• Wanki
    Äldre 28 Mar 15:38
    41848 visningar
    41 svar
    41
    41848

    Töja ut skor!?

    Skorna jag tänkt ha i sommar har krymt! De har statt oanvända i tva ar och mina fötter är sig lika. Vet nagon nat bra trix att töja ut dem? De har nan plast inuti som ska likna läder och har glansigt tyg pa utsidan. Finns det nagot annat att göra än att prova att ga i dem lite varje dag?

  • Svar på tråden Töja ut skor!?
  • Hej baberi­ba
    Äldre 28 Mar 15:41
    #0

    Ta en tunn tunn sock på din fot gärna lite blöt/fuktig och tryck ner fötterna i skorna så töjer de sig....gå i dem mkt och ha dem på dig även när du sitter still...

    Detta gjorde jag med mina bröllopsskor och det blev superbra.

  • Äldre 28 Mar 15:42
    #0

    Ett bra trick är att gå i trånga skor med fuktiga strumpor, men det kanske är lite svårt med skor man ska ha nylonstrumpor i...

    Annars vet jag faktiskt inte.

  • Wanki
    Äldre 28 Mar 15:43
    #0

    Jag funderade pa det men var osäker om det bara funkar pa läder. Ok, ska genast prova! Det gör f.ö. dj***igt ont att ha sockar i dem, men vill man vara fin... :D

  • Äldre 28 Mar 15:45
    #0

    Det funkar säkert bäst på läder, men det skadar ju inte att prova. :)

    Skoblock kanske kan funka också?

  • Hej baberi­ba
    Äldre 28 Mar 15:46
    #0

    Wanki

    Ta en tunn tunn bomullssock och fukta dem lite med hjälp av händerna och vatten. Sen får du pina dig i att gå ut skorna hur ont det än gör.....men resultatet blir toppenbra:D

    Lycka till !

  • lejlej
    Äldre 28 Mar 15:47
    #0

    tygskor kan man töja ut liiite, på det sättet ovan, skinnskor(+ läder) funkar bra, men syntetskor (plast mm) går inte att töja ut, tyvärr.

  • Hej baberi­ba
    Äldre 28 Mar 15:47
    #0

    Wanki

    Mina bröllopsskor är ngt liknande dina och det funkade toppen för mig. Det var damen i brudbutiken som sålde skorna till mig som sa detta och det funkade. Det tar lite tid så gå varje dag med dina skor så töjer de sig sakta men säkert...;)

  • pannka­ksbrud­en
    Äldre 28 Mar 15:51
    #0

    Jag har samma problem med mina!

    Jag har tryckt ner papper i dem. (det har funkat för mig. Nu passar den vänstra på mig)
    Sen kan du ha på dig dig skon en stund så att den blir varm, ta av dig den och trycka ner papper i den igen och låt den stå. Så gör jag med mina det funkar lite i taget... :D

  • pannka­ksbrud­en
    Äldre 28 Mar 15:52
    #0

    mycket papper!

  • Aprili­a
    Äldre 28 Mar 15:56
    #0

    Ta med dem till en skomakare och fråga om det går att "slå ut dem"
    Trodde aldrig att jag skulle kunna ha mina men jag lämnade in dem och för 50 kr blev de kanske 1/2 nr större-alldeles perfekta!

Svar på tråden Töja ut skor!?