• Anna_g­irre
    Äldre 20 May 13:20
    14431 visningar
    9 svar
    9
    14431

    Luktfri hårspray?

    Hej!

    Jag undrar av er kunniga brudar där ute var man får tag på luktfri och HÅLLBART hårspray. Vi har nämlingen allergiker bland gästerna och mitt hår är typisky "Jennifer Aniston-hår" dvs rakt och omöjligt att göra något med.

    Vi ska försöka fixa mitt hår själva och känner att en bra produkt kan ta tid att hitta. Så alla tips är bra tips.

    Tack!

  • Svar på tråden Luktfri hårspray?
  • Ellte
    Äldre 20 May 13:36
    #0

    De enda helt parfymfria produkter jag hittat är "VÅG" på Apoteket... De är inte hundraprocentigt bra men de funkar :)

  • Ellte
    Äldre 20 May 13:37
    #0

    Väldigt schysst att du tänker så långt måste jag säga också... Jag är själv parfymallergiker och kan säga att det uppskattas när vänner tänker på det :)

  • Girlyg­irl
    Äldre 20 May 14:19
    #0

    jag använder parfymfri mousse från Apoteket, och tycker att den funkar kanon! Sen har jag inte sett parfymfria produkter i Sverige, men i USA vet jag att det finns.

  • Anna_g­irre
    Äldre 20 May 16:27
    #0

    Ellte: Självklart ska man tänka på allergiker.
    Vi tvingar ju inte i matallergiker sådant som de inte tål så varför skulle vi göra det med de som är känsliga för stark lukt? Skulle inte vara sjyst.
    Vi har tom med det i inbjudan så att folk inte ska glömma det.

  • Sannis­_
    Äldre 20 May 17:11
    #0

    Jag har inte heller sett parfymfria produkter i Sverige förutom på apoteket. Jag använder ofta moussen och sprayet de har där. De ger ganska mycket stadga och jag tycker de fungerar bra. Klart att det är synd att det inte finns några alternativ. Sen finns det ju hårsprayer som är milda och där lukten inte känns annat än om man luktar på håret.

  • lij
    Äldre 20 May 17:15
    #0

    Kanske clinique har någon..? Deras produkter ska vara parfymfria, men det kanske bara gäller sminket.

  • Anna_g­irre
    Äldre 21 May 13:00
    #0

    jag *puffar* lite i fall fler har några förslag.

  • Sugar
    Äldre 7 Jun 22:49
    #0

    Anna_girre
    Finns en doftfri spray! Finishspray visserligen, men ändå... Cutrin Sensitive Finishing Hairspray heter den. Kan köpas på bellbox.se

  • Äldre 11 Nov 05:44
    #9

    Maria nila
     Strong finishing spray.

Svar på tråden Luktfri hårspray?