• Virvlande

    Billiga dekorationstips

    Är rätt ny här, så ursäkta om det redan finns en tråd för detta.
    Tänkte att vi kunde tipsa varandra om billiga sätt att dekorera festlokaler eller vigselplatser.
    Jag kan tipsa om att gå och rota bland tygbutikernas stuvbitar. Köpte en stor bit grovt linnetyg (färg ungefär som juteväv) idag för ynka 35 kr. Det ska rivas i remsor och användas till att linda in burkar och vaser för blomsterarrangemang.

    Som bordsplaceringskort tänkte jag använda dessa från ikea: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90248049/
    Kanske knyter dem runt vinglasen eller så. =)

  • Svar på tråden Billiga dekorationstips
  • CamillaForsgren
    Nightrod skrev 2015-03-16 10:59:22 följande:

    Tack


    Ingen aning ännu, vi skall köpa något tunt tyg, det beror helt på vad vi hittar, inte tyll i alla fall som vi tänker i dagsläget


    På tal om tyg, finns superbilligt organzaliknande tyg på ikea. 19 kr metern kostar det (www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60260330/). Vi kommer köpa sånt och jag tror det blir supersnyggt med ljusslingor som lyser igenom det.
    Wedding#2 6:e augusti 2016
  • Virvlande
    CamillaForsgren skrev 2015-03-16 11:05:44 följande:
    På tal om tyg, finns superbilligt organzaliknande tyg på ikea. 19 kr metern kostar det (www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60260330/). Vi kommer köpa sånt och jag tror det blir supersnyggt med ljusslingor som lyser igenom det.
    Åh vad bra att du påminde mig om ikeas tyger! Funderar på att göra en bird-cage-slöja nämligen i detta tyg som jag köpte där för länge sen: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20256151/

    Nu funderar jag på att köpa mer av det och kanske göra överdelen av min klänning i det. =)
  • Nightrod
    CamillaForsgren skrev 2015-03-16 11:05:44 följande:
    På tal om tyg, finns superbilligt organzaliknande tyg på ikea. 19 kr metern kostar det (www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60260330/). Vi kommer köpa sånt och jag tror det blir supersnyggt med ljusslingor som lyser igenom det.

    Ooo det skall kollas upp i helgen när vi ändå skall smyga förbi IKEA och kika


    Live free, ride free
  • heavenon55th
    tesselessan skrev 2015-03-11 17:11:30 följande:

    Vi ska även ha ett fotobås med massa roliga "props" som gästerna kan ta kort med och hade tänkt ordna med nån liknadne sån här bakom- görs av julgransbelysning och något tunt tyg. 

    och propsen har vi köpt men går även att göra själva


    Superkul med photoboot-props, jag köpte mina på Monki och TGR! Vi tänkte ställa dom i recyklade glasburkar på borden så att gästerna kan roa sig lite under middagen :) Jättekul idé dock med belysningen!! Flört 

    För inspiration rekommenderar jag Pinterest, tycker mig känna igen bilden ovan därifrån :) Finns sjukt mycket att hämta inspiration ifrån där! Lagerhaus har även mycket roligt smått å gott, beroende på vad man är ute efter!

  • Virvlande


    Detta är en ljuslykta som jag pysslat ihop nu. Det är en gammal kaviarburk, två olika sorters papperstejp och ett spetsband från panduro. =)
  • Tingeling89
    Virvlande skrev 2015-03-26 13:17:33 följande:
    Detta är en ljuslykta som jag pysslat ihop nu. Det är en gammal kaviarburk, två olika sorters papperstejp och ett spetsband från panduro. =)
    Jättefint! Åh känner att jag måste börja träna. Pysslighet ligger inte riktigt naturligt för mig, men jag gillar era resultat Glad
  • Tingeling89
    heavenon55th skrev 2015-03-26 12:14:52 följande:
    Superkul med photoboot-props, jag köpte mina på Monki och TGR! Vi tänkte ställa dom i recyklade glasburkar på borden så att gästerna kan roa sig lite under middagen :) Jättekul idé dock med belysningen!! Flört 
    Hej, Är det Monki klädbutiken du köpt dessa props hos? Eller tänker jag helt fel?
  • Virvlande
    Tingeling89 skrev 2015-03-27 09:45:25 följande:
    Jättefint! Åh känner att jag måste börja träna. Pysslighet ligger inte riktigt naturligt för mig, men jag gillar era resultat Glad
    Tack! =) Den här var suuuuperenkel att göra. Bara klistra på papperstejpen någorlunda rakt och sedan knyta ett band runt. =)

    Vad är det för pyssel du har tänkt dig? Det är alltid bra att öva först, även om man är pysslig. ;)
  • CeciliaJL

    Ni som gör kaffefiltsrosor, vad använder ni för pinnar? Jag fick précis nys om dem och är så sugen på att testa att göra :) Några tips?

    använder ni eltejp för att sätta fast bladen?

  • roseochjim
    CeciliaJL skrev 2015-04-17 13:56:14 följande:

    Ni som gör kaffefiltsrosor, vad använder ni för pinnar? Jag fick précis nys om dem och är så sugen på att testa att göra :) Några tips?

    använder ni eltejp för att sätta fast bladen?


    Pinnarna är endast för att rulla bladen och det kan vara en vanlig grillpinne. Annars använder du ståltråd och floristtejp
  • CeciliaJL
    roseochjim skrev 2015-04-22 00:01:10 följande:
    Pinnarna är endast för att rulla bladen och det kan vara en vanlig grillpinne. Annars använder du ståltråd och floristtejp
    Aha :) Jag testade att använda en grillpinne att fästa på och själva rosen blev ju fin men resten var ju lite konstigt.. :)

    Ska testa ståltråd nu då :)
  • Anonym (NIGHTROD)
    Anonym (Tussen) skrev 2015-06-26 10:32:16 följande:

     



    Det räknas som reklam även om man försöker vara annonym så kan de på BT se vem som skrivit inlägget.
    Och vist är det fantastiskt att av en ren händelse så är personen som brukar göra reklam för denna hemsida inloggad just nu...
  • Hanna80


    Vi lånade vinglas från lokalen vi hyrde och köpte tygrosor som vi lade under. Sedan värmeljus på toppen. Enkelt och blev väldigt fint till festen.
Svar på tråden Billiga dekorationstips