1

  • GoaSmu­lan
    Äldre 21 May 12:00
    #0

    Mitt hjärta är hemma: Har du varit och tittat närmare på det fatet? Tyckte det såg intressant ut OM det går att vända våningarna och kanske inte använda alla våningar.

  • Mitt hjärta är hemma
    Äldre 21 May 16:51
    #0

    GoaSmulan: Näe, tyvärr. Såg det på IKEA men hade inte tid att kolla närmare.

  • GoaSmu­lan
    Äldre 21 May 17:10
    #0

    Synd, har tyvärr ingen bil så vi kan ta oss till Ikea och kolla själv. Dessutom kanske man vill måla den eller nåt eftersom det var så många färger.

  • Mitt hjärta är hemma
    Äldre 21 May 17:30
    #0

    Fast det går väl bussar till de flesta "ikeor"?
    Spraymåla kanske går, man får isånafall kolla så plasten klarar det.

  • lindam­arias
    Äldre 21 May 18:47
    #0

    Pilularia: vilken fin tårtställning ni gjort :) har du någon ritning på er tårtställning? hur beräknade ni storleken på tårtorna?

  • Pilula­ria
    Äldre 21 May 23:31
    #0

    lindamarias: TACK!!!

    Strl beräknade jag på så sätt att jag tog tårtformarna, sedan tog jag till 3,5-4 cm runt om. Någon ritning finns inte men jag kan ju ta måtten om så önskas.

  • mie060­8
    Äldre 22 May 13:59
    #0

    Tackar för alla svar. Nu har jag lite mer ideér om hur man kan göra.

  • Bride Aug-08
    Äldre 23 May 07:34
    #0

    Pilularia

    Gu vilken underbar tårtställning. Jättefint gjord. En sån skulle passa oss utmärkt eftersom vi skall vigas i ett litet kapell eller vad det heter med just pelare och platt tak. påminnde så om er ställning. Skulle vilja göra en liknande variant, inte precis som din, men blev klart inspirerad att börja rita på en egen. Men en fråga. Stavarna som var randiga. vart har du köpt dom? Sånna skulle jag behöva, och vad har du/ni använt för färg?

  • Pilula­ria
    Äldre 23 May 09:46
    #0

    Bride Aug-08: Hej, kul att du gillade den!

    Stavarna köpte jag på K-rauta, dom finns säkert på fler ställen (ex coop)Färgen jag använde var sånt som ja hade hemma i detta fall en vit hobbyfärg, sedan fick jag lacka den eftersom den var matt. Förslagsvis så använder man sig av en hobbylack(blank). På toppen av det hela(på plattorna) så använde jag dessutom en bänkfolie(så det skulle gå lätt att torka av. MEN jag ska låta göra plexiglasskivor att ha som tårtfat(vill inte ha tårtpapper som knölar och blir fult (säkert mycket billigare än min ide) ) så det blev lite överkurs, men man kommer ju på nya saker hela tiden...

  • Bride Aug-08
    Äldre 23 May 09:49
    #0

    Pilularia

    tusen tack. har både k-rauta och coop, ekesiöö i närheten så bör inte bli några problem o hitta då. Tack för alla tipsen. nu skall här ritas och fixas. Jättekul. tack för att du delade med dig.

  • Mitt hjärta är hemma
    Äldre 25 May 15:30
    #0

    Hej!
    Var på IkEA igen och, näe, jag tror inte den är superbra som tårtställning. Man kunde visserligen bygga om den men det översta fatet har en dum kant, och det understa går _inte_ att vända på, vilket var en förutsättning för att det skulle vara riktigt bra. Så åk inte till IKEA i onödan nu. ;)

  • GoaSmu­lan
    Äldre 25 May 15:38
    #0

    Då behöver jag inte kolla på den på ikea då.

  • mie060­8
    Äldre 24 Jun 17:47
    #0

    Någon mer som har gjort eller ska göra egen tårtställning?

  • maggan­68
    Äldre 30 Jul 11:43
    #0

    Mie0608

    Min kompis hade sin tårta på stubbar som var sågade i olika höjder. Rätt så häftigt.

    Men det kröp lite mindre roliga saker på stockarna. Kanske kan vara något, men rengör dem noga och använd något gift.

    SJälv hade jag en enkel tårtställning som jag hade köpt på kakburken.se

Svar på tråden Ni som gjort egen tårtställning!