• Mia1
    Äldre 4 Aug 14:48
    12811 visningar
    14 svar
    14
    12811

    Brazilian Vax i Malmö/Lund området?

    Finns det någon som har tips på någon bra salong?!

  • Svar på tråden Brazilian Vax i Malmö/Lund området?
  • Izunia
    Äldre 4 Aug 15:05
    #0

    har aldrig gjort det men sag igar att man kan göra det pa Skult (salong Romia) i Lund mittemot filmstaden. Kostade 390-550kr.

  • Gilett­e
    Äldre 4 Aug 15:36
    #0

    Jag har också sett att Romia i Lund har Brazilian Vax.
    Men om du du kan tänka dig att göra det själv så fungerar VEET CREME BIKINI alldeles utmärkt. Jag gör det alltid själv med creme, det är till skillnad från vaxning helt smärtfritt!
    Men prova på ett lite område först så att du inte är överkänslig mot cremen.

    Lycka till!

  • Maria0­6
    Äldre 4 Aug 15:37
    #0

    Skult, är inte det en frisörsalong?! Brazilian Vax är väl iof en sorts frisering, men ändå :D Har du hört om ngn tyckte det var bra, låter rätt dyrt.

  • Mia1
    Äldre 4 Aug 15:46
    #0

    Har testat creme men det växer ju ut direkt igen, det fina med vaxning är ju att det håller i en månad. Tack för tipsen!
    Gilette, hur tyckte du de var på Romia? Känns viktigt hur man blir behandlad då det är ganska intimt med vaxning i nedre regionerna.....;)

  • Mia1
    Äldre 8 Aug 14:10
    #0

    puff, puff... Ingen som känner till ngn salong i Malmö? Borde ju finnas hur många som helst!
    tacksam för hjälp!

  • Izunia
    Äldre 8 Aug 14:54
    #0

    Mia1..jag läste nan gammal trad om brasiliansk vaxning i malmö och det fanns 2 salonger....kommer inte ihag vad de hette, men den ena lag vid drottningtorget..

  • TTP
    Äldre 15 Sep 16:26
    #0

    Det finns en salong i Lund, där jag testade i somras. Ellis heter den, ligger på Kiliansgatan 15. Jätte duktiga var dem där, och det var rätt billigt 275:-

  • Dani_M­almö
    Äldre 18 Sep 11:11
    #0

    Julias kosmetik har Brasilian vaxning den ligger på samma gata som Hipp. Hon är dock alltid stressad vilket innebär att det inte alltid blir bra. Har hört att Beauty center på Föreningsgatan är mycket bättre.

  • Kristi­na A
    Äldre 19 Sep 11:08
    #0

    Jag går och vaxar mig hos Carina, Carinas Skönhetsvård. Hon är jätteduktig och nogrann. Hennes nummer är 040-239848, salongen ligger på Regementsgatan. Jag brukar inte göra brasiliansk men hon gör det om man vill.

  • Pirrip­irrpir­r
    Äldre 19 Sep 23:35
    #0

    aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj!!!!!!

  • MrsFal­ke
    Äldre 17 Aug 12:47
    #11

    Finns en utanför lund snart, kolla www.lenare.se

  • anders­son197­0
    Äldre 17 Aug 14:00
    #12

    Sen finns det ju de som har elevbehandlingar, typ 50-100.- om man törs...
    Tex har N.F Education ( staffanstorp ) det ibland, beroende på om de har utbildningar just då.
    Ring o kolla, nummer finns på nätet.
    De gör även naglar ( elever ) från 50.-
    Man får ta med i beräkningen att det är ej färdigutbildade elever alltid, så måste man ha 100% bra resultat får man söka sig någon annanstans eller be om att få en elev som ska göra slutprov, då de är i stort sett klara att ta emot kunder.

  • Sebast­iána
    Äldre 26 Aug 10:34
    #13
    Dani_Malmö skrev 2005-09-18 11:11:00 följande:
    Julias kosmetik har Brasilian vaxning den ligger på samma gata som Hipp. Hon är dock alltid stressad vilket innebär att det inte alltid blir bra. Har hört att Beauty center på Föreningsgatan är mycket bättre.
    Har testat brasiliansk vaxning på Julies Kosmetik. Hon var hårthänt och otrevlig så nu gör jag det själv istället.
  • Blivan­defrue­melie
    Äldre 27 Aug 21:21
    #14

    Jag går hos Ellis i Lund. dom är supertrevliga och gör ett riktigt bra jobb, går aldrig därifrån missnöjd. Har hon missat något så går hon efter med pinsett. Dom använder även puder, rengöring, bedövningsgel, olja beroende på vad som passar. 

    Rekomenderas varmt! 

Svar på tråden Brazilian Vax i Malmö/Lund området?