• hartas­s
    Äldre 15 Nov 13:24
    11599 visningar
    10 svar
    10
    11599

    Festlokaler omkring Omberg?

    Är det någon som kan hjälpa oss hitta en lokal för ca 60-80 gäster i Ombergs-trakten för vår bröllopsfest(gärna PÅ Omberg om det finns!)? Gärna alternativ där man kan fixa mat och dryck själv, men även hel-pakets-lösningar.

    Kram!

  • Svar på tråden Festlokaler omkring Omberg?
  • Arkö
    Äldre 19 Nov 21:11
    #0

    Vid foten av Omberg ligger Ombergs Turisthotell, ett jättemysigt hus med flera glasverandor och mycket snickarglädje. Övernattningsmöjligheter finns.

  • marfa
    Äldre 20 Nov 07:28
    #0

    Vi hade vår fest på Starby Kungsgård i Vadstena. En bit ifrån, men det var helt perfekt där. De har hela paketet med mat och även rum. Vi tyckte att de uppfyllde alla våra kriterier och är riktigt nöjda.
    /Marfa

  • Bröllo­psnoji­g
    Äldre 20 Nov 16:52
    #0

    Marfa - Vad kostade det att ha festen på starby kundsgård? hur många var ni o så? *mycket nyfiken* Har hört att det ska va jättefint!

  • yrvädr­et
    Äldre 20 Nov 17:14
    #0

    Lite längre söderut, vid Gränna, ligger Gyllene Uttern. Om ni har vigseln på hjässan på Omberg, så är det inte så långt att åka dit och ha middagen där.

  • marfa
    Äldre 21 Nov 09:07
    #0

    Allt på Starby kostade 57000. Vi var 74 personer. Det var då fördrink med tilltugg, 3-rätters, med vin till alla rätter, kaffe, tårta och inkluderat vårat rum. Det var verkligen ett helt paket som var perfekt. De var jätteduktiga som hade hand om det och hela eftermiddagen/kvällen bara flöt på. Vi var supernöjda. Det är ju ett stort hus som vi hade för oss själva. På nedervåningen var det matsal och på övervåningen två rum + bar, så dans och kaffe var där uppe.
    /Marfa

  • Stines
    Äldre 20 Dec 09:40
    #0

    Vi hyrde Vilseberga Bränneri som ligger mitt emellan Vadstena och Omberg.
    Man ser Omberg tydligt därifrån.
    Jättemysigt för ett sommarbröllop.
    Kan ta med egen mat och dryck dit.

    Hör annars med Vadstena turistinformation.

  • Bröllo­psnoji­g
    Äldre 20 Dec 11:40
    #0

    stines, har vilseberga nån hemsida?

  • Vadste­nafoto­graf
    Äldre 28 Dec 18:43
    #0

    Bra festlokaler runt Omberg är Ombergs Turisthotell, Vida Wettern söder om Ödeshög.
    Vilseberga Bränneri, Borghamns vandrarhem som har många bröllop. Staby Kungsgård och Klosterhotellet i Vadstena.
    Herreköket i Vadstena slott är också omtyckt.
    Ja det finns en del att välja på.
    Lycka till!
    Peter

  • föräls­kad upp över öronen
    Äldre 1 Feb 10:03
    #0

    *puffar för att Stines ska svara*

  • CochJ
    Äldre 9 Feb 12:21
    #0

    Vilseberga har ingen hemsida ännu, vad jag vet. Jag o min man hade vår bröllopsfest där i början av juni förra året, så jag har telefonnumret till de som hyr ut det om någon är intresserad. Vill inte lägga ut det här, men skicka ett mail till carin_karlsson@hotmail.com så kan jag skicka telefonnummer o bild på huset.

Svar på tråden Festlokaler omkring Omberg?