• 79aras
    Äldre 17 Feb 13:39
    8911 visningar
    79 svar
    79
    8911

    Bröllopsbudget

    Hej
    Då vi är i startgroparna tycker vi att vi hade "lagom lågbudget" (om det går att uttrycka så).det håller tyvärr inte längre..
    Nu e jag väldigt nyfiken på om någon annan vill dela med sig av sin budgetplan. Vad väljer ni att lägga pengarna på?

  • Svar på tråden Bröllopsbudget
  • Chilia­nna
    Äldre 24 Feb 20:45
    #0

    Brabra! Det var så lite!

  • mie060­8
    Äldre 6 Apr 23:18
    #0

    Chilianna:
    Skulle du kunna maila budgeten till mig. Tack! marie.klasson@spray.se

  • Tredje­gången­gillt
    Äldre 6 Apr 23:29
    #0

    Oj, jag inser mer och mer att vi verkligen verkligen har en låg budget, fast för mig är det ofantligt mycket pengar ändå..
    Vår budget är redan spräckt, och nu är den uppe i ca 18 000. Då betalar vi iofs inte bröllopsresa och mina föräldrar står för det mesta på festen. Vi lagar också maten själva (och nej, det blir ingen "rostbiff och potatissallad" :) )

  • 79aras
    Äldre 7 Apr 07:28
    #0

    18 000 är ofantligt mycket pengar. Vi är uppe i 90 000 och det känns som....

    Ja ,ja det blir nog bra i alla fall när den värsta chocken lagt sig. Hade ingen aning om att allt som rörde bröllop var så hiskeligt dyrt bara...

    :) :)

  • hopp om brud 07
    Äldre 7 Apr 08:51
    #0

    Chilianna, snälla maila mig din snabbudget

    Tack på förhand

  • koylie
    Äldre 7 Apr 09:04
    #0

    Chilianna, snälla, det vore mer än schysst om du mailade din snabbudget även till mej.
    Tack på förhand

  • Fredda­ns fröken
    Äldre 7 Apr 09:17
    #0

    Janiz, jag tror jag känner din m2b sedan barnsben.

    Är det ni som ska gifta er på midsommar i domkyrkan?

    (Det ska vi också)

  • believ­er_
    Äldre 7 Apr 10:44
    #0

    ojj vad mycket pengar...hmm.. jag vet inte hur mycket vi kommer att lägga ut men räknar med mat för ca 6000 kronor och plats 1000 kr och brudklänigen betalar min mor o far, dom är så söta och så är det oxå tårta ja..Vi eftersom vi kommer att ha mer än 100 pers som ska dricka kaffe och tårta så ska vi kanske göra så att jag och min blivande köper en tårta som vi äter och resten så ställer folk upp och gör tårter..så det blir blandat!hmm hur mycket kostar tårta annars, jag har hört runt en 30 kr/pers?? sen så är det vanligt dricka,
    Ahh en runt 10,000 kommer bröllopet att kosta.

  • Smurfa­n_JM
    Äldre 7 Apr 11:17
    #0

    Jag har vår budget i elektronisk form, om du vill kika på flera 79aras (jag har inte läst igenom hela tråden)...

  • Lapine­tte
    Äldre 7 Apr 11:20
    #0

    Vi la en realistisk budget och har hållt oss till den hela vägen. Vi har sparat in på en hel del saker (går att hitta alternativ om man har tid att leta)medan det enda som har gått på mer än vi tänkt oss från början är min vigselring . Men som sagt, i slutänden så hamnar vi på det beloppet vi tänkt oss....fast bröllopet har ju inte över än så man vet ju aldrig.

  • HarEli­s
    Äldre 7 Apr 11:44
    #0

    Chilianna
    ja hoppar in med hopp om att få ta del av denna omtalade budgett :) mikaela.klasson@sverige.nu

    mitt enda tips för att hålla budgetten så låg som möjligt är att göra så mkt som möjligt själv!

  • 79aras
    Äldre 7 Apr 13:08
    #0

    Smurfan_JM : Det gör jag gärna kan du länka?

  • Smurfa­n_JM
    Äldre 7 Apr 13:24
    #0

    Nej, inte så... Men jag kan maila den till dig om jag får din mailadress; Du kan maila till la_smurfan@hotmail.com

  • Pumpki­n
    Äldre 7 Apr 13:46
    #0

    Smurfan_JM

    Kan jag också få? Snälla?
    angelicanordqvist@bredband.net

  • Smurfa­n_JM
    Äldre 7 Apr 14:01
    #0

    Mail på väg till MsNordqvist

  • HarEli­s
    Äldre 8 Apr 18:04
    #0

    *puffar* i hop om att få Chiliannas bugtett :)

  • lightf­ish
    Äldre 8 Apr 18:15
    #0

    Chilianna är på bröllopsresa, vad jag vet! Hon är nog borta en vecka till har jag för mig?

  • Pumpki­n
    Äldre 8 Apr 18:15
    #0

    Smurfan_JM

    Tack så jättemycket!

  • JJ2007
    Äldre 8 Apr 18:16
    #0

    Chilianna

    Skulle du kunna skicka till mig oxå?
    jennie_os@hotmail.com

    Tack!

Svar på tråden Bröllopsbudget