• brekt

    Skojakten är knäckande!

    Här går man och tror att när klänningen äntligen är spikad så kommer resten av utstyrseln bara ska falla på plats. Men nej, så magiskt är det tydligen inte.

    Har gått gata upp och gata ner på jakt efter ett par snygga och bekväma skor, som man verkligen kan spendera en dag ståendes i. De som jag hittat har för hög klack, för mycket snoddar, för mycket saker pålimmade stenar (rosetter och annat pynt) eller så är de för spräckliga. 

    Jag var verkligen inte beredd på att det här skulle vara så svårt. Möjligt att man kanske är för petig, men vafan, det är ju ens bröllopsdag. Man vill ju både vara dräggelsnygg och tokbekväm samtidigt. (Helst iförd ett par ballerina). Men det kanske var för mycket att begära..

  • Svar på tråden Skojakten är knäckande!
  • Nightrod

    Damen min skall ha en lång bröllopsklänning så hon bekymmrar sig inte över skovalet direkt.
    Inget som kommer synas så hon tar det som kommer kännas bäst och skönast att gå och röra sig i, verkar ändå som många med lång klänningar ändå oroar sig över skorna. Why de kommer ju inte synas?


    Live free, ride free
  • Eriikah
    Nightrod skrev 2015-04-28 13:26:32 följande:

    Damen min skall ha en lång bröllopsklänning så hon bekymmrar sig inte över skovalet direkt.
    Inget som kommer synas så hon tar det som kommer kännas bäst och skönast att gå och röra sig i, verkar ändå som många med lång klänningar ändå oroar sig över skorna. Why de kommer ju inte synas?


    Min klänning är tillräckligt lång om jag inte har skor alls på mig men bara jag kommer upp nån cm så blir den "kort" och skorna kommer synas. Hade kunnat löst sig om jag hade tagit platta skor men det är ju inte lika roligt. Min anledning =)
  • brekt
    Nightrod skrev 2015-04-28 13:26:32 följande:

    Damen min skall ha en lång bröllopsklänning så hon bekymmrar sig inte över skovalet direkt.
    Inget som kommer synas så hon tar det som kommer kännas bäst och skönast att gå och röra sig i, verkar ändå som många med lång klänningar ändå oroar sig över skorna. Why de kommer ju inte synas?


    Du har en poäng, absolut. Men man vill ju att skorna ska matcha klänningen. Samtidigt som de ska vara sköna så man klarar en hel dag..
    Och så vill man ju ha ett par som man kan ha vid andra tillfällen också, än just bara dagen D, för det här kommer ju vara mitt första och sista bröllop. :)
  • brekt
    sofia84 skrev 2015-04-28 13:30:51 följande:

    Om du är på jakt efter platta skor - kolla in heelow.com. De har jättefina skor!


    Fina skor, på vägen men inte hel fullträff. Men där fanns ju en hel tipssida om vad man ska tänka på vid planering av middag, för tärnor, för toastmaster och sånt.
    GRYMT!
  • Nightrod
    brekt skrev 2015-04-28 14:15:35 följande:
    Du har en poäng, absolut. Men man vill ju att skorna ska matcha klänningen. Samtidigt som de ska vara sköna så man klarar en hel dag..
    Och så vill man ju ha ett par som man kan ha vid andra tillfällen också, än just bara dagen D, för det här kommer ju vara mitt första och sista bröllop. :)
    Men vad spelar det för roll om de matchar om de ändå inte syns?
    Och då kan man ju köpa ett par vanliga träningskor om man vill kunna använda dem efteråt likagärna..

    förstår vad du menar men, tja ändå inte
    Jag har inte tänkt en sekund hur mina boxershorts matchar min outfit.
    Live free, ride free
  • brekt
    Nightrod skrev 2015-04-28 14:31:59 följande:
    Men vad spelar det för roll om de matchar om de ändå inte syns?
    Och då kan man ju köpa ett par vanliga träningskor om man vill kunna använda dem efteråt likagärna..

    förstår vad du menar men, tja ändå inte
    Jag har inte tänkt en sekund hur mina boxershorts matchar min outfit.
    Haha, men du vet, det är alltid en liten tå som sticker fram när man knatar vettu.. Och så måste man ju lyfta på klänningen när man ska gå i trappor och sånt. Men visst träningsskor i all ära. Tipsa om det du Oskyldig

    Själv skulle jag absolut rekommendera att matcha dina boxershorts med din outfit, framför allt om de riskerar att sticka fram.. Gärna i en sober hudton vettja :)
  • Lenblo
    Nightrod skrev 2015-04-28 14:31:59 följande:
    Men vad spelar det för roll om de matchar om de ändå inte syns?
    Och då kan man ju köpa ett par vanliga träningsskor om man vill kunna använda dem efteråt lika gärna..

    förstår vad du menar men, tja ändå inte
    Jag har inte tänkt en sekund hur mina boxershorts matchar min outfit.
    Jag hade en hellång brudklänning. På ett av fotona ser man skorna ända in till klacken.
  • Plättis
    Nightrod skrev 2015-04-28 13:26:32 följande:

    Damen min skall ha en lång bröllopsklänning så hon bekymmrar sig inte över skovalet direkt.

    Inget som kommer synas så hon tar det som kommer kännas bäst och skönast att gå och röra sig i, verkar ändå som många med lång klänningar ändå oroar sig över skorna. Why de kommer ju inte synas?


    På min studentbal hade jag en hellång klänning, men den var lite för kort för att jag skulle kunna ha vilka skor som helst. Och jag minns fortfarande, snart tio år senare, hur mycket jag hatade skorna jag fick använda. De var sköna och bekväma, visserligen, men jag slängde dem längst in i garderoben direkt efteråt och har aldrig plockat ut dem sedan.

    Under min brudklänning ville jag ha skor jag tyckte om och som såg bra ut. Dessutom behövde de vara så höga som möjligt eftersom min sambo är 30 cm längre än mig, och på bilder där vi står bredvid varandra ser jag ut att vara 1,40. Han är två meter lång och lägger hakan på mitt huvud när jag står framför.

    Och så vill jag ju ha skor som går använda fler gånger, som jag vill visa upp, istället för att ha fula praktiska skor som hamnar i en låda eller längst in i garderoben.
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Hanna80

    Knepigt det där med skor! Jag har valt att ha höga klackar till vigseln (borgerlig) och så länge mina fötter klarar av det, sedan byter jag till söta ballerinaskor utan klack. Jag kommer ha en knälång klänning. 

    Lycka till!

  • brekt
    Hanna80 skrev 2015-05-05 10:24:08 följande:

    Knepigt det där med skor! Jag har valt att ha höga klackar till vigseln (borgerlig) och så länge mina fötter klarar av det, sedan byter jag till söta ballerinaskor utan klack. Jag kommer ha en knälång klänning. 

    Lycka till!


    Gillar verkligen dina ballerinaskor! Var har du hittat dem?
  • Hanna80
    brekt skrev 2015-05-05 10:35:04 följande:
    Gillar verkligen dina ballerinaskor! Var har du hittat dem?
    På Din sko för 199 kr. Mycket mjuka, sköna och följsamma! Går att beställa på internet och hämta i butik fraktfritt. www.putfeetfirst.com/se/
Svar på tråden Skojakten är knäckande!