• smalan­dsbrol­lop
    Äldre 7 Apr 15:22
    28129 visningar
    10 svar
    10
    28129

    Shoppa vin och sprit i Helsingör!

    Hjälp! Nu åker vi snart till Helsingör för att handla vin, sprit, öl och avec! Vi brukar vanligtvis åka till Prövesten som ligger strax utanför centrum, vad brukar ni andra åka?!
    Mottager tacksamt tips om alltifrån butiker till vad ni andra har köpt till era bröllop?
    Såg på annan länk att nettos affär hade hemsida www.netto.dk men jag kan inte klura ut vilket utbud de har. Någon annan klok som kan lista ut det?!
    Vi tänker oss viner som t.ex Chapel hill, Rene Barbier, Chill out, Gato negro.. Någon som har sett dessa eller har andra bra tips på vin eller priser?

  • Svar på tråden Shoppa vin och sprit i Helsingör!
  • Tolin
    Äldre 7 Apr 15:29
    #0

    Det enda jag säkert har sett i en billig affär i Danmark är Gato Negro. Netto brukar inte ha det i sitt sortiment utan det brukar finnas på Fakta. www.fakta.dk Vi har betalat 99 DKK för en bag-in-box Gato Negro på fakta. Nivå Center söder om Helsingör är bra att handla på. Där finns både Fakta och Netto i samma köpcenter.

  • Tolin
    Äldre 7 Apr 15:35
    #0

    Hur mycket vill ni ge? Vi brukar köpa Roodeberg på Netto. Har för mig att det kostar 43 DKK där och över 80 SEK på systemet. Riktigt gott! Lite billigare är Periquita som brukar kosta 32 DKK på Netto och drygt 60 på systemet. Någonstans däremellan prismässigt ligger Lindeman Shiraz och Masi som också är säkra kort. Det finns ett vitt vin som är jätteprisvärt... Hmm... tror att det heter Verdiccio och kostar knappt 30DKK.

  • smalan­dsbrol­lop
    Äldre 7 Apr 15:39
    #0

    Tack för tipset!! Nivå center, hur tar man sig enklast dit?

  • smalan­dsbrol­lop
    Äldre 7 Apr 15:43
    #0

    Det verkar finnas "säkra kort" på rödvin, Perrequita är ju jättegott! Och jag tror att jag har smakat Roodeberg också. Mycket gott! Har du fler tips på vita viner som du vet finns där? Har nog aldrig smakat Verdiccio.

  • Tolin
    Äldre 7 Apr 15:44
    #0

    Antar att ni ska köra bil... Det enklaste är att köra söderut längs Strandvejen när ni kommer av färgan i Helsingör. Har för mig att det står en skylt till Nivå och Nivå Center som affärscentret heter.
    Här är en karta till en annan butik i samma center:
    www.kultunaut.com/cgi/viskort/type-nynaut/UK&l=71796300&b=620316059&r=72021300&t=620516059&i=207302&h=1&z=zo&zfac=1.5&click.x=268&click.y=235

    Både Fakta och Netto finns ju i Helsingör också, men det är bra med parkering etc i Nivå om man ska handla mycket.

  • Tolin
    Äldre 7 Apr 15:49
    #0

    Jag vet att inte färga stavas med "g".

    Har inte så bra koll på vita viner. Har dock köpt Verdicchio många gånger och serverat på fester eftersom det är gott och prisvärt. Ta med glas och prova. Tror att det finns på systemet. Var inne och hittade ett Verdicchio dei Castelli di Jesi för 59 kronor. Det är en grön flaska som är lite svängd i formen. Om ni vill köpa i Sverige och prova.

  • smalan­dsbrol­lop
    Äldre 7 Apr 16:17
    #0

    Vilka kanontips!! Tack ska du ha. Känner att vi har fått en hel del kött på benen inför resan.. Det svåra är förstås att räkna mängden som går åt!!
    Jag ska föresten prova Verdicchio nästa gång vi är på systemet.

  • Tolin
    Äldre 7 Apr 16:28
    #0

    Håller med! Det är supersvårt. Det finns en portioneringslista på Svart Bruds hemsida. Har du sett den? Tror att det finns drycker där också. Vi bor i Malmö och min syster bor i Danmark så det blir några turer över bron... Har dessutom vinfantaster till föräldrar som gillar att fynda viner...

  • Tolin
    Äldre 7 Apr 16:30
    #0

    Lycka till!

  • Abby
    Äldre 7 Apr 17:00
    #0

    Bra att ha i åtanke är, tycker jag, att om man köper vin/öl från Systemet och de inte går åt så köper de tillbaka dem om man vill.

    Fick tipset av en kompis som åkte till Tyskland och shoppade vin i stora lass inför sin 30-års fest. Hon hade felbedömt hur mycket som behövdes och satt sen med jättemycket billigt vin som iofs går åt på sikt men det tar ju sin lilla tid och är det då lite billigare viner - trist att dras med...

Svar på tråden Shoppa vin och sprit i Helsingör!