• MCarlqvist

    INBJUDNINGAR - frågor, tips & inspirationstråd

    Hej allesammans!!

    Tänkte att vi kan använda denna tråden för att visa upp våra inbjudningar och för att kunna hjälpa varandra med inspiration och tips kring hur man kan formulera sin inbjudan, klädkoder osv.

    Vi beställde våra inbjudningar från en tjej på Etsy.com. Vi hade planerat att skicka ut våra innan jul och passa på att önska en god jul och gott nyttGlad
    Tyvärr blev de försenade och vi fick ut dom till gästerna precis efter nyår. Detta övervägdes dock av alla positiva reaktioner vi fick av våra inbjudnaHjärta

    Vi valde ett kit med fyra kort. En inbjudan med plats, tid, datum osv. Sedan hade vi ett kort med info om klädsel, fest, presenter, tal & spex, övernattning och vilka som kommer vara taostmaster och toastmadame mm.
    Sedan hade vi ett OSA-kort där man fyller i om man vill komma eller ej, kött eller vegetariskt och även en önskelåt till DJ?. Detta kort skickar gästerna sedan till Toastparet i ett kuvert med förtryckt adress.
    Och som sagt hade vi även ett julkort med i kitetGlad

    Finns det någon som vill se hela formuleringar från korten så är det bara att hojta till!! 

    Välkomna med alla era frågor, svar, bilder & inspiration!

  • Svar på tråden INBJUDNINGAR - frågor, tips & inspirationstråd
  • Linnen
    Eriikah skrev 2015-01-25 11:30:30 följande:

    Det löste sig, tusen tack Glad


    Skönt att det löste sig :) Kul att man lärde sig något när man skrev labrapporter på universitetet. Då fick man infoga många formler. 
  • AoR

    Vad fina kort ni har valt :)
    Jag blir riktigt sugen på att beställa något fint nuuu!


    Dock är jag inte särskilt pysslig så det får bli något mer "färdigt" för mig.

  • Linnen

    Nu är jag äntligen klar med våra inbjudningar :D 
    Allt som behövdes var en jäkla massa tid i Illustrator, pocket fold-kort och ett fint papper att skriva ut adresserna på (jag skriver som en kratta när jag måste skriva fint). 

  • gloriousgirlgirl
    Linnen skrev 2015-02-02 01:13:19 följande:

    Nu är jag äntligen klar med våra inbjudningar :D 
    Allt som behövdes var en jäkla massa tid i Illustrator, pocket fold-kort och ett fint papper att skriva ut adresserna på (jag skriver som en kratta när jag måste skriva fint). 


    Vart hittade du dina pocket folds?
  • SomethingElse
    Linnen skrev 2015-02-02 01:13:19 följande:

    Nu är jag äntligen klar med våra inbjudningar :D 
    Allt som behövdes var en jäkla massa tid i Illustrator, pocket fold-kort och ett fint papper att skriva ut adresserna på (jag skriver som en kratta när jag måste skriva fint). 


    Fina inbjudningskort! Och bekanta namn, visst har ni pluggat i Örebro? :)

    / Jenny
  • Linnen
    SomethingElse skrev 2015-02-16 17:07:13 följande:
    Fina inbjudningskort! Och bekanta namn, visst har ni pluggat i Örebro? :)

    / Jenny
    Tack! Jo men visst är det vi. Kul att se dig här :) 
  • SomethingElse
    Linnen skrev 2015-02-17 00:07:40 följande:
    Tack! Jo men visst är det vi. Kul att se dig här :) 
    Detsamma! Hörde från Henrik för ett tag sen att ni planerade bröllop, så himla roligt! Grattis till er :) Du får hälsa Martin också! :)
  • Eriikah

    Jag har tyckt att mitt upplägg och formuleringar på inbjudningskorten har varit bra men så googlade jag bara för att det va kul och inser att min text framstår som nåt väldigt formellt och opersonligt. Låter nästan som en inbjudan till nåt slags möte nånstans, inte som en trevlig dag.... Samtidigt så tycker jag att det är ganska skönt att saker och ting är uppstaplade så man lätt ser. Då vi har många gäster som kommer utsocknes ifrån så behöver vi ju ha en del info med. Plus att jag tänkte göra en sida på gamla BT med mer detaljerad info. Vad tror ni är det för stelt?

  • gloriousgirlgirl

    Jag tycker att infon i sig är bra, du har det du behöver (glöm inte säga om det är barnfritt eller ej) men jo, det är ganska opersonligt. Lätta upp det med bättre formuleringar eller designa det snyggare så det inte blir så uppradat. Och se till att stavningen är rätt. Det är mina tips :)

  • emmakbg
    Eriikah skrev 2015-03-20 19:57:18 följande:

    Ebay?


    Tack, men har redan letat ihjäl mig på Google och eBay :) hoppades på att springa på någon som kanske använt såna askar och har tips om butik online eller här i Sverige :) borde ju finnas på massvis med ställen tycker jag! :)
Svar på tråden INBJUDNINGAR - frågor, tips & inspirationstråd