• Pyttan

    Annonserar man förlovning i tidningen eller är det förlegat?

    Hur gör man numera med förlovningsannons i tidningen? Är det något förlegat och något "nutidens" par inte sysslar med?

    Vi funderar nämligen på att annonsera vår förlovning på familjesidorna i en lokal tidning i min fästmans hemtrakter - dels att det ska bli "känt" där bland mer avlägsna vänner/gamla kolleger och släkt, dels för att svärmor ska få sin lycka gjord (som är traditionell utan dess like) med sin lilla utklippta lapp att klistra in i sina album hon jämt fyller på och något konkret att skryta med för sina arbetskamrater (jupp - det lär hon göra).
    Dvs vi bryr oss inte så mycket för vår del men tänker att det kan vara skoj för vissa delar av familj och släkt om de får syn på en liten konkret annons.

    Men gör man det numera??? Eller är det bara äldre par som inte fattat att det är förlegat...?


    *Förvirrade*

  • Svar på tråden Annonserar man förlovning i tidningen eller är det förlegat?
  • Alyllyra

    Vi gjorde inte det med förlovningen, men däremot satte vi in en annons efter bröllopet i lokaltidningen i mina hemtrakter. Vi gjorde det endast för att göra mormor glad, för vår egen skull kändes det inte nödvändigt.

    Men om det skulle göra svärmor lycklig så tycker jag ni ska göra det, det behöver ju inte vara någon helsidesannons direkt Flört, men jag tycker inte att det är helt förlegat heller. Ni gör ju som ni känner för naturligtvis, men jag hade nog gjort det i ert fall

  • Nyfiken gul , nu fru

    Vi gjorde det av precis det skäl du själv anger.  Vi har många släktingar som bor långt ifrån oss och för deras skull annonserade vi lite här och där för att det blir lite som att visa upp ringarna ungefär. 

    Vi tyckte dock också att det var lite mysigt också förstås. 

    bröllopsannons i tidningen ingår oftast i priset hos fotografer så där är det ju en sak som oftast går per automatik. 

  • filipl

    Det är absolut förlegat.
    Men det kanske kan vara värt för att göra svärmor glad? =)

  • Pyttan

    Ja, det blir en liten, liten annons isf, bara att vi förlovat oss och namn samt datum. Lutar nog åt att svärmor får en bra söndag!

  • jckb

    Det vitkigaste av allt: Gör det som du vill. Om ni vill annonsera det på alla sätt och viss och svärmor skulle bli överlycklig är det väl bara att göra!!

    Personligen tycker jag det är förlegat och skulle jag inte sett den då jag inte läser den typen av saker men jag stödjer att man skall göra det man själv tycker är rätt!
     

Svar på tråden Annonserar man förlovning i tidningen eller är det förlegat?