• crepus­cule
    Äldre 20 Jan 10:47
    5202 visningar
    4 svar
    4
    5202

    Förstora en ring från 16 till 17 snabbast möjligt?

    Finns det någon guldsmed i Stockholm som (till relativt jordnära pris) kan förstora en ring från 16 till 17-17.5 på ett par timmar en fredag?

  • Svar på tråden Förstora en ring från 16 till 17 snabbast möjligt?
  • Lakris
    Äldre 20 Jan 11:01
    #0

    Prova Smycka i kista galleria min sambo fick en ring förstorad där tog inte alls lång tid... kommer dock inte ihåg vad de kostade...

  • Hime
    Äldre 20 Jan 22:28
    #0

    Troligast är att Smycka skickar vidare guldsmedsarbeten till en guldsmed som sitter i sin atelje på annan ort.

    Bästa tipset du kan få är att ta upp Gula Sidorna och börja ringa runt. Då kan du samtidigt få prisuppgifter.

  • sweets
    Äldre 20 Jan 23:24
    #0

    Många Smycka butiker har egna guldsmeder till skillnad från de andra stora kedjorna så ta inte för givet att de skickar bort. Men enklaste sättet att få reda på hur lång tid det tar är ju att ringa runt till olika ställen.
    I och med att ringen ska ut en hel storlek så måste man sätta i en bit vilket tar längre tid och är mer jobb med än om ringen hade gått att sträcka så det kan kasnke ta nån dag att få det gjort om du har tur och hittar ett ställe med tid att snabbgöra det .
    Lycka till.

  • Lakris
    Äldre 21 Jan 21:19
    #0

    Smycka i kista fixade min Sambos ring en storlek större på 1 timme så jag tror inte dom skicka iväg den :D

Svar på tråden Förstora en ring från 16 till 17 snabbast möjligt?