• Snartenfeu

    App wedpics!

    Är det någon som har använt sig av eller har några erfarenheter av wedpics eller liknande appar.

    Syftet är alltså att alla gäster ska kunna lägga upp sina bilder där så de blir tillgängliga för alla. Men hur går man tillväga om man vill framkalla dessa bilder? Kan man koppla telefonen till datorn och komma åt bilder på wedpics därifrån? Känner att det är viktigt! Annars känns det onödigt med denna app.

    Tacksam för hjälp :)

  • Svar på tråden App wedpics!
  • crs

    Ladda ner den, ta ett par bilder på vad som helst och testa funktionerna i den? Lär väl vara smidigare sättet att ta reda på hur den funkar, om du inte bara vill googla. Det lär med funka. 

  • VinterBrud2015

    Vi använda wedpics på vårt bröllop i februari och den funkar superbra!
    För att ladda hem alla bilder loggar man bara in på www.wedpics.com med samma inloggninsuppgifter och så kan man tanka ner alla bilder på en gång. Man kan även framkalla bilderna direkt från appen om man vill, vilket ju är väldigt smidigt men jag tror det är billigare att ladda ner dem och sedan framkalla själv via typ fuji direkt.

  • VinterBrud2015
    Eriikah skrev 2015-03-10 08:43:40 följande:

    Ni som har använt den, hur fick ni gästerna att använda den?


    Istället för ett helt festhäfte beställde vi vikta kort som vi fyllde med lite information och la vid varje persons tallrik till middagen. I det skrev vi en liten instruktion till wedpics samt uppmaning till att vi gärna ville att gästerna skulle dela med sina bilder till oss. Under middagen passade vår toastmaster också på att nämna detta.

    En bra sak var att de som var med oss under förmiddagen tog bilder på förberedelserna och la upp under dagen så att det redan skulle finnas lite bilder att titta på när middagen drog igång.
  • Eriikah

    Okej, det var ju smart. Tänkte skriva med det (om jag nu bestämmer att vi ska ha det) på hemsidan vi tänkte ha. Men kan ju vara bra med en påminnelse =)

  • VinterBrud2015
    Eriikah skrev 2015-03-10 13:06:07 följande:

    Okej, det var ju smart. Tänkte skriva med det (om jag nu bestämmer att vi ska ha det) på hemsidan vi tänkte ha. Men kan ju vara bra med en påminnelse =)


    på hemsidan är bra, så folk kan ladda ner den i förväg. Vi kom på detta med appen försent så det var inte med på vår hemsida. Men jag tror att det är bra att ha det någonstans på bröllopet också för många tänker att 'det där fixar jag sen' och så glömmer de bort det.
    Vill man inte ha häften till varje person så kan man ju kanske ha någon liten ram med instruktionen som står på varje bord eller vid sidan av på något annat bord där man kanske har gästbok eller så.
Svar på tråden App wedpics!