• 79aras
    Äldre 17 Feb 13:39
    8917 visningar
    79 svar
    79
    8917

    Bröllopsbudget

    Hej
    Då vi är i startgroparna tycker vi att vi hade "lagom lågbudget" (om det går att uttrycka så).det håller tyvärr inte längre..
    Nu e jag väldigt nyfiken på om någon annan vill dela med sig av sin budgetplan. Vad väljer ni att lägga pengarna på?

  • Svar på tråden Bröllopsbudget
  • 79aras
    Äldre 17 Feb 13:43
    #0

    Jag börjar med mig själv (ca 65 gäster)

    Mat ca 300 kr kuvär med trerätters å tårta.
    plus lokalhyra, kläder till bröllopsfölje och oss själva, bordsdekorationer, hotellnatt, frisör, fotograf.....m.m

    ca 85.000 e vi visst uppe i

    Hur e det möjligt? Trodde absolut inte det skulle överstiga 40.000 från början (trodde jag räknat högt)

  • Pumpki­n
    Äldre 17 Feb 13:43
    #0

    Här är en bra tråd att kolla: www.brollopstorget.se/Forum-1-7/m1363893.html

  • Pumpki­n
    Äldre 17 Feb 13:44
    #0

    79aras: Många bäckar små du vet Det är helt otroligt hur det kan rinna iväg, helt sjukt!

  • muggle­sfan
    Äldre 17 Feb 13:45
    #0

    På maten helt klart. Vi är mkt matintresserade och lagar mkt gourmetmat på helgerna och skulle vi ha budgetmat på vårt bröllop tror jag att folk skulle bli både förvånade och besvikna. Dessutom är det det viktigaste för oss (vi vill ju också äta gott!). Vi kommer att vara 35 pers ung och middagen är det klart största posten 40-45000 kr (en bra restaurang på en herrgård). Men vi har fått en 2-rätters affärslunch gratis för att smaka på deras mat och mmmm vad gott det var!

  • mikael­linda
    Äldre 17 Feb 13:51
    #0

    Vår budget ligger på 50 000:- nu har osa datumet inte gått it ännu men vi gissar på ca 70 pers.

    Vi har haft tur och får gratis valfri bil, fotograf, hår och smink, svit på statt 2 nätter, sprit i baren, band + ljudutrustning + kanske ngt mer jag inte kommer på just nu.

    Jag är sååå tacksam till våra nära och kära som ställer upp med detta...
    Hade det inte varit för det så hade vi aldrig kunnat hålla budgeten.

    Men trots allt vi får så rinner pengarna iväg, jag hade lätt kunnat bränna
    100 000:- på mitt bröllop, det är helt sjukt så många poster det är..

  • Septem­ber06
    Äldre 17 Feb 13:52
    #0

    Vi kommer ca att vara 75 gäster och vi har hyrt lokal och hyrt in catering, vi räknar med att hamna på 55000 men just nu ligger vi på 50000 hoppas det stanna där =) . fast bröllopsresan är inte inräknad

  • Chilia­nna
    Äldre 17 Feb 15:21
    #0

    Vi har strax under 70 gäster och har betalat 65 000 inkl minsta frimärke- då står bröllopsresan till Thailand för 1/3 av budgeten. Om du vill se hur vi fördelade den kan jag maila en snabbudget!

  • Pumpki­n
    Äldre 17 Feb 17:35
    #0

    Chilianna: Skulle du kunna maila snabbudget till mig?
    angelicanordqvist@bredband.net

  • Gerda
    Äldre 17 Feb 18:10
    #0

    chilianna, kan du mejla mig med?

    bellybotton@hotmail.com

  • 79aras
    Äldre 17 Feb 18:27
    #0

    å mig med :)

Svar på tråden Bröllopsbudget