• EmmaLouise

    Hur kan vi hedra svärfar

    Vi ska gifta oss i Italien i maj nästa år och väntar dessutom vårt första barn här i dagarna. Livet borde vara fantastiskt men vi misste min svärfar i cancer för en vecka sedan så allt är bitterljuvt och sorgligt samtidigt. Jag var så otroligt glad för min svärfar som var en underbar människa och för hans och min mans skull vill jag hedra honom vid vårt bröllop. Hur gör vi det på ett ljust och vackert sätt utan att det blir sorgligt eller klyshigt? Jag vore mycket tacksam för råd.

  • Svar på tråden Hur kan vi hedra svärfar
  • Chicita

    Vet inte om det är sorgligt eller klyshigt. 


    Men min mamma gick bort 2 månader innan vårt bröllop.
    Jag hade redan gjort hennes placeringskort, så vi gjorde en alkov för henne på fest/middagsplatsen.


    Där ställde vi ett ljusfat med 3 blockljus (ett för mig, ett för brorsan och ett för brorsdottern), en miniversion av hennes kistdekoration i en kruka, samt hennes placeringskort

  • Fia88

    Jag förlorade också min svärfar till cancer, förra sommaren, och vi gifter oss nu i februari.
    Jag har tänkt skapa något liknande som bilden nedan, men med marinblått band och lite mer vintriga detaljer.
    Är aningen amerikaniserad så den är kanske lite kitchig. :P
    Det blir en liten vink mot min mormor och svåger som också saknas oss.

    A simple candle, with a card to light in remembrance of those who have passed. We could find this type of candle at the dollartree.com

Svar på tråden Hur kan vi hedra svärfar