• Still waitin­g
    Äldre 19 Apr 20:53
    2085 visningar
    9 svar
    9
    2085

    Förminska och förstora

    Hur är det egentligen, kan man förminska och förstora ringar?

  • Svar på tråden Förminska och förstora
  • Majlo
    Äldre 19 Apr 20:56
    #0

    Ja och ja

  • älskli­ngsdoc­kan
    Äldre 25 Apr 13:30
    #0

    hur undrar jag då? (om jag får låna ditt inlägg?) sambons ring är rent förstor och han är rädd för att han ska tappa den.

  • Ashley
    Äldre 25 Apr 13:31
    #0

    Man lämnar den till en guldsmed som antingen värmer den och pressar ihop den lite alt tar bort en bit (som du får tillbax!) om den är mycket för stor.

  • Tina F
    Äldre 25 Apr 13:36
    #0

    Hej!

    Jag har lämnat in min förlovningsring för att den är lite stor, jag lämnade in till Guldfynd - de fick dock ta bort min gravyr och göra ny då den inte fick plats. Men det blev jättefint och kostade bara ett par hundra!! Känns äntligen bra att ringen sitter på plats!

  • Helena V
    Äldre 25 Apr 13:54
    #0

    Ringar i guld och silver kan förstoras och förminskas, men det kan vara lite problem att förminska en ring av allianstyp med flera diamanter på rad utan att ringarna lossnar.

    Ringar av Titan eller Platina kan vara svårare att ändra storlek på har jag läst. Kolla med en guldsmed.

  • Helena V
    Äldre 25 Apr 13:55
    #0

    "utan att stenarna lossnar" skulle det förståss ha stått!

  • Miur
    Äldre 25 Apr 14:17
    #0

    Yepp, man kan förminska och förstora ringarna. Min sambo bröt armen förut och slog då i ringfingret på nåt sätt så han fick bråsk och det blev större, så han förstorade ringen, dock syns inte graveringen lika bra längre. Men den går ju att göra om.
    Men nu borde han nästan förminska den igen för "svullnaden" har gått bort.

  • Nixie
    Äldre 27 Apr 15:06
    #0

    Vad brukar det kosta att förstora/förminska ringarna?

  • blivan­de fru J
    Äldre 27 Apr 15:11
    #0

    så det kan vara dumt att exempelvis välja ringar i titan då man troligen kommer att svälla i fingrarna när man blir äldre? Är det någon som har erfarenhet av att förstora eller förminska titanringar?

Svar på tråden Förminska och förstora