• Trici
    Äldre 29 Aug 10:24
    10422 visningar
    34 svar
    34
    10422

    Points-systemet!

    Hej!
    Är det nån som vet var man får tag i ett Viktväktar points-system? Jag har hört att det finns att få tag på nånstans på nätet. Jag behöver ingen Viktväktarkurs men jag vill gärna ha pointsen. Kan nån hjälpa mig?

  • Svar på tråden Points-systemet!
  • soso
    Äldre 4 Sep 23:18
    #0

    tack annaZ!
    det va de jag ville veta tidigare men de flesta missförstod mig.

  • Ellte
    Äldre 5 Sep 07:37
    #0

    soso: :D Näe det tror jag inte... Däremot tror jag de flesta tyckte att om man vill använda VV´s koncept bör man även gå deras kurser för att inte missa någon viktig del. POINTSEN är ju egentligen helt ointressanta :?

  • Jämtla­ndstau­s
    Äldre 5 Sep 13:22
    #0

    hej

    kan nån hjälpa mig räkna ut pointsvärdet på en måltid?det stämmer liksom inte.

    har använt länken och då ska man fylla i kcal per 100gr, och fett per 100gr, det blir bara points 2,5.

    sen finns ju värdet kj. vad är skillnaden? får inte riktigt till det här.

  • Fru Westin
    Äldre 5 Sep 19:59
    #0

    Varför betala för att gå ned i vikt? Det är ju bara att tänka logiskt, försöka hitta en "bantarkompis" att utbyta peppning med och sätta upp mål som inte känns ouppnåeliga! (använd delmål som en bit på vägen)
    Jag skiter i allt vad viktkurser heter, äter regelbundet,undviker vitt mjöl och synligt socker, går en 40 min promenad varje dag och har hittills tappat 2 kg per vecka!
    Äter ingen svältkost, har fett i maten, äter gott och nyttigt.
    Hemligheten är att man måste skippa de snabba kolhydraterna!

  • Röd-br­ud
    Äldre 6 Sep 07:50
    #0

    Jämtlandstaus,
    du fyller i allt i 100g då får du också pointsen för 100g. Alltså måste du multiplicera med hur många gram du äter.

  • Jämtla­ndstau­s
    Äldre 6 Sep 10:25
    #0

    det verkar helt ologiskt att jag ska göra det. om jag räknar ut med pointsräknaren per 100 gr så blir det 9,6 gr, min matportion var 400gr, så då ska det alltså bli 38,4 points? det köper jag inte

    snarare så verkar 9,6 stämma.

  • Röd-br­ud
    Äldre 6 Sep 10:34
    #0

    Vad är det för måltid, om du skriver ungefär vad den innehåller så kan jag försöka uppskatta hur mycket points som verkar rimligt.
    Är det en färdigrätt? Jämför så fall med VV-färdigrätter, där står ju både energi, fett innehåll och pointsen. Då kanske du kan se vad som är rimligt.

  • Jämtla­ndstau­s
    Äldre 6 Sep 10:53
    #0

    det är en färdigrätt från findus.
    det verkar så otroligt underligt att den ska ha så mycket points.

  • Ellte
    Äldre 6 Sep 11:06
    #0

    Ibland blir man överraskad av vad man äter :D

  • Röd-br­ud
    Äldre 6 Sep 11:12
    #0

    Vad mer exakt är det för färdigrätt?
    Det är ju stor skillnad på points om det är fisk, kyckling eller tex fläskfärs. Är det dessutom grädde och ost (tex lasagne) i den så rusar snabbt pointsen iväg.

  • Chocol­ate Chip Cookie
    Äldre 6 Sep 11:50
    #0

    Jämtlandstaus: Hur var näringsvärdet per 100 g, i fett och kcal (inte KJ, man räknar alltid på kcal) Om du anger det skall jag hjälpa dig.

  • Jämtla­ndstau­s
    Äldre 6 Sep 12:22
    #0

    130 kcal
    protein 5,5g
    kohlydrat 14
    fett 5,5

    det är antagligen jag som är ett spån

  • Röd-br­ud
    Äldre 6 Sep 13:13
    #0

    Om du använder den länken som angavs i början av tråden, skriver in vikt 400g, energi 130 kcal, fett 5,5g. Då räknar den ut det till 11,1 points, vilket låter ganska rimligt.

    Hoppas du också får det att fungera. :)

  • SadPsy­choBit­ch
    Äldre 9 Sep 23:26
    #0

    Hejsan!
    Använd DC eller Piratbay, kan du hitta mycket.

Svar på tråden Points-systemet!