• trolla
    Äldre 14 Dec 08:44
    41471 visningar
    21 svar
    21
    41471

    Herbalife, nån som testat?

    Hej på er, har precis börjat med Herbalife och undrar om det är fler här eller nån som har testat och kan berätta hur det gått?
    Ha en fin dag, Trolla

  • Svar på tråden Herbalife, nån som testat?
  • trolla
    Äldre 14 Dec 11:03
    #0

    Kollade måtten nu och på två veckor har jag gått ner 3 kg och totalt 5 cm. Mår bra, är pigg och framför allt inte det minsta hungrig eller "sugen" på nått gott.
    Är lite nyfiken om nån annan testat och framför allt hur ni har gjort när "kuren" är slut. Man kan ju inte fortsätta att käka pulver hela livet eller.....
    Trolla

  • sweet saint
    Äldre 14 Dec 11:50
    #0

    jag har provat herbalife några gånger, och visst går man ner i vikt och snabbt!!!
    Pigg och allmännt bra mår man ochså!!!
    Men man går upp allt ungefär lika fort som man gått ner... Oundvikligt tror jag...
    För mig vart det så att när jag slutade så vart jag enormt trött och kunde sova hur mycket som helst.. sen kom hungern vill jag lova.. jag försökte att följa Viktväktarnas mat efter, för att undgå att gå upp, men jag var konstant hungrig så det gick bara inte.. Och med VV så äter man ju mycket ändå...
    Så det funkar ju om man vill gå ner snabbt till nåt särskillt datum, men jag tror du får räkna med att gå upp igen... Tyvärr!!

    Men hoppas att det visar sig att funka för dig!!

  • trolla
    Äldre 14 Dec 12:28
    #0

    Hoppas jag med
    Min coach har själv gått ner en massa kilo och är fortfarande lika smal ett par år efter.

  • sweet saint
    Äldre 14 Dec 12:41
    #0

    om det är så att din coach är din försäljare så vad jag har förståå så äter de hebalife hela tiden men i mindre mått.. men jag kan ju ha fel...

    Men som sagt hoppas du håller allt!!!

    Det som är det bästa med HBL är ju att man har ju energi för 10 personer!!!! Plus att hyn strålar!!! Man mår helt otroligt bra medans man går på den kuren..
    Jag har fortfarande det där pulvret kvar.. tropicana.. jag brukar ta en sån drink inför särkillda tillfällen för att se bra ut och vara pigg.. börjar ta det då ca en vecka innan "festen"

  • trolla
    Äldre 14 Dec 15:27
    #0

    Jag har bara "fegat" med choklad men om du säger att tropicana är god kanske man skulle testat med den så det är därför hyn är så bra mina pormaskar är nästan helt borta, inte en finnne eller orenhet, ska till ett av mina regelbundna besök hos min hudterapeut imorgon (har alltid haft jätteprob med huden) och hon får inte spec mkt att göra, ska bli kul att höra vad hon säger. Jag har även lätt att få nässelfeber (dvs blodröd i hela aniktet plus halsen) och när jag tänker efter har även det varit bättre. Har inte tänkt på det här med huden att det skulle ha ett samband, tack för tipset
    Trolla

  • Kairi
    Äldre 19 Dec 00:22
    #0

    En varning: När ni lägger ner pulvret (vilket ger er en minskning av mer än 500 kcal om dagen = större viktnedgång än 0,5 kg i veckan) är risken stor att ni går upp i vikt direkt igen.

    Viktminskning där man tappar mer än 0,5 kg fettvikt i veckan är, för en lite överviktig person (dvs inte grovt överviktig), rentav farligt för kroppen - muskler bryts ner istället för fett och kroppen ställer in sig på lågenergiförbrukning - vilket också är anledningen till att du när du börjar äta riktig mat igen blir övergödd och därmed snabbt tjockare.

    Något farligt när kroppen går på sparlåga (lågenergiförbrukning) är att man inte känner sig sugen/hungrig. Det är en utslagning av kroppens varningssignaler - det är naturligt att känna sig hungrig när man äter för lite, men när man svälter sig upphör denna reflex.

    Att man tappar mycket vikt första veckorna beror främst på den vätskedrivande effekten dieter har - kroppen förlorar mycket vatten och man tappar ofta 3-4 kg (vilket många dieter skryter med - detta är alltså bara luft).

    Lägg ner alla skadliga metoder och börja träna och äta rätt för att bygga upp en sund och snygg kropp istället för att förstöra den du har!

  • tvilli­ngsjäl
    Äldre 19 Dec 10:12
    #0

    Kairi: Det där med att tappa 0,5 kilo i fettvikt är farligt stämmer ju inte riktigt..däremot håller jag med om att pulverdieter är dåligt för fettförbränningen i det långa loppet. Men med GI metoden tex så kan du gå ner 1 kilo i veckan utan några som helst farligheter eftersom kosten läggs upp så att kroppen bränner överflödigt fett och inget annat! Dessutom håller du blodsockerkurvan jämn, därav mindre sug och mätt längre! Så därför handlar det inte om att man "slagit ut varningssignaler" utan man är helt enkelt bara mätt längre!

    Men jag tycker att alla som dricker pulver osv borde sluta med det, man lär sig inte att äta rätt på det sättet och man stör definitivt kroppens ämnesomsättning och man kan bli insulinkänslig tillslut, och som alla vet är ju insulinkänslighet ngt som kan leda till diabetes...så var försiktiga!

  • trolla
    Äldre 19 Dec 14:57
    #0

    Tack för varningarna, är eg en GI fantast men ville bara testa det här med Herbalife för INGET funkar på mina kilon ;´(
    Måste gå ner pga en dålig höft som jag får ont i när jag går mkt och jag behöver gå mkt för att gå ner..............
    Framåt våren ska jag börja simma det kan nog funka för då belastar jag ju inte höften iaf. Men kilona SKA bort, det har jag bestämt
    Trolla

  • vixen not a tramp
    Äldre 20 Dec 00:33
    #0

    Charlotta af (von) Flinkenberg har skrivit om hennes erfarenheter av HL på Tv 3s hemsida. Jag blev INTE sugen att testa, vekade hemskt!

  • sweet saint
    Äldre 20 Dec 10:06
    #0

    Mia.MAria:
    hur kommer man till den sidan??

    Är intresserad av att läsa den, då jag själv inte tycker att HL är en bra metod för viktminskning av olika anledningar..

Svar på tråden Herbalife, nån som testat?