• liten_­kolibr­i
    Äldre 2 Feb 22:53
    6613 visningar
    5 svar
    5
    6613

    förstora en ring?

    Hejsan! Jag undrar, är det nån som vet hur det funkar när man förstorar en ring en storlek och hur mycjet det kostar på ett ungefär?

  • Svar på tråden förstora en ring?
  • chiboo­gi
    Äldre 4 Feb 01:36
    #0

    Hej!
    Min førlovningsring ær dessværre før liten, eller så har jag blivit større??
    Førstoring i Norge dær jag bor kostar ca.350 kronor och det tar drygt en vecka innan man får den tillbaka. Kostar sækert ungefær det samma i Sverige.

  • chiboo­gi
    Äldre 4 Feb 01:36
    #0

    Glømde sæga att ringen ær i vanligt guld.

  • ladyS
    Äldre 4 Feb 01:44
    #0

    Det bör kosta max 100:- om du går till en guldsmed som har utrustning i butiken. Han har en speciell maskin där han stoppar ringen i en slags pinne och sedan töjer ut den till den storlek du vill ha. Detta tar några sekunde att göra. På Nordstans guld i Gbg tar dom 50:- för att göra detta men dom förstorade min gratis då jag hade köpt min ring hos dom.

  • Chilia­nna
    Äldre 4 Feb 01:48
    #0

    På nybrogatan i stlm tar de vanligtvis ingenting för det. kommer bara inte ihåg vad butiken heter. Men dyrt bör det inte behöva bli!!

  • Sarita 2006
    Äldre 4 Feb 14:48
    #0

    Det där är lite olika beroende på ringen. Jag ska förstora min vigselring, vilken jag ärvt av min faster. Den är i rött och vitt guld, med fem små diamanter på. Ska öka 2 storlekar...
    Först gick jag o kollade på vad de stora kedjorna skulle ta, och på Hallbergs sa det att det skulle kosta 1340 kr för att ändra storlek, 230 kr för borttagning av gammal gravyr och ytterligare 230 för ny gravyr och upputsning. Alltså sammanlagt 1800 kr!!!

    Då gick jag till en liten guldsmed som har egen atelje och bad om offert på samma arbete. Hon kommer att ta 300 kr för allt!!

    Snacka om skillnad! Hallbergs verkar ju ta rena ockerpriserna. Men de menade att det var speciellt komplicerat med tanke på att det var två metaller och att den hade stenar...

    Så mitt råd till dig är att kolla på flera ställen! Det behöver inte alls bli dyrt som Chilianna sa...speciellt om du kan bidra med eget guld till förstoringen (jag har en gammal berlock som ska smältas ner och användas till ringen).
    Men det kommer att bero på typen av ring..en vanlig ring i en sorts guld utan stenar blir naturligtvis billigast.
    Oj detta blev långt...ville bara bidra med min erfarenhet.

    Lycka till!

Svar på tråden förstora en ring?