• lena08
    Äldre 10 Jul 20:24
    55043 visningar
    51 svar
    51
    55043

    Köpa vin och sprit i Danmark-Tyskland??

    Hej

    Är det någon som har varit i danmark el tyskland och köpt sprit? Har ni isåfall tips på ställe? Gärna hemsida tack...
    Vi har hört att det finns ställen i hamnen och att man inte beh betala pant om man åker hem samma dag etc etc...skröna el sant?

    Tacksam för svar...

    Lena

  • Svar på tråden Köpa vin och sprit i Danmark-Tyskland??
  • Moloko
    Äldre 5 Aug 19:21
    #0

    Vi ska köpa ett vitt vin till förrätten (kantarellsoppa) som systembolaget rekomenderade. På systembolaget kostar det 77:-, på border shop kostar det 58:-
    Det är Penfold Koonunga Hill. Verkar prisvärt.

  • Moloko
    Äldre 5 Aug 19:22
    #0

    Oh, förresten!! Fick höra ifrån min pappa att Border Shop har 'best buy', som har lite specialla viner för extremt bra priser tydligen. De är även väldigt duktiga på att rekomendera vin till olika rätter så att det passar till maten: www.border-wines.dk/bestbuy.asp

  • Elinar
    Äldre 14 Aug 11:42
    #0

    Moloko - Vilken fest det blir!!!! (skrattar gott) Ni kommer inte att hinna snacka för allt glunkande!

    Egentligen undrade jag över om någon har tips på lådviner? Både rött och vitt... Min lillebror ska åka och handla så jag måste ha inköpslistan klar innan han drar. Vi komer att ha över 100 gäster så jag är rädd att bilen bir för tungt lastad med flaskor.

    Dessutom undrar jag om den här 10-liter-sprit-gränsen som ska vara 'anslagen' men inte exakt, dvs jag ahr förtstått att man får handla till eget bruk, men hur bevisar man att man ska köpa 15 l sprit till sin syrras bröllop?

  • Skogst­okig
    Äldre 14 Aug 13:48
    #0

    Vi brukar åka ca en mil in från Puttgarden och då till en butik som heter calles, det är billigare än på bordershop. hemsidan är www.calles.dk där har du även deras sortement och vägbeskrivning, detta är ingen reklam utan hjälp till brudpar som behöver mer prisvärd dryck än vad systemet erbjuder.

  • Anna06
    Äldre 14 Aug 18:03
    #0

    finns även en bra affär i Heiligenhafen.
    (ligger ca 20-30 min) ifrån bordershopen.
    Billigare än bordershopen på sprit/vin. Samma ölpriser.
    www.dandiscount.dk/Default.aspx

    //Anna

  • Amor nos conlit­ut
    Äldre 14 Aug 23:17
    #0

    Det finns ett rött vin på 5 literbox som jag tycker är gott, det finns både godare och mycket sämmre viner. Det bästa är att det är femliterboxar och är super billigt
    (Robla 5liter bag in box dk 59,95 euro 8,05)Det har bytt namn och heter nu Rombo. Helt enkelt värt pengarna!!! Alla har varit jätte nöjda med detta när det har smakat hos oss. Vi var i Tyskland i början på juli och inhandlade till vårt bröllop 10 st 5 liters boxar + en massa annat smått och gott till bröllopet.
    Lycka till!!

  • Amor nos conlit­ut
    Äldre 14 Aug 23:44
    #0

    Rombo box 5 liter (hette robla förut) Super billigt (kosta ca 60 danska kr för 5 liter)och jätte gott tycker vi och våra vänner. Det ska vi ha på vårt bröllop. Finnas att köpa på Border-shopen i Puttgarden. Lycka till!!

  • Amor nos conlit­ut
    Äldre 14 Aug 23:45
    #0

    Rombo box 5 liter (hette robla förut) Super billigt (kosta ca 60 danska kr för 5 liter)och jätte gott tycker vi och våra vänner. Det ska vi ha på vårt bröllop. Finnas att köpa på Border-shopen i Puttgarden. Lycka till!!

  • Prinse­ssa 05
    Äldre 14 Aug 23:58
    #0

    Låter verkligen som att det är värt att åka ska fundera i natt

  • Prinse­ssa 05
    Äldre 14 Aug 23:59
    #0

    Låter som att det är värt att åka dit kommer att fundera i natt

  • Elinar
    Äldre 15 Aug 01:17
    #0

    Hjälp! Sitter och försöker räkna efter, siffrorna snurrar. AJg ahr två vänner som köper 2 flaskor gin och 2 flaskor konjak i Tyskland (de är full-lastade i övrigt), och några vänner i Skåne som gärna kunde köra till Danmark och shoppa en del. Det låter kanske som en bättre deal än att sända lillebror tvärs över länder och tillbaka med hyrbil... hmmm... Vet någon om en hemsida med priser i Danmark??

Svar på tråden Köpa vin och sprit i Danmark-Tyskland??