• glimma
    Äldre 29 Jun 21:37
    6922 visningar
    5 svar
    5
    6922

    Sagt av barn om bröllop

    Hej!

    Letar förtvivlat efter en länk jag har sett här inne om vad barn sagt om bröllop.
    Kan någon hjälpa?

    Tack snälla!

  • Svar på tråden Sagt av barn om bröllop
  • längta­rtilla­ug
    Äldre 29 Jun 21:45
    #0
  • glimma
    Äldre 29 Jun 21:57
    #0

    Tusen tack!

  • lilla loppan
    Äldre 29 Jun 22:00
    #0

    Dessa har jag hittat i en annan tråd:

    Exakt vad är giftermål?

    "Giftermål är när man får behålla sin tjej och inte behöver lämna tillbaka henne till hennes föräldrar."
    - Eric, 6 år

    "Det är när någon har gått ut ett tag och pojken friar till flickan. Han säger: 'Jag tar dig för att behålla dig i hela mitt liv, eller i alla fall tills vi fått barn och skiljer oss, men du måste göra en speciell sak för mig.' Sedan säger hon 'ja', men undrar vad den där speciella saken är, och om det är något oanständigt. Hon är väldigt nyfiken."
    - Anita, 9 år

    Hur bestämmer sig en person för vem han/hon ska gifta sig med?

    "Du singlar slant. Krona betyder att du stannar med honom, och klave betyder att du prövar nästa."
    - Kelly, 9 år

    "Min mamma säger att jag ska leta efter en man som är hygglig... Det är det jag gör... Jag letar efter en man som är hyggligt lång och hyggligt snygg."
    - Carolyn, 8 år

    Angående åldern då man kan få gifta sig.

    "När du är 84, för när du är så gammal jobbar du inte mer, och man kan ligga i sovrummet och älska varandra hela dagen."
    - Carolyn, 8 år

    "När jag är färdig med förskolan ska jag hitta mig en fru."
    - Bert, 5 år

    Hur möttes din mamma och pappa?

    "Min pappa gjorde något underligt arbete åt min mamma. De vill inte berätta vad för sorts."
    - Jeremy, 8 år

    Vad gör de flesta personer på en träff?

    "På den första träffen ljuger de bara för varandra, och det brukar vanligtvis få dem så intresserade att det blir en andra träff."
    - Martin, 10 år

    "Många äter bara fläskkotletter och pommes frites och pratar om kärlek."
    - Craig, 9 år

    När är det okej att kyssa någon?

    "Du bör inte kyssa en flicka om du inte har nog med pengar för att köpa henne en ring, och en videoapparat, för hon vill ha videofilmer från bröllopet."
    - Allan, 10 år

    "Kyss aldrig någon i närheten av andra. Det är väldigt pinsamt om någon skulle se dig... Om ingen tittar skulle jag nog kunna pröva på det med en snygg kille, men bara i några timmar."
    - Kally, 9 år

    Den stora debatten: Är det bättre att vara singel eller att vara gift?

    "Det borde du fråga de som läser VeckoRevyn."
    - Kirsten, 10 år

    "Det är bättre för tjejer att vara singel än vad det är för killar. Killar behöver någon som plockar upp efter dem."
    - Anita, 9 år

    "Jag får huvudvärk då jag tänker på sånt. Jag är bara ett barn. Jag behöver inte sånt krångel."
    - Will, 7 år

  • längta­rtilla­ug
    Äldre 29 Jun 22:01
    #0

    Det var så lite så! Visst är de roliga de små liven

  • glimma
    Äldre 29 Jun 22:01
    #0

    Tack så väldigt mycket! Helt perfekt! Håller på med en bok till min kompis som gifter sig på lördag. Tar mycket längre tid än vad jag förväntade mig, men den blir bra!

Svar på tråden Sagt av barn om bröllop