• Wanki
    Äldre 28 Mar 15:38
    41854 visningar
    41 svar
    41
    41854

    Töja ut skor!?

    Skorna jag tänkt ha i sommar har krymt! De har statt oanvända i tva ar och mina fötter är sig lika. Vet nagon nat bra trix att töja ut dem? De har nan plast inuti som ska likna läder och har glansigt tyg pa utsidan. Finns det nagot annat att göra än att prova att ga i dem lite varje dag?

  • Svar på tråden Töja ut skor!?
  • Mitt hjärta är hemma
    Äldre 4 Apr 16:16
    #0

    Wanki: Var försiktig bara så det inte blir vattenfläckar på dina skor...
    Jag köpte mina beg. här från BT, de satt otroligt nog perfekt redan från början, men hon som sålde dem har försökt gå ut dem, troligen med våta strumpor, för de har vattenringar, inte så fint om man tittar nära.
    Det som jag har är vita sidenskor.

  • Wanki
    Äldre 4 Apr 16:24
    #0

    Har tänkt pa det! Är försiktig, men tack för varningen! :) De har tyvärr en smutsrand pa utsidan som kommer fran traskande pa en blöt gräsmatta. Syns inte sa mycket, men ända. Undra om skotanten sa att jag kunde ta bort fläckar med lite diskmedel och vatten? Har glömt och vagar knappt prova i fall det blir värre.

  • Mitt hjärta är hemma
    Äldre 4 Apr 16:27
    #0

    Haha, ja, vita skor blir ju smutsiga, så är det bara. Kommer gå i grus och gräs på bröllopsdagen... Testade slipsrengörare på skorna, ågot alkoholhaltigt i våtservettsform som man kan köpa där de säljer slipsar. Det hjälpte... inte ett dugg. Gjorde iallafall inte saken värre heller. Mina fläckar är dock flera år gamla.

  • Hej baberi­ba
    Äldre 5 May 15:54
    #0

    Wanki

    Hur går det med dojjorna?:D

  • Fredda­ns fröken
    Äldre 5 May 16:17
    #0

    släng i ett par alldeles nya skoblock och låt dem sitta i ett par dagar... På det sättet blev mina skor för stora

  • Wanki
    Äldre 7 May 19:43
    #0

    Jag har knatat runt i mina skor och trots mina försiktighetsatgärder även fatt en ful fuktrand pa ena skon. Naja. I gar hade jag skorna pa hela dan och de kändes ok efter ett par timmar. Vet inte om skorna formades efter foten eller om det var tvärtom. Men tack för intresset! :D

  • mar1ly­n
    Äldre 7 May 19:58
    #0

    Det här med skoblock, tror ni det fungerar på satinskor också alltså den traditionella brudskon? Vore ju underbart! har ett par jag verkligen vill ha men de är en halv storlek för små

  • 8108
    Äldre 8 May 07:49
    #0

    Angående smutsrand är mitt tips våtservett för bebisrumpor. Vågar inte använda dem så mycket på min dotter (förutom om vi e ute låååångt bort från vatten och en "olycka" har skett) men de används flitigt till ALLT annat. Fixade mina vita skor på ett kick (De var av syntet)

  • Linda 75
    Äldre 9 May 20:52
    #0

    Hallå jag fick tipset att stryka niveacreme på insidan av skorna nere vid tårna,men först ska du ha fötterna i väldigt varmt vatten så dom svullnar//

  • Maria
    Äldre 9 May 21:00
    #0

    Jo vatten på sidenskor ger lätt lite missfärgningar, men det brukar inte vara så illa att det syns på långt håll. Vi avslutade vår bröllopsfest med att hoppa i en pool så mina skor blev ju REJÄLT blöta och visst kan man se liksom ljusbruna "årsringar" om man tittar riktigt noga och nära, men jag tror inte någon skulle se det på lite längre håll. Och SÅ blöta blir ju inte skorna bara av att man fuktar dem för att töja ut dem. Men sedan finns det ju material som i stället krymper om de blir våta, då funkar det ju inte alls.

  • Wanki
    Äldre 10 May 12:56
    #0

    Våtservetten funkade faktiskt hjälpligt på skon! Tack för tipset 8108!

Svar på tråden Töja ut skor!?