• Ehlian­a
    Äldre 27 Dec 14:24
    3168 visningar
    27 svar
    27
    3168

    svara snabbt! Ringar

    det är 7 dagar kvar tills en ev.förlovning men vi har inte råd!
    vad ska vi göra , ?
    finns det avbetalning på olika smyckesaffärer på ringar?
    var i sådana fall !
    vi bor i blekinge

    HJälp!

  • Svar på tråden svara snabbt! Ringar
  • Ellte
    Äldre 27 Dec 16:52
    #0

    Kan man inte få faktura nånstans? Då får ni ju ringarna nu och betalar om 30 dagar :)

  • Ehlian­a
    Äldre 27 Dec 16:54
    #0

    är det möjligt oxå att få ringarna på 6 dagar ... om det behövs justeringar och så som storlek osv . gravering kan man göra i efterhand . huvudsaken är att det är den ringen man vill ha och att den passar tycker jag,

  • JanneH­V71
    Äldre 27 Dec 16:54
    #0

    Eller kolla om ni kan låna av era föräldrar så länge.

    Vi fick vänta på våra ringar i ca tre veckor
    eftersom dom inte hade dom hemma.
    Så där kanske ni har ett större problem än pengarna.

    //Janne

  • Ehlian­a
    Äldre 27 Dec 17:02
    #0

    jo mne min mamma har ingen ring , han skildes men sin man för 5 år sen coh nu har hon en sambo och de är inte förlovade.. men det var en bra tanke...

  • JanneH­V71
    Äldre 27 Dec 17:05
    #0

    Nu tänkte jag ju på pengarna, om ni kunde låna dom av era föräldrar så länge, så ni slipper en kreditupplysning osv.

    //Janne

  • Ehlian­a
    Äldre 27 Dec 17:17
    #0

    jaha... *lite trög ibland
    jo , får se ... jag bara hoppas att det går bra !
    håller på och kollar på internet , men vill helt sitta i en butik och prova , så att man lixom känner att det är rätt!

  • Mitt hjärta är hemma
    Äldre 27 Dec 17:38
    #0

    Ringar behöver ju inte kosta så fruktansvärt mycket. Om ni köper enklare ringar kanske det går att ordna utan avbetalning? Det är väl tråkigt att behöva låna till förlovningsringar. Eller be ev. föräldrar om hjälp? Det finns förstås en mängd olika ställen som gladeligen ger er lån/kredit, men tänk på att man i de allra flersta fall får betala höga avgifter för den servicen, det är ju tyvärr inte av välvilja de lånar ut pengar. Ränta och uppläggningskostnader m.m. tillkommer och det kan bli en dyr affär i längden.
    Förstår att 1000-dagarsdagen är speciell för er. Min fästman och jag förlovade oss en viss dag och gick sedan och tittade på ringar tillsammans i efterhand. Det ingraverade datumet i ringen är dock inte inköpsdatumet utan förlovningsdatumet.
    Lycka till!

  • Sanaso­l
    Äldre 27 Dec 18:06
    #0

    Tycker inte heller att man ska ta på avbetalning, är emot lån över lag. Har man inte pengarna så får man vänta tills man har det, det kommer fler speciella dagar! Och man får göra dagen speciell, det är inte så att allt blir speciellt bara för att det var just den dagen!

  • Ehlian­a
    Äldre 27 Dec 19:14
    #0

    är det nån här som köpt en ring på avbetalning som kan ge lite råd om hur det gick och så?

  • Ehlian­a
    Äldre 28 Dec 18:19
    #0

    vi har varit och kollat på ringar idag , de kostade inte så mycket , vi skulle även få låna pengar av våra föräldrar så att vi kunde förverkliga våra drömmar coh förlova oss på den dagen .

  • JanneH­V71
    Äldre 28 Dec 19:49
    #0

    Underbart för er
    Jättegrattis

    //Janne

  • Hej baberi­ba
    Äldre 29 Dec 08:24
    #0

    Ehliana

    VAD KUL att det ordnade sig för er !!

    Hoppas ni får en fin och mysig förlovning.

  • Ellte
    Äldre 29 Dec 08:37
    #0

    Åh vad braaaaaaaa! :)

  • Ehlian­a
    Äldre 30 Dec 15:35
    #0

    PÅ tisdag gäller det , ska hämta ringarna på måndag ,min pojkvän ska be sig ledig från jobbet.. och vi båda är liksom *pirriga* ahh är så lycklig!

  • Ehlian­a
    Äldre 31 Dec 12:45
    #0

    han e ju den underbaraste ,, han sa att snart så är du min fästmö...
    det låter så vackert!
    längtar så till på tisdag !
    när man har gått och drömt så här länge om en sak och så är de tså nära , jag tror bara inte att det är sant , nyp mig jag drömmer

  • JanneH­V71
    Äldre 3 Jan 22:41
    #0

    hoppas det varit/är en underbar tisdag

  • Ehlian­a
    Äldre 4 Jan 11:29
    #0

    den underbaraste, han friade till mig vid havet i snön^^
    och nu njuter vi bara av att ha varandra nära .
    bröllop blir det nog inte på ett par år och det passar oss utmärkt då vi båda hade tänkt att flytta iväg och plugga snart..

    tack för alla ord alla

Svar på tråden svara snabbt! Ringar