• Lindha
    Äldre 29 May 17:17
    43929 visningar
    30 svar
    30
    43929

    Ale eller Lilla Edet bor...

    Finns det fler blivande brudar från Ale eller Lilla Edet? Själv bor jag i Älvängen men ska gifta mig i Västerlanda kyrka den 22 april nästa år :)

  • Svar på tråden Ale eller Lilla Edet bor...
  • LeeLoo­Karin
    Äldre 31 May 16:18
    #0

    *puff*
    *puff*

  • Trollv­inter
    Äldre 31 May 16:20
    #0

    Ja, kanske det! Vet faktiskt inte vad det kan heta (flyttar till Älvängen om tre veckor och har inte hunnit lära känna omgivningarna riktigt ännu )

  • LeeLoo­Karin
    Äldre 31 May 16:24
    #0

    Trollvinter ,
    ok ja fattar.. var kommer du ifrån då?!?
    å hur hamna du i älvängen ?!?

  • Trollv­inter
    Äldre 31 May 16:30
    #0

    Just nu kommer jag från Göteborg (ursprungligen från Vårgårda/ALingsås)! Min blivande från Lerum... Vi ska flytta till ett hus 3 km norr om Älvängen (Grönnäs) och tycker att det ska bli jätteroligt

    Vad är det för hus i Trollevik du syftar på, det är ju mycket möjligt att det är det!

    Är det 6/8 i år som du ska gifta dig?! Snart Nödinge kyrka ska vara fin har jag hört!! Var ska ni ha kalaset - om det ska vara ett sådant?

  • Lindha
    Äldre 31 May 16:42
    #0

    Hej LeeLooKarin och välkommen hit! :)

    Trollvinter: Ja det måste va det stora gula huset i Trollevik du menar. Jag har ingen aning om vad det är för något.
    Alebrottarna har en lokal i Nol, den kanske kan va nåt? Har ingen aning om var den ligger eller hur det ser ut, men en tanke bara. Finns bild på hemsidan www.alebrottarna.se
    Lilla edets kyrka då (Fuxena kyrkan)? Det är inte lika långt som Hjärtum. Och sen finns det ju Västerlanda, där vi ska gifta oss. :)

  • LeeLoo­Karin
    Äldre 31 May 16:47
    #0

    Trollvinter, lusigt att ni skall flyttat te grönnnäs.. min bror bor där..
    jajjemensan de e 6/8 i år blir det, kalaset kommer att vara uppe vid sjön i nödinge (nödinge bygdegård, mer känd dom "finnebastun") hmmm .. ,men de e en jättefin lokal, lite liten,men ja trodde att fler skulle tacka nej,, hmm vi blir 58 tror ja.. sista osa e idag, så man får se .
    de gula huset i trollevik är en lokal som man får hyra, men ja vet inte vem som hyr ut den..
    När e den stora dan för dig?!?

    Lindha ,
    tack för de fina välkomnadet!

  • martin­s pingla
    Äldre 31 May 16:52
    #0

    Hej tjejer!

    Vi ska gifta oss den 20/8 i Kilanda kyrka o ha festen på Sjövallen i Alafors. Jättefin lokal är det med vacker utsikt över Hälltorpssjön. Det går inte in så många människor, men vi kommer bli ca 45 st. Billig hyra oxå.

    Huset i Trollevik som ni pratar om har varit och är till viss del ålderdomshem. Man ska nog inte satsa på ngt vilt party om man vill ha festen där.

    Kul att se att det finns fler som ska gifta sig här i trakterna!!

  • Lindha
    Äldre 31 May 16:58
    #0

    Hej och välkommen hit Martins pingla!

    Kul med några som ska gifta sig så snart. Då kan ni ju ge mig och Trollvinter massa bra tips! ;)

    Har någon av er erfarenhet av Mia´s catering i Nol? Funderar på att anlita henne.

  • Whiski­e
    Äldre 1 Jun 09:02
    #0

    Jag är från Nol från början men bor numera i Alafors. Vi gifte oss i oktober förra året i Kilanda och hade festen i Starrkärrs Bygdegård. Mias Catering anlitade vi och det var helt suverän mat. Sen beställde vi tårtan från Anna-Lisa uppe i Ryd. Hon är ju känd för sina goda tårtor. Billig är hon oxå
    Alebrottarna har sin lokal i södra Nol, vid fotbollsplanen...

  • LeeLoo­Karin
    Äldre 8 Jun 17:07
    #0

    hej hej alla!!
    hur går det för er?!?
    trollvinter.. hur går det med lokal?!? hittat nån än`?!?

  • Lindha
    Äldre 8 Jun 18:43
    #0

    Idag har vi träffat prästen och haft vigselsamtal. Så nu är vi "godkända" och datumet spikat :)

  • Trollv­inter
    Äldre 11 Jun 20:47
    #0

    Hej, hej på er!

    Nej, det går inte något vidare med lokalletandet. Det är antingen för litet, för fult, för dåligt kök, ligger för långt från bra kyrka... osv. osv Börjar luta mer och mer åt att vi är i Göteborg som vi planerade från början i alla fall. Då blir det lättare för alla gäster att hitta bra övernattning. Sedan tar vi presentöppning och öppet hus hemma hos oss i Älvängen dagen efter, så det blir nog bra.

    Hur går det för er andra?! Kul att ni blivit godkända och har bestämt datum helt säkert, Linha!!

  • Lindha
    Äldre 11 Jun 20:57
    #0

    Vad har ni tittat på för lokaler än så länge Trollvinter?

  • Trollv­inter
    Äldre 13 Jun 13:52
    #0

    Nu har vi tittat på:
    Starrkärrs bygdegård (helt OK, men långt bort och konstiga villkor med Starrkärrs kyrka)
    Skepplanda bygdegård (för tråkigt läge och ful utsida)
    Ryrsjön (verkar vara krångel med Roddarna)
    Hjärtum (jättefin, men för långt bort)
    Kilanda
    Hålanda
    Forsvallen
    Sjövallen
    Uspastorps konferenscenter (osäker på stavning)
    ...och några till bygdegårdar i närheten... alla för små.

    Har ju förståss inte sett "er" bygdegård Västerlanda ännu... Men, vi pratade om det häromkvällen och kom fram till att det blir enklast att vara i Gbg i alla fall. Vi orkar inte leta mer och övernattningen har uppstått till att bli det största problemet. Den lokal vi bokat i Göteborg är ju trots allt riktigt bra. Men, vi tänkte fixa fotgraf, håruppsättning m.m. i Älvängen, så behöver vi inte åka så långt på morgonen. Jag har preliminärbokat Jennie på Älvfoto och hon hade lite tips om hårsalonger (Huvudsaken tror jag den hette) som skulle vara bra. Hon hade också idéer om var man kunde fotas m.m. Verkar jättetrevlig!

    ...allt ska nog ordna sig till slut... Men, nu blir det snart några veckors paus, för när vi flyttat till huset har vi inte något bredband på några veckor... Ska nog klara oss ändå förståss! Ni kan väl komma förbi och hälsa på vid tillfälle?!

  • Ayla04
    Äldre 13 Aug 21:44
    #0

    Hej, hej! Här kommer en till! Rel. nyinflyttad till Skepplanda!

    Trollvinter- hur många blir ni? Man kan ju hyra övervåningen på Vadbacka, men jag vet inte hur många de tar! Rätt mysigt annars!

    Ayla

  • Trollv­inter
    Äldre 25 Aug 08:20
    #0

    Hej Ayla04!
    Vad roligt att denna tråden syntes igen!!

    Vi blir ca 135 personer och har nog beslutat oss för att vara i Göteborg i alla fall... Det blir enklast för alla gäster med övernattning etc.

    Hur känns det att vara nyinflyttad i Skepplanda?! Vi börjar trivas riktigt bra i Grönnäs!

  • med kärlek
    Äldre 28 Jul 07:45
    #27

    Hej! Vi ska gifta oss 27/8 i Fuxernakyrkan i Lilla Edet. Festen är på finska föreningens lokaler i Göta Ryrsjön. Läste att roddarna hade problem att hyra ut lokalerna, men de har ju bara ett lager för sina grejer där!! Finska föreningen hyr ut lokalen för 1000 kr och det får plats med 100 personer. Annars finns det även Hjärtums bygdegård som är jättestort. Kolla på nätet! Tror de tar 3000-3500kr- men de har även övernattningsrum. I Lilla Edet finns ett motell för övernattande gäster, Edet Rasta. Vi är nöjda med Ryrsjön. Ska bli finfint att ta fotona där!

  • 21maj
    Äldre 28 Jul 13:19
    #28

    Vi gifte oss i Fuxerna kyrka i maj... :)

  • Äldre 3 May 14:10
    #29
    Hej användare Martins Pingla & ni andra! :)
    Ser att du (Martins Pingla) skrivit om Sjövallen i Alafors för bröllopsmiddag/fest.
    Har du mer uppgifter om detta?
    Hade varit jättetacksamt om ni ville komma i kontakt med oss.
    Vi ska gifta oss nästa år och har letat länge efter lokal som passar.
    Dock hittar vi inte någon bild på sjövallens lokal på internet,
    har du bilder som ni vill dela med dig av kanske? :)
    Den blivande mannen vill ha lokalen på ett sådant ställe som du beskriver,
    och det låter väldigt fint och är värt att ta sig en vidare titt på.
    Det är så svårt att hitta lokal i trakterna :(
    Nu var det ett tag sedan denna tråd var aktiv,
    men hoppas på återkoppling från dig eller någon annan som hyrt sjövallens lokal i alafors :)
    Tack på förhand:)
  • Äldre 3 May 14:22
    #30
    Glömde en 0:a i användarnamnet vid tidigare inlägg,
    detta är mitt användarnamn. Verkar som någon annan heter 2016.
    Så här kommer mitt inlägg på nytt:
    Hej användare Martins Pingla & ni andra! :)
    Ser att du (Martins Pingla) skrivit om Sjövallen i Alafors för bröllopsmiddag/fest.
    Har du mer uppgifter om detta?
    Hade varit jättetacksamt om ni ville komma i kontakt med oss.
    Vi ska gifta oss nästa år och har letat länge efter lokal som passar.
    Dock hittar vi inte någon bild på sjövallens lokal på internet,
    har du bilder som ni vill dela med dig av kanske? :)
    Den blivande mannen vill ha lokalen på ett sådant ställe som du beskriver,
    och det låter väldigt fint och är värt att ta sig en vidare titt på.
    Det är så svårt att hitta lokal i trakterna :(
    Nu var det ett tag sedan denna tråd var aktiv,
    men hoppas på återkoppling från dig eller någon annan som hyrt sjövallens lokal i alafors :)
    Tack på förhand:)
Svar på tråden Ale eller Lilla Edet bor...