• SofiaS­tar
    Äldre 24 Apr 19:43
    9620 visningar
    6 svar
    6
    9620

    Skadad svanskota

    Hej hej!
    Jag skulle behöva bra tips och hjälp från ngn med samma skada som jag, nämligen en rejält tillpucklad svanskota. Åkte skidor för ett år sedan och föll ganska illa på rumpan. Blev ordinerad att inte ha sex eller belasta svanskotan under ca. 6 månader. Så jag tog det lugnt och skötte mig nästan till 100%. Nu då jag ska ha sex har jag dock väldigt ont. Någon som har samma problem och har några tips? =)

  • Svar på tråden Skadad svanskota
  • pickol­ina
    Äldre 24 Apr 20:03
    #0

    Usch vad hemskt!!!! Stackare!!!! Har du inte kontaktat läkaren och frågat??? Annars borde du nog göra det...

  • SofiaS­tar
    Äldre 24 Apr 23:07
    #0

    Jag har varit hos läkaren flera gånger, det enda de gör är att ge mig Voltaren (smärtstillande). :/ och de opererar inte om den inte är av. Ingen som har något tips?

    tack för medlidandet btw ;)

  • Fillif­jompan
    Äldre 25 Apr 22:13
    #0

    Tyvärr är det inte mycket man kan göra när man skadat svanskotan. Jag hoppade av cykeln när jag var barn och lyckades få sadeln mitt på svankotan. Hade ont i sisådär 6 år. Nu är den lite sne och har orsakat en del ryggproblem. Men det finns inte mycket man kan göra. Sorry...

  • Soul
    Äldre 27 Apr 11:56
    #0

    Jag är ingen expert, men ett förslag är att gå till en kiropraktor för att se om du kan få hjälp där. Se bara till att gå till en som är ansluten till LKR. Du kan söka en kiropraktor nära dig på www.lkr.se Lycka till!

  • SYL
    Äldre 27 Apr 17:08
    #0

    Forutom att ga till doktorn och kolla, samt kanske ta smartstillande, har du provat att lagga en mjuk kudde el dyl under rumpan? Kanske kan du boka till det sa du avlastar sjalva svanskotan i vantan pa battre tider?

  • SofiaS­tar
    Äldre 27 Apr 17:12
    #0

    Fillifjompan: Åh fyfan :/ .. lider verkligen med dig :/

    Soul: Ah, det var en bra ide. Det har jag faktiskt inte ens tänkt på! Ska kolla runt lite!

    SYL: Haha, jag har faktiskt experimenterat en hel del för att lyckas med att det inte ska göra ont. Vissa ställningar funkar bättre och andra sämre.. Men jag vill inte vänta på bättre tider ;P jag vill NU ! :P

    Tack för alla svar! :)

Svar på tråden Skadad svanskota