• loppra­n
    Äldre 21 Jul 17:20
    2726 visningar
    10 svar
    10
    2726

    Bukett med björnbär?

    Å, vad svårt det är med brudbukett! Ett i-landsproblem såklart, och ett roigt sådant - men nu börjar det bli hög tid att bestämma sig.
    Jag skulle vilja ha björnbär i buketten, och trollhassel, och något i varma färger + brytning i limegrönt.. uh, nu låter det skitskumt. Men är det någon som har bilder på något liknande?

  • Svar på tråden Bukett med björnbär?
  • annama­jja
    Äldre 21 Jul 20:20
    #0

    Jag skulle också vilja ha björnbär i min bukett. Funderar bara på ifall det inte "kladdar" av sig. Björnbärsfläckar går ju inte bort så lätt... hmmm!

  • Tessil­ess
    Äldre 21 Jul 20:24
    #0

    Jag ska nog också ha björnbär i min bukett. Jättevackert! Har tyvärr ingen bild... Skulle vilja ha björnbär i håret också. Kan man det tro??

  • loppra­n
    Äldre 21 Jul 20:36
    #0

    Jag har funderat på det där med kladdandet också, men har sett bl a jordgubbar i en brudbukett så jag antar att en duktig florist kan fixa bären så de håller sig hela dagen (hårspray? ).

    Kul att fler gillar björnbärsidén hur som helst.

  • Citron­fjäril­en
    Äldre 21 Jul 20:51
    #0

    Jag har också tänkt att björnbär i min bukett. Har sett ett fin i en blomsteraffär, men då var bären inte helt mogna, utan lite "grön-röd-lila". Länkar med en bild på den enda bilden jag hittat på nätet. Vore roligt med fler bilder...

    www.froknarnaklorofyll.m.se/brollop.htm

  • loppra­n
    Äldre 21 Jul 21:18
    #0

    Citronfjärilen

    Jamen där var ju några små bär! Tack för bilden, en bra början.

  • Citron­fjäril­en
    Äldre 21 Jul 22:24
    #0

    I sjunde buketten uppifrån finns det väl en bukett med björnbär. Det står det i alla fall och så tycker jag att det ser ut!

  • loppra­n
    Äldre 21 Jul 22:33
    #0

    Citronfjärilen

    Visst är det björnbär i buketten! Jag är bara så ivrig efter bilder att jag uttrycker mig knasigt. Tack för länken!

  • annama­jja
    Äldre 4 Aug 17:52
    #0

    Björnbären mognar ju inte förrän i slutet av augusti... Kan floristen fixa dem tidigare? Ska gifta mig 1:a juli men vill jättegärna ha björnbär!

  • loppra­n
    Äldre 5 Aug 22:42
    #0

    annamajja

    Ja, floristen beställde hem björnbär från Holland så det gick fint!

  • annama­jja
    Äldre 5 Aug 23:21
    #0

    Åh! Perfekt! Blev det väldigt dyrt eller som andra snittblommor?

Svar på tråden Bukett med björnbär?