• Jennifer E

    Fin erotisk litteratur?

    Någon som har tips. Noveller finns en uppsjö av på nätet, det vet jag. Men böcker, novellsamlingar i bokform etc?

  • Svar på tråden Fin erotisk litteratur?
  • Jennifer E

    Tack för tipsen tjejer! Mot bibblan! Eller kanske inte, Monn, det var grymt kul! Plasthandskarna i högsta hugg alltså!

    Jag gillar faktiskt inte biblioteksböcker lite pga "smutsfaktorn", vet att jag är överkänslig men när jag läser dem i sängen så brukar jag ha en tunn pappärm runt, vill ej ha massa skit i mina fiiina lakan... Nä, men seriöst så har man ingen aning om var böckerna har varit innan ju!

  • Monn

    Jag är nog också rätt känslig för smutsiga biblioteksböcker. Gillar inte att behöva läsa lånad studielitteratur där man kan se vad personerna före mig har ätit till middag. Tomatsås verkar vara väldigt poppis bland studenter :D

    Övriga böcker köper jag, det är så fint med böcker i bokhyllorna (vad ska man annars med bokhyllor till?).

    Jag ska nog masa mig iväg till någon bokhandel och köpa en "mysig" bok någon dag. Bok och en "kittlare", kan det bli bättre? ;)

  • Jennifer E

    Nämen Monn, vad förvånad jag inte blev över att just du anser samma sak som jag om biblioteksböcker!

    Och helt sant, bok + kittlare = livet leker! Har iofs ingen bok än men kanske snart!

  • Jennifer E

    Förresten! Vilken av Erica Jongs böcker kan någon rekommendera? Hon har skrivit så många ser jag i Bibblan på nätet!

    Hästarnas dal och de tänkte jag på men de utspelar sig väl "förr i tiden" och jag är ej förtjust i sådana böcker och filmer tyvärr...

    Tack alla!

  • Ei saa peitää

    Jennifer E, jo man kan säga att Hästarnas dal och Grottbjörnens folk utspelar sig förr i tiden, nämligen bestämt på stenåldern. Men de är spännande och bra ändå. Man kan nästan leva sig in i hur det var på den tiden.

  • Varja

    Hmmmm... nu är det ju några år sedan jag läste Erica Jong och jag har bara läst en men jag har för mig att den hette Fanny eller något liknande. Däremot har jag för mig att även den utspelas "förr i tiden" om än inte för riktigt lika längesedan som Grottbjörnens folk.

  • Memma

    "Rädd att flyga" av Erica Jong är en klassiker. Lite smårolig sådär, men kanske inte direkt "fin, erotisk litteratur". Mer snabbisar än tända ljus och sidenlakan om jag inte minns helt fel.

  • Jennifer E

    Haha! Rädd att flyga gjorde mitt ex bort sig med i yngre år.

    Tror det var ungefär såhär. Han var på bibblan med klassen och alla skulle låna varsin bok. Fröken frågade om alla hade hittat någon bok och alla inklusive han sa ja. När de var på väg ut såg hon att exet inte hade någon bok. Han såg att hon såg och roffade åt sig första bästa. Fröken kom fram och sa; men David, inte ska väl du läsa den?! Då sa han -Jo, mamma sa att den var jättebra och att hon tyckte att jag skulle låna just den.

    Han kanske var 10 år ca! Kul att jag blev påmind om den storyn, hade nästan glömt den!

  • Memma

    *fnissar*

    Kanske kan vara på sin plats att läsa "rädd att flyga" trots allt, om inte annat för att påminna din sambo om hur jättebra den är...!

  • Memma

    Oj, sorry! Såg att det var _ex_ och inte sambo!
    Rolig historia i alla fall!

  • ninfea

    det finns en svensk novellbokserie som heter
    ¨kärlek¨ kort och gott.
    de första numren är från 70-talet tror jag,vet ej hur många nr det gavs ut...Varje bok innehåller ett antal erotiska noveller av
    svenska författare.rekommenderas varmt!!!
    bra tips är att leta på antikvariat men det finns säkert nyutgåva för er som vill ha rena
    fina okladdade böcker

  • Minna940

    Här kommer ett tips på nyutgiven kvinnlig erotik. Minna Skrivare berättar om sina sexuella erfarenheter genom livet, från förlorad oskuld till sex på äldre dar. Hon berättar naket och hudlöst om såväl övergrepp som romantiska möten, går utanför den traditionella bilden av kvinnlig erotik. Flera av novellerna är kontroversiella och har skapat debatt. En del älskar dem, andra provoceras. Men oavsett hur man väljer att ta till sig novellerna är en sak säker, de lämnar ingen oberörd.

    Boken har getts ut av Diktonius Text och kan beställas därifrån.

    www.diktonius.se/

  • Bettina

    Om inte jag minns fel så var det en del snusk i "Malin på Grönlunda" riktigt bra serie

Svar på tråden Fin erotisk litteratur?