• önskar 2004

    Brudklänningar i Stockholm - vart går man?

    Hej,

    Jag tycker att det är jättejobbigt att gå i affärer. Skulle någon kunna hjälpa mig så att jag går till rätt ställe på en gång när jag ska köpa brudklänning?

    Jag är smålänning, så jag vill ha bra pris.

    Jag bor i Stockholm - vilken affär skulle ni rekommendera i första hand?

    Jag tittade även på www.brudklanningar.se där man kan beställa för 3000 - 4000 SEK och få den uppsydd - verkar prisvärt och enkelt - men fungerar det? Har någon provat, måste säga att jag känner mig skeptisk - men om det fungerar är det ju underbart.

    Önskar 2004

  • Svar på tråden Brudklänningar i Stockholm - vart går man?
  • Modesty-Clara

    Jag tycker att Bröllopsbutiken på St Eriksgatan är bra. Gå dit en lördag morgon när de öppnar så har du affären för dig själv och får den hjälp du behöver...

    Jag tycker det är kämpigt att gå i affärer när man verkligen behöver hjälp och alla expediter är upptagna...vilket lätt händer när man går dit då alla andra också är där så försök styra in ditt besök till en udda tid och ta med dig ett eget smakråd så är du inte lika beroende av expediten. Det är mitt tips!

  • ester

    Tummen upp för Engla Bröllop i Tumba! (visserligen inte inne i Sthlm, men väl värt ett besök) Personlig service och många fina klänningar till priser som en smålänning borde tycka om.

  • Majsan80

    Om du vill ha mycket klänning till ett bra pris bör du titta på NIXA klänningar!
    Jag har tittat på dem i Norrtälje men de har återförsäljare här i Stockholm oxå.
    Jag har för mig att det var Lillýs eller bröllopsbutiken/bröllopskällan.

    Tips: Gå in på branschregistret här på Bt och sök på brudkläder i Stockholm.

  • önskar 2004

    Tack för era svar!

    Nu vet jag var jag ska starta.

    Tumba är definitivt Stockholm i mina ögon.

    För mig känns det nästan enklare att åka dit än till St Eriksplan. Där kan man säkert parkera enklare än in city och vi bor i södra delen av Stockholm så det är perfekt.

    Det blir julhelgernas uppgift att hitta en klänning tror jag. Jag tar med mig killen som smakråd skulle jag tro.

    Önskar 2004

  • essex

    Lily's på Karlbergsvägen säger jag bara - det är väldigt proffsiga!

    ett annat tips:
    undvik bröllopsbutiker på lördagar! Personalen är oftast väldigt stressad och man får aldrig tid och ro att prova när det är mycket folk omkring.

  • Fru R

    Hej Önskar 2004, hur gick det för dig? Hittade du din favorit klänning?

  • önskar 2004

    Hej Fru R,

    Kul att du frågar!

    Jo, det blev så att när jag berättade för min mamma att jag ska gifta mig, då föreslog hon att jag skulle ha hennes klänning som min mormor sytt på 60-talet. Det är en enkelt rak klänning - kanske inte riktigt som jag tänkt mig ifrån början, men det är lite kul att mamma gifte sig i samma klänning. Lite speciellt.

    Jag hade aldrig riktigt sett klänningen förut, trodde av någon anledning att hon haft en kort klänning och inte alls sett det som en option, men det var en lång klänning i tyll.

    Önskar 2004

  • Fru R

    Vad roligt!!! Min svärmor plockade genast fram sin gamla klänning också när vi berättade om giftemålet... Den gick tyvärr inte att använda Vilken känsla att få använda sin mammas gamla bröllopsklänning! Hon måste tycka att det är fantastiskt skoj.

  • sommarbrud

    Little Fairies i Västertorp har fina klänningar. Boka tid då lokalen inte är gjord för att klänningarna ska hänga så att de enkelt går att titta på.

    Undvik Sthlm brud och fest. Väldigt otrevlig personal!!

Svar på tråden Brudklänningar i Stockholm - vart går man?