• Jenung

    Trädgårdsbröllop, parkering hur gör ni?

    Hej!
    Jag och min fästman ska gifta oss den 1 augusti 2015 på mina föräldrars gård i sommarstugan på landet, ca. 15 min in till närmaste stad. Vi ska ha både vigseln och festen på gården och blir ca. 80 gäster. Planeringen är i full gång och jag funderar över några praktiska saker som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. :)

    Parkering: Hur ordnar ni med parkering när det inte finns några parkeringsplatser? Vi har problemet att vi har en ganska smal väg vid vårat hus, grannarna bor ca. 50-100 meter bort åt båda hållen och på vägen kör det nån gång per dag en traktor så det kan bli svårt att låta gästerna ha bilarna längs vägen. Jag har funderat om man eventuellt kan kolla om man kan parkera på någon av ängarna runt omkring som det inte odlas på eller finns betande djur på. Finns även en bygård med rätt stor tomt där man hade kunnat fråga om gästerna får parkera.
    Men jag är nyfiken på hur ni gör med parkering eller om ni fraktar era gäster själv med buss eller liknande eller om ni har några bra tips, idéer? :)    

  • Svar på tråden Trädgårdsbröllop, parkering hur gör ni?
  • Elenaproblema

    Vi skall också ha trädgårdsbröllop, på gården jag växte upp på! Vi tänkte köra parkering på en av ängarna intill. Våra hästar går och betar där då, men det går ju alltid att flytta dem till en annan hage! Jag tycker att ni skall fråga bonden som har åkrarna om ni kan få låna, det tär inte alltför mycket på hagen med lite bilar. Se bara till att det är en hage som är någorlunda torr, annars kan det bli svårt att ta sig upp ur leran. Oavsett om det är torrt i luften och har varit så ligger vissa hagar dåligt till med sumpmark så då skulle jag passa mig. Men som sagt, fråga bonden! :) 

    Lycka till! :)

Svar på tråden Trädgårdsbröllop, parkering hur gör ni?