• MJB
    Äldre 13 Jun 08:12
    11623 visningar
    17 svar
    17
    11623

    Hur bleka pigmentfläckar??

    Har fått mycket bruna pigmentfläckar i ansiktet främst i pannan och på överläppen, har prövat IPL behandling(lurad) undrar nu om det finns någon kräm man kan behandla med, jag har för mig att Kanebo haft en sådan, någon som prövat??

  • Svar på tråden Hur bleka pigmentfläckar??
  • ellma
    Äldre 13 Jun 08:31
    #0

    Jag är också intresserad av en sådan kräm! Får främst mörka fläckar i pannan, ser ut ungefär som en hoper fräknar samlats på samma ställe.

  • MJB
    Äldre 13 Jun 13:28
    #0

    Puffar för bra råd.

  • MJB
    Äldre 13 Jun 18:10
    #0

    Puff igen

  • MissTe­rris
    Äldre 13 Jun 18:12
    #0

    Ja\g har vita flackar pa hela ryggen som jag hatar! Jag har hort att det ar en parasit som ater upp pigmentet! Stammer det?

  • laraga­zza
    Äldre 13 Jun 18:18
    #0

    En til som undrar, har pigmentfläckar i ansiktet, inte kul alls!!! Har köpt en kräm (Rilastil) på apotek i Italien som de påstod skulle hjälpa och har precis börjat använda den. De sa dock att man måsta ha tålamod, det tar tid innan man ser resultat. Är ganska skeptisk men tycker det är värt ett försök. Är det någon som lyckats bleka sina fläckar och i så fall hur???

  • MJB
    Äldre 13 Jun 18:19
    #0

    Vet inget om vita fläckar, jag behöver hjälp med mina bruna och dom har jag fått av solen, men lite för mycket på samma ställe bara

  • Lyxför­packni­ng
    Äldre 13 Jun 18:26
    #0

    själv ska jag köpa hydroquinone utomlands...det är den bästa blekningskrämen..fast förbjudet i EU nu..så därför ska ja skaffa det utomlands..finns en liten risk att få blekandet blri ojämnt..men den e ja villig o ta...

    det är även viktigt att ha solskydd på pigmentfläckar och när man använder blekande krämer!

  • Gettin­gmarri­ed
    Äldre 13 Jun 18:49
    #0

    Har fått rådet att smörja in de drabbade områdena med solskyddfaktor 30 av två hudterapeuter =varje gång man vistas i solen. Det har hjälpt! Dermatologica har en kanonbra(men dyr!) liten flaska för ansiktet.

  • Hannit­a
    Äldre 13 Jun 18:56
    #0

    Hej-

    jag har coksa bruna flackar- av solen, pigment forandringar och jag var hos en hudlakare och jag fick prov pa en kram som innehaller hydroquinone. problemet med sana kramer ar att omradet rut det bruna ocksa bleks sa da kan det synas ANNU mer! jag slutatde med kramen och anvander nu solfaktor 30 varje dag (itne hudkram med lite solfaktor utan "riktig" solfaktor". det har hjalpt lite.

  • MJB
    Äldre 14 Jun 07:16
    #0

    Då till nästa fråga ang. solskyddsfaktor, köpte Lancomes spf 30 för ansiktet men det blir så blankt ock fett, finns det ingen kräm med hög faktor för ansiktet som lägger sig som en vanlig dagcreme?

  • melie
    Äldre 14 Jun 10:04
    #0

    Jag har vita fläckar på kroppen. Jag vet inget om vita fläckar kan bero på en parasit men jag har en åkomma som heter vitiligo. Det är en autoimmun sjukdom där det egna försvaret slår ut pigmentet på delar av kroppen. Det står ganska mycket på nätet om detta...

  • Hannit­a
    Äldre 14 Jun 19:32
    #0

    jag anvander denna ssolfaktor i ansiktet och jag blir inte oljig av den!
    www.mdformulations.com/shopping/product/detailmain.jsp&itemType=PRODUCT&iMainCat=7&iSubCat=53&iProductID=37

  • MJB
    Äldre 14 Jun 19:47
    #0

    Hannita
    Finns det märket bara att köpa på internet?

  • Hannit­a
    Äldre 14 Jun 20:07
    #0

    bra fraga, det finns pa sephora och direkt genom dem (MD formulations) i alla fall. Har i USA kostar den 24 dollars ($22 pa Sephora).

  • MJB
    Äldre 14 Jun 20:13
    #0

    Så du handlar det på nätet? Hur funkar det med beställning, betalning m.m ?

  • laraga­zza
    Äldre 14 Jun 20:21
    #0

    Vill också gärna tipsa om en bra solskyddskräm. Använder Bioline med spf 50+ och den är suverän tycker jag. Den känns bra för huden (står att den är "anti-age" om man tror på sånt) och det bästa är att man inte blir vit av den (som jag tycker är fallet med många andra krämer med högt spf).

  • MJB
    Äldre 14 Jun 20:46
    #0

    larragazza
    intressant, Bioline vilka säljer det då?

Svar på tråden Hur bleka pigmentfläckar??