• Lindha
    Äldre 29 May 17:17
    43912 visningar
    30 svar
    30
    43912

    Ale eller Lilla Edet bor...

    Finns det fler blivande brudar från Ale eller Lilla Edet? Själv bor jag i Älvängen men ska gifta mig i Västerlanda kyrka den 22 april nästa år :)

  • Svar på tråden Ale eller Lilla Edet bor...
  • Lindha
    Äldre 29 May 21:22
    #0

    Är jag ensam???

  • Trollv­inter
    Äldre 30 May 08:30
    #0

    Nejdå, Lindha! Du har ju mig också
    Men, visst borde det finnas fler??!

    Nu har vi förresten fått tips om att Forsvallen i Skepplanda ska vara en bra lokal - vad tror du om det? Har du varit där någon gång?

    Jag ringde också och pratade med Roddarna i Ryrsjön och de var inte alls glada åt Finska föreningen och att hyra ut lokal tillsammans med dem, de får tydligen ingenting för det och ofta är det problem på olika sätt... Typiskt, så den lokalen blir det nog inte, trots att vi nästan siktat in oss på det fullständigt

  • Lindha
    Äldre 30 May 13:50
    #0

    Ja visst borde det finnas fler än vi här???

    Med Forsvallen menar du Skepplandas klubbhus va? Där har jag inte varit, men åkt förbi många gånger. Ska fråga Johan om han varit där inne. Skepplanda kyrka ligger verkligen jättefint uppe på höjden.

  • Lindha
    Äldre 30 May 19:46
    #0

    Nej Johan hade inte varit inne i Skepplandas klubbhus. Så tyvärr har jag ingen aning om hur det ser ut.

  • Trollv­inter
    Äldre 31 May 09:04
    #0

    Vi var och åkte på lite sightseeing i trakterna igår kväll och var inne på Forsvallen. Med lite effektiv placering av bord kanske man skulle få plats med 100 personer, men då skulle det bli TRÅNGT! Lokalen är alltså helt utesluten... Vi har inte någon tur direkt just nu när det gäller lokaler... Känns som om det inte finns så mycket i trakterna, fast Starrkärr har vi kvar att titta på

  • Lindha
    Äldre 31 May 09:19
    #0

    Men tittade ni på Skepplanda bygdegård? Tror att den tar 200 personer. Starrkärrs kyrka är jättefin, men man får inte boka den förrän nov/dec. Och det är väl förmodligen lite väl sent för er?! Och dom har dessutom bara vigsel var 3:dje helg, så man kan ju inte vara säker på att man får ett speciellt datum. Det var därför vi valde bort Starrkärr. Annars är det ju "vår" kyrka och den är verkligen jättefin.
    Jag ska försöka gnugga geniknölarna och se om jag kommer på nån annan bra lokal.
    Älvängens Folkets hus finns ju. Men den lokalen e rätt liten, och ganska sliten. Ska tänka! :)

  • Whiski­e
    Äldre 31 May 12:26
    #0

    Ett litet tips, Sjövallen i Alafors kan nog hyra ut lokaler. Även Uspastorps Konferenscenter i Alafors kan nog hyra ut lokaler....Vet en bröllopsfest som ska hållas där

  • Whiski­e
    Äldre 31 May 12:31
    #0

    Uspastorp kan, tror jag, oxå fixa övernattning till gäster...

  • Trollv­inter
    Äldre 31 May 15:50
    #0

    Tack för tips Whiskie ! Men, hur får jag tag på dem och vad är det för typ av lokaler?! Är du från trakterna?! I Nödinge-Nol någonstans ligger det något herrgårdsliknande med vanliga radhus som "flyglar" som man ser från vägen - är det någon som vet vad detta är för något (är inte säker på exakt var det ligger, men man ser det från 45:an)?

    OJ, det var sent för kyrkan, Lindha, men det kan ju inte gälla om man ska gifta sig i början på januari?! Måste genast ringa och kolla. Annars är det ju möjligt med Skepplanda kyrka och Starrkärrs bygdegård, även om det inte är helt logiskt.

    Vi var och tittade på Skepplanda bygdegård, men sorterade bort den redan innan vi varit inne i den, spelar ingen roll hur många man får plats för den var ju GRÄSLIGT ful!? Dessutom låg den lite tråkigt till... Synd, för annars ligger den ju bra i förhållande till kyrka och är ju den enda lokal vi egentligen hittat som tar så många människor! Var och tittade uppåt Hjärtum på andra sidan älven också, men det blir för långt bort (även om det var väldigt fint där!)...

    Oj, sicka bekymmer! Ska kolla på Starrkärrs bygdegård i kväll eller nästa vecka om vi får tag på någon som kan visa den för oss. Vill så gärna att det ska fixa sig med lokal nu!

  • LeeLoo­Karin
    Äldre 31 May 16:03
    #0

    hej på er!!

    ja å min blivande gifter oss i Nödinge kyrka den 6/8...
    Trollvinter, är det de gula huset i trollevik du tänker på?!?

Svar på tråden Ale eller Lilla Edet bor...