• Trici
    Äldre 29 Aug 10:24
    10421 visningar
    34 svar
    34
    10421

    Points-systemet!

    Hej!
    Är det nån som vet var man får tag i ett Viktväktar points-system? Jag har hört att det finns att få tag på nånstans på nätet. Jag behöver ingen Viktväktarkurs men jag vill gärna ha pointsen. Kan nån hjälpa mig?

  • Svar på tråden Points-systemet!
  • Chocol­ate Chip Cookie
    Äldre 29 Aug 11:36
    #0

    Vad menar du med att få tag på ett points-system? Det finns ju en formel för att räkna ut pointsen om man har en innehållsförteckning att gå efter, men för alla de livsmedel där sådan normalt sett inte finns (tex kött och fisk, frukt och grönt, spannmål etc) hjälper ju inte formeln. Där behöver man ju en förteckning över pointsen för sådana livsmedel och en sådan finns bara att skaffa via VV.

  • AnnaZ
    Äldre 29 Aug 11:55
    #0

    Man kan ladda ner ViktväktarCD:n från tex Direct Connect om man är lite bra på att söka. Fast det är naturligtvis inte legalt...

  • AnnLee
    Äldre 29 Aug 13:11
    #0

    Trici- Jag hade en länk till en pointskalkylator på nätet förut... verkar ha tappat bort den nu dock
    Prova med att Googla lite och se om du hittar den med sökord såsom points och räkna, det ska finnas!

  • Chocol­ate Chip Cookie
    Äldre 29 Aug 13:50
    #0

    AnnLee: Här är den... det var den jag menade innan också. Men som sagt hjälper det ju inte trådstartaren att räkna ut pointsen för alla livsmedel.

    home.tiscali.se/jarnehag/Vikt/points.htm

  • soso
    Äldre 29 Aug 21:12
    #0

    hur mkt är max pointsen per dag??

  • AnnLee
    Äldre 29 Aug 21:15
    #0

    soso... det är nuförtiden ett relativt komplicerat system som påverkas bla. av kön och vikt, men även på hur mycket man rör på sig...

  • soso
    Äldre 29 Aug 21:23
    #0

    aha.. var kollar man upp det då?

  • Ellte
    Äldre 29 Aug 23:15
    #0

    soso: På VV lämpligtvis ;)

  • soso
    Äldre 31 Aug 22:35
    #0

    men om man vet sitt BMI, hur tar man då reda på hur många max pointsen är per dag?

  • evelin­a.
    Äldre 31 Aug 22:50
    #0

    men det beror ju som sagt inte bara på vad man har för bmi..

Svar på tråden Points-systemet!