• lena08
    Äldre 10 Jul 20:24
    55048 visningar
    51 svar
    51
    55048

    Köpa vin och sprit i Danmark-Tyskland??

    Hej

    Är det någon som har varit i danmark el tyskland och köpt sprit? Har ni isåfall tips på ställe? Gärna hemsida tack...
    Vi har hört att det finns ställen i hamnen och att man inte beh betala pant om man åker hem samma dag etc etc...skröna el sant?

    Tacksam för svar...

    Lena

  • Svar på tråden Köpa vin och sprit i Danmark-Tyskland??
  • Nessii
    Äldre 10 Jul 21:14
    #0

    Jag har för mig att min mamma har varit på detta ställe. Jag tror hon var nöjd med utbud o priser. Kolla in länken vetja..
    www.calle.dk/se/

  • eklund­h
    Äldre 10 Jul 21:25
    #0

    Det ställe du troligtvis har hört talas om i Tyskland heter Bordershop. Ligger ca 5 minuter från färjan och har skapliga priser. Jag och min sambo gifter oss i augusti och vi handlade allt där. Till 75 gäster klarade vi oss på 3000 kronor

  • Tessil­ess
    Äldre 10 Jul 21:38
    #0

    Förr har det funnits biljetter som är lite billigare om man åker hem inom en viss tid (tror det var tre timmar). Vet inte om det fortfarande finns, men det är kanske det du hört?

    Bordershop är bra.

  • mli_b
    Äldre 10 Jul 22:17
    #0

    Bordershop kan man läsa om här:
    www.scandlines.se/BorderShopFront/Front_DK

    Bästa valutan att handla med är danska kronor, men man får en schyst kurs om man handlar med euro. Däremot ska man undvika svenska. Betalar man med kort använder de danska kronor. Det är en smart idé att ha med sig sitt pass om man ska handla öl på burk. Då kan man fylla i ett papper (finns i kassan) där man försäkrar att man inte ska dricka ölen i Tyskland och då slipper man betala pant. På pappret ska man bland annat fylla i passnummer.

  • Lucyin­thesky
    Äldre 10 Jul 22:21
    #0

    Vi tog båten över till sassnitz och körde vidare till ett ställe som heter Bergen (tar ca 20 min). Dom har ett stort köpcentra som heter Real. De e billigare än bordershoppen. Det e skyltat när man kör av båten.

  • Septem­ber-05
    Äldre 10 Jul 22:25
    #0

    Vi åkte över till puttgarden för att handla öl/vin/sprit till vårt bröllop.

    Dels finns bordershop precis vid färjan där ölen är billig.
    Fortsätter du 20 min neråt i Tyskland hamnar du i Heiligenhafen. Där ligger Calles, Netto och en nyöppnad affär som heter dandiscount.(www.dandiscount.dk) Där nere är spriten billigare än på bordershop.

    Som de sagt innan. Klarar du det på tre timmar så får du 250 danska kronor tillbaka på båten. Och någon pant behöver du inte betala på burkar, däremot så är det pant på ölflaskor.

  • Gabbie­s
    Äldre 10 Jul 22:33
    #0

    blir det ungefär samma pris att handla i Danmark som I Tyskland?

  • brud i juni 2005
    Äldre 10 Jul 23:11
    #0

    vi var på calles i Burg! Funkade jättebra!

    Gå in på deras hemsida så hittar du dit!
    (calles.dk)
    ett tips är att förbeställa det man vet att man ska ha så spar man både tid o energi (vi gjorde tyvärr inte det...)

  • snartg­ift
    Äldre 10 Jul 23:14
    #0

    Gabbies Ska du handla sprit är det mycket billigare i Tyskland än Danmark. Vin och öl är nog lika.

  • Jennie med ie
    Äldre 11 Jul 00:48
    #0

    Åker du till sassnitz/Mukran rekommenderar jag VikingShop istället för Bordershop om du ska ha öl. Viking Shop ligger i själva terminalsbyggnaden. Man kör av båten och kör ner på andra sidan järnvägsspåren så kan man lätt åka ner med fyllda kundvagnar och fylla bilen ,)

Svar på tråden Köpa vin och sprit i Danmark-Tyskland??